Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Är självlysande föremål självlysande i ett ljust rum?

Ett självlysande föremål lyser alltid (Om det inte stått i mörker, och förblir i mörker, då det inte kan utsöndra något lyse, då det inte fått något så att säga)

Det kommer lysa i ett ljust rum, men eftersom ljuset träffar föremålet är det ett starkare ljus än vad föremålet själv utsöndrar och kommer helt enkelt bli neutraliserat av det ljusare skenet.

Det är som om du skulle ha en liten ficklampa i den ena handen, och en större i den andra. Du tänder den lilla lampan och lyser på väggen. Sen tänder du den stora lampan. Den lilla lampans sken kommer försvinna i den stora lampans sken.

Har du ett självlysande föremål i ett rum med väldigt dovt lyse (typ, tända ljus) så kommer föremålet lysa, då det har ett starkare sken än vad ljusen har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan Kebab scrobbla Dunderpatrullen men inte jag?

Har Plug-inet aktiverat Och spelar i WMP.

:ph34r:

Finns det nått program som gör så att man kan spara bilder från bilddagboken?

Alltså inte Print screen och paint..

Edit;En till fråga

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan Kebab scrobbla Dunderpatrullen men inte jag?

Finns det nått program som gör så att man kan spara bilder från bilddagboken?

Edit;En till fråga

Har användaren valt att ingen kan kopiera hans/hennes bilder vet i alla fall jag inget annat sätt, man kanske kan hacka hela bilddagboken. Vad är fel med paint då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad innebär att dra bilden? Och hur går man genom källkoden, är det för avancerat för att förklara för en noob som jag? :)

Att dra den betyder att du trycker ner musen på bilden och drar dn till en mapp...

Att gå igenom källkoden innebär att du Klickar på Visa eller hur det nu ser ut i vilken webbläsare du nu använder och väljer källa/källkod.

Sen får du leta efter rätt :ph34r:

Tog mig några minuter..

Edit: Kom på att anledning till att jag fick ta till sätt nr 2 var att sätt nr 1 inte fungerar :)...

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att dra den betyder att du trycker ner musen på bilden och drar dn till en mapp...

Att gå igenom källkoden innebär att du Klickar på Visa eller hur det nu ser ut i vilken webbläsare du nu använder och väljer källa/källkod.

Sen får du leta efter rätt :ph34r:

Tog mig några minuter..

Att dra den så funkar ju inte direkt från sidan? :)

Jag använder IE 7 och fattar inte vad du menade :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen får du leta efter rätt :)

Tog mig några minuter..

Edit: Kom på att anledning till att jag fick ta till sätt nr 2 var att sätt nr 1 inte fungerar :)...

Och hur vet jag vilken "kod" är bilden ?`:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att dra den så funkar ju inte direkt från sidan? :)

Jag använder IE 7 och fattar inte vad du menade :)

Och hur vet jag vilken "kod" är bilden ?`:ph34r:

I högermenyn kan man högerklicka på det datum man vill ha fram.

Välj öppna i ny (va fan det heter på svenska??) tab(??)

Om det bara är en bild är allt det här mycket simplare.

Bilderna kommer iaf upp i den vanliga ordningen fast utan alla andra frames runtomkring sig.

INte heller här går det att högerklicka. Istället använder du dig av att Microsoft är så generösa att dom inte lägger in skyddet även i själva IE 7.

Klicka på Page-knappen uppe i högra hörnet. (Du bör hitta den där. Om du inte gjort om.)

Välj View source Alternativt Visa källa.

Där får du fram koden.

Här kommer svaret på iweX fråga också..

Klicka på Ctrl+F

Skriv in ordet "bilden" (utan "")

Hitta koden på bilden

Om det kommer upp fler bilder kan det vara krångligare.. Ska kolla i det lite djupare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Hur kan Kebab scrobbla Dunderpatrullen men inte jag?

2. Finns det nått program som gör så att man kan spara bilder från bilddagboken?

Edit;En till fråga

1. Ibland uppdateras last.fm segt.. Testa annars att starta om WMP och/eller plug-in:et.

2. Om du har Firefox så trycker du någonstans på listen -> visa sidinfo -> media -> letar upp filen som heter något i stil med

http://images1.bilddagboken.se/11/_u6/_u0/_u2/_u9/_u5/u104956/50597_1189296688.jpg

Sen finns det en fin knapp ovanför förhandsgranskningsfönstret som heter "spara som". :)

Tack till ärrtvå för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ibland uppdateras last.fm segt.. Testa annars att starta om WMP och/eller plug-in:et.

2. Om du har Firefox så trycker du någonstans på listen -> visa sidinfo -> media -> letar upp filen som heter något i stil med

http://images1.bilddagboken.se/11/_u6/_u0/_u2/_u9/_u5/u104956/50597_1189296688.jpg

Sen finns det en fin knapp ovanför förhandsgranskningsfönstret som heter "spara som". :)

Tack till ärrtvå för tipset.

1. Det går fort med alla andra låtare (?)

Har startat om WMP och plug-in:et .. :ph34r:

Bilddagboken löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...