Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vad har hänt med Siana? :>

Jag vet, jag vet!! Kommer med edit. Det var ett bråk i wowtråden och han sa att han skulle ta en paus.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry918160

För mycket forumtrollande i suggestions-forumet för min del, tror jag bestämt. Tror jag ska ta en paus härifrån ett tag. :rolleyes:
Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad bråkades det om?

StellHells beteende typ. Nu har folk accepterat det men det var annat då :D Sen tycker jag StellHell har bättrat sig också :rolleyes:

Edit: Fan Paddan, erkänn att det känns förjävligt att ha missat sånt här? Jag är ju också relativt ny och har missat mycket :>

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skiljer Arlas klövermjölk från vanlig mellanmjölk?

Den vanliga mellanmjölken var slut när jag handlade så det fick bli sådan klöver istället. Näringsvärdena var precis likadana som vanlig mellanmjölk men klövern var en krona billigare och samtidigt mycket godare. Smakar mer åt standardmjölk/grädde-hållet.

Så vad är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den vanliga mellanmjölken var slut när jag handlade så det fick bli sådan klöver istället. Näringsvärdena var precis likadana som vanlig mellanmjölk men klövern var en krona billigare och samtidigt mycket godare. Smakar mer åt standardmjölk/grädde-hållet.

Så vad är skillnaden?

Klöver är en färsk svensk mjölk som har högpastöriserats för att uppnå en viss längre hållbarhet.

Vanlig mjölk lågpastöriseras vid 72 grader i 15 sekunder. Vissa upplever ingen smakskillnad på högpastöriserad mjölk, medan andra upplever en något ”gräddigare” och fylligare smak som du beskrev det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vad är skillnaden?

Den har högpastöriserats, som ger den längre hållbarhet, samt en annorlunda gräddigare smak som många tycker är positiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klöver är en färsk svensk mjölk som har högpastöriserats för att uppnå en viss längre hållbarhet.

Vanlig mjölk lågpastöriseras vid 72 grader i 15 sekunder. Vissa upplever ingen smakskillnad på högpastöriserad mjölk, medan andra upplever en något "gräddigare" och fylligare smak som du beskrev det som.

Den har högpastöriserats, som ger den längre hållbarhet, samt en annorlunda gräddigare smak som många tycker är positiv.

Tack tack :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan jag passa på att fråga då, vilken fetthalt har klövermjölken? Eller finns det flera?

Precis som mellanmjölk är den 1.5%. Den verkar också ha precis samma näringsvärden som mellanmjölken.

Klövermjölk låter gott, säljs det på de vanliga ställena eller? Som Coop och Maxi? :rolleyes:

Den ska finnas där Arlamjölk finns. Jag har sett den på Vivo och några Ica.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...