Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Absolut inget händer när jag trycker på den, tyvärr. Gissar på att jag måste trycka på någon ologisk jävla combo...

Tack iaf.

Jag gissar på att du måste hålla inne knappen i x antal sekunder..

Om du redan gjort det säg till så ska jag ta mig en titt på fjärren o se vilka fler knappar du kan behöva trycka in :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under tiden mina föräldrar var gifta, köpte de ett fritidshus tillsammans, eller ja, det är mest pappas. Enligt giftorätten har mamma rätt till hälften av pengarna om pappa säljer huset.

Går detta att ändra på på något sätt?

Såg lite papper nu då jag var ute i köket, där det stod "Ägande*någonting: 100%". Det stämmer ju inte, eller? :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar på att du måste hålla inne knappen i x antal sekunder..

Om du redan gjort det säg till så ska jag ta mig en titt på fjärren o se vilka fler knappar du kan behöva trycka in :D

Har hållit den inne, men börjar fundera nu på om det kan vara dosan det är fel på. Knapparna för att ställa in ljudet glappar rätt så rejält, svårt att avnända dem. Kan ju vara samma för den där kanske.

Men om du kan kolla upp hur man ska göra så skulle jag uppskatta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är något väldigt intressant som jag har undrat ett tag nu. Är 100% säker på att det finns studier i detta, men jag vet bara inte vad jag ska googla på..

Vilket är det längsta ord som man kan bilda genom att använda varje bokstav endast en gång?

Alltså;

cykelram

cykelhjul

Ja, ni fattar. Både engelska och svenska ord godtas. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sök efter nåt anagramprogram eller nån anagramsida, där du sen skriver in alla bokstäver (a-z). Sen får du ju en jävla massa resultat som oftast inte ger dig nånting alls. Men, manuellt går det väl att notera vilket det längsta ordet som verkar vettigt är. Cykelrambdfghijnopqstuvwxz är ju ett långt ord, där du ser.........................................Äh... dumheter kom jag på. Det blir en otrolig mängd kombinationer, det kommer man aldrig orka med.

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sök efter nåt anagramprogram eller nån anagramsida, där du sen skriver in alla bokstäver (a-z). Sen får du ju en jävla massa resultat som oftast inte ger dig nånting alls. Men, manuellt går det väl att notera vilket det längsta ordet som verkar vettigt är. Cykelrambdfghijnopqstuvwxz är ju ett långt ord, där du ser.........................................Äh... dumheter kom jag på. Det blir en otrolig mängd kombinationer, det kommer man aldrig orka med.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget svar på din fråga men: TYPEWRITER är det längsta ordet du kan skriva på endast en rad med tangentbordet

Enligt Wiki:

"The longest Håller med till 100%! typable using only the top row of letters is not typewriter, as is commonly believed: teetertotter is longer, though it is sometimes hyphenated and is an unknown term outside of America. It is the equivalent of what is known as a see-saw."

@P-C

Varför skulle dom inte göra det?

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan kör man bara in det i ett HÅLLER SOM FAN MED!-dokument och rensar ut alla rödingar. Vilket är alla. Men ändå! Man kan utveckla flera idéer härifrån! Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...