Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

När var Vikingatiden?

Ca. 800- ca. 1050.

När var Antiken?

Antiken syftar på en epok i medelhavsområdets historia. Enligt en traditionell indelning börjar antiken med de egyptiska och mesopotamiska civilisationerna omkring år 3000 f.Kr. och avslutas omkring 500 e.Kr., eller mer specifikt med Västroms fall år 476 e.Kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad betyder smileyn :/ eller =/ för er?

Jag har alltid tänkt mig att det är en ledsen min, typ "Vårat flyg blev inställt =/ ", men sen ansåg min syster att det snarare är en smiley som visar på sarkasm och det är faktiskt vad som står på urban dictionary...

Har alltid sett den som "ledsen/besviken".

Bilen blev försenad, får den nästa vecka. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid tänkt mig att det är en ledsen min, typ "Vårat flyg blev inställt =/ ", men sen ansåg min syster att det snarare är en smiley som visar på sarkasm och det är faktiskt vad som står på urban dictionary...

Jag använder den till det mesta om jag ska vara helt ärlig =/

"Den här musikvideon äger!"

"Hmm =/"

"När börjar vi imorgon?"

"6:50 tror jag =/"

"Blablablabla"

"=/"

Aldrig tänkt på betydelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bekymrad imo. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker alltid "Mjaa" , "kanske".

Var den här låten bra?

Njaa :/

Eller, "Tveksam"

Kommer du imorgon?

Kanske :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...