Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Den är luddig. Lägger du till -n ändelsen blir det en helt annan innebörd, och mycket enklare att förstå.

Flickan vill att pojken tar dennes oskuld.

Men om jag skulle gå så långt att jag byter ut "flicka" och "pojke" mot könsneutrala ord - hur blir det då? Jag vill fortfarande kunna förmedla att det är den förstnämnde personen som vill bli av med sin oskuld.

15-åring vill att 20-åring tar dennes oskuld

Man kanske bör omformulera meningen totalt. Det skulle fungera, så länge den är ungefär lika koncis. Meningen är att det ska låta som en kontaktannons, så det bör vara i något slags "jag-format", utan att låta för explicit. "Jag, 15 år, vill att du, 20 år, tar min oskuld" låter alldeles för "in your face", om du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det går fort med alla andra låtare (?)

Har startat om WMP och plug-in:et .. :ph34r:

Bilddagboken löste sig.

Är låtarna taggade korrekt då? Om de är nedladdade från samma ställe och KEbab inte gjort något så borde de vara det men testa att kolla.

Högerklicka på filen > Egenskaper > Sammanfattning > Avancerat >> (Om den syns)

Sedan måste Artist och Titel vara ifylld för att Last.FM ska scrobbla låten. De andra fälten kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om jag skulle gå så långt att jag byter ut "flicka" och "pojke" mot könsneutrala ord - hur blir det då? Jag vill fortfarande kunna förmedla att det är den förstnämnde personen som vill bli av med sin oskuld.

Man kanske bör omformulera meningen totalt. Det skulle fungera, så länge den är ungefär lika koncis. Meningen är att det ska låta som en kontaktannons, så det bör vara i något slags "jag-format", utan att låta för explicit. "Jag, 15 år, vill att du, 20 år, tar min oskuld" låter alldeles för "in your face", om du förstår vad jag menar.

Om du använder dig av önskar istället för vill så blir känns det mer centrerat runt 15-åringen. Något i denna stilen:

"15-åring önskar 20-åring att ta oskuld"

Förvisso utelämnar man då vems oskulden är men det framgår rätt tydligt i och med "önskar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är snorfuull, det skulle bli typ..

Hon vill att han ska ta desnnes oskul. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du använder dig av önskar istället för vill så blir känns det mer centrerat runt 15-åringen. Något i denna stilen:

"15-åring önskar 20-åring att ta oskuld"

Förvisso utelämnar man då vems oskulden är men det framgår rätt tydligt i och med "önskar".

Ooh. Det ligger nåt i det!

Jag är snorfuull, det skulle bli typ..

Hon vill att han ska ta desnnes oskul. Eller hur?

Nja, jag vet inte. Du får nog ta och revidera ditt inlägg i mer nyktert tillstånd ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är låtarna taggade korrekt då? Om de är nedladdade från samma ställe och KEbab inte gjort något så borde de vara det men testa att kolla.

Högerklicka på filen > Egenskaper > Sammanfattning > Avancerat >> (Om den syns)

Sedan måste Artist och Titel vara ifylld för att Last.FM ska scrobbla låten. De andra fälten kvittar.

Rätt taggade, samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en miniräknare av modellen TI-84 Plus och har hört att det ska gå att lägga in spel på den.

Någon som har en likadan eller möjligtvis lite äldre som vet hur man gör och vart spelen hittas?

Sök på "TI-84 games" på google... Även spel till äldre modeller bör fungera.

SEn använder du den medföljande (förhoppningsvis ^_^ ) USB-kabeln och lägger över spelet på din miniräknare.. sen är det bara att installera.

Puss på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det egentligen som har hänt med MTV? Är det något sorts tema dom går på? Var tusen gånger bättre förr, börjar likna VH1 nu..

Kanske dåligt förklarat, men slå igång MTV själva och se. Något skumt är det.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...