RavenE Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 Två glasklara sätt som jag kommer att tänka på: 1: Alla står stilla. 2: Greenscreen, verkar dock ganska för komplicerat om han nu bara gick och satte en hatt på en annan person, men om scenen handlade om något mer avancerat (typ en explosion, skottlossning eller liknande) så använde dom troligen GS Har förekommit flera frysta scener i serien nu. Bland annat har dom fryst ett glas med vatten som är på väg att välta. Tror mest på Green screen i de fallen. Tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 http://whyrar.omfg.se/index_sve.php BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 vad är tandsten? varför får man det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 (redigerad) vad är tandsten? varför får man det? Tandsten är en hårdnad beläggning på tänderna, bildad av saliv, skräp och mineraler. Tandsten kan leda till inflammation i tandköttet, gingivit. Kan då bildas tandköttsfickor som kan leda till fäste-förlust och tandlossning Thank you Wikipedia. Editerade in en extra rad. Redigerad 7 september, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 (redigerad) vad är tandsten? varför får man det? Tandsten är en beläggning på tänderna. Saliv, mineral och lite annat smått och gott. Man får det för att man rengör dåligt. Tror jag. EDIT: Mitt svar var då iaf personligare än RavenE's skit. Dö. Redigerad 7 september, 2007 av KvaddadPadda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 2. Har börjat kolla på Heroes, och såg nyligen ett avsnitt då Hiro stoppade tiden och gick runt och ändrade saker i omgivningen. Hur spelar man in på sådant sätt? Kan mycket väl tänka mig att folket står stilla - Såg någon "making of"-dokumentär till någon musikvideo, där alla stod blickstilla i en liknande scen. Sedan med vältande glas, och sånt, kan jag tänka mig att just glaset är inlagt i efterhand. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 Vad beror det på att man kan ta emot fler PM än man borde? För tillfället har jag 101/100.. Minns en gång när jag hade 103/100.. http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/g.gif Det är självklart här på forumet jag snackar om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RF-AT Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 ehm :,. Vad betyder la?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 ehm :,. Vad betyder la?? Beror på i vilken situation du menar. Menar du ungefär: Han la kakan i korgen? Eller: Den där kakan är la god? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 ehm :,. Vad betyder la?? väl Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Tandsten är en beläggning på tänderna. Saliv, mineral och lite annat smått och gott. Man får det för att man rengör dåligt. Tror jag. EDIT: Mitt svar var då iaf personligare än RavenE's skit. Dö. Har iofs till största den inte med renligheten att göra. Visst kommer du få alla sortes problem om du inte borstar dina tänder, men tandsten kan man få även om man bostar tänderna flera gånger om dagen. Det har med största den att göra med hur din saliv är, och hur dina värden i dina vätskor i kroppen är. Jag har, vad jag har hört från tandläkaren iaf tandsten. Detsamma med min syster. Vi får skrapa våra tänder varje år, då det blir beläggningar. Detta har inget med att göra att vi inte borstar våra tänder, utan att vårat saliv är för "dåligt". Det renar inte tillräckligt, och vårat saliv fräter även på tänderna. Jag har haft turen och har bara detta på basidan av mina nedre framtänder, medans min syster har det på både in och utsidan av hörntänderna. f.ö. Någon som vet om Visdomständerna kan göra stora men på dom andra tänderna? HU: 75-80% utväxt, rakt ner. HN: 5-10% utväxt, går ut mot kinden. VU: 100-110% utväxt, rakt ner. Insidan är längre än resten av tänderna. VN: 0-1% utväxt, känner den igenom tandköttet. Går mot tungan. (HU: Höger Upp, HN: Höger Ner, VU: Vänster Upp, VN: Vänster Ner.) HU och VU ser jag inte som stärre problem. Dom är typ fullt utväxta och har inte gjort något med dom andra tänderna. VN och HN därimot växer inte rakt, så jag antar att dom kommer bli utdragna.. :< Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Dr. Stellan strikes again. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Ärligt, du vet allting om allt och alla Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Ärligt, du vet allting om allt och alla Jag vet, döda mig. Jobbigt att veta en massa skit, då jag inte kan lära mig saker jag vill.. Eller vill och vill, saker jag måste. Kass i skolan, och ämnen som jag skulle vara bra på blev katastrof, sen vet man ut och innantill massa skit som jag aldrig kommer ha nytta av. Fast, MVG I Psykologi och Engelska C. Man kanske skulle bli engelsk psykolog! xD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Jag har en fråga av semantisk/grammatisk natur. Läs först följande mening: flicka vill att pojke tar dennes oksuld Svara sedan på frågan: är detta korrekt svenska? Tror man att pojken ska ta sin egen oskuld? Själv är jag tveksam. Vet inte riktigt hur jag ska formulera meningen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 (redigerad) Jag har en fråga av semantisk/grammatisk natur. Läs först följande mening: flicka vill att pojke tar dennes oksuld Svara sedan på frågan: är detta korrekt svenska? Tror man att pojken ska ta sin egen oskuld? Själv är jag tveksam. Vet inte riktigt hur jag ska formulera meningen. Är ingen grammatikriddare, långt ifrån, men jag tror att det kan misstolkas; om man inte tar till logik (eller om man är fruktansvärt dryg) kan man påpeka att flickan vill att pojken ska ta sin egen oskuld, men också att flickan vill att pojken tar flickans oskuld. Om det är formuleringshjälp du söker, föreslår jag: Flicka vill att pojke tar hennes oskuld. Och korrekt svenska är, enligt mig, när du lyckas med att göra dig förstådd. Svenska Akademien är ingen fullmakt som petar på folk när de konjugerar fel, likväl bör man inte ta deras grammatikregler och ordlista som en absolut regelbok för det svenska språket. Men det visste du säkert. Redigerad 8 september, 2007 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Är ingen grammatikriddare, långt ifrån, men jag tror att det kan misstolkas; om man inte tar till logik (eller om man är fruktansvärt dryg) kan man påpeka att flickan vill att pojken ska ta sin egen oskuld, men också att flickan vill att pojken tar flickans oskuld. Om det är formuleringshjälp du söker, föreslår jag: Flicka vill att pojke tar hennes oskuld. Och korrekt svenska är, enligt mig, när du lyckas med att göra dig förstådd. Svenska Akademien är ingen fullmakt som petar på folk när de konjugerar fel, likväl bör man inte ta deras grammatikregler och ordlista som en absolut regelbok för det svenska språket. Men det visste du säkert. Bra förslag. Jag är trög. Ja, jag vet. Det är ju meningen att man ska förstå texten, inte att den följer Svenska Akademiens reglemente. Fler förslag välkomnas! Äventyret är än ej över! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Bra förslag. Jag är trög. Ja, jag vet. Det är ju meningen att man ska förstå texten, inte att den följer Svenska Akademiens reglemente. Fler förslag välkomnas! Äventyret är än ej över! Den är luddig. Lägger du till -n ändelsen blir det en helt annan innebörd, och mycket enklare att förstå. Flickan vill att pojken tar dennes oskuld. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Är självlysande föremål självlysande i ett ljust rum? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Är självlysande föremål självlysande i ett ljust rum? Ja, det är dom. Frågan är väl om man ser föremålen i ett ljust rum eller inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts