Umberto Skrivet 27 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2007 Varför är After Eight så dyr? Det är ju bara choklad och mint i en liten fyrkant? Ah, nationalekonomi.. Det beror på att folk är villiga att betala för VARUMÄRKET After Eight snarare än för chokladen, man ser den som exklusivare än vanlig choklad ("dyrt=bra"). Det samma gäller ju även t.ex. kläder och parfymer. En parfym kan kosta 100 kr, en annan 500 kr. Ofta är den för 500 kr "bättre" kvalitetsmässigt men knappast 5 ggr bättre. Ekonomer brukar tala om "nytta", dvs nyttan man får av att köpa en produkt; många konsumenter får en större grad av nytta när de köper/äter After Eight än när de köper/äter t.ex. Japp och är därför beredda att betala mer för produkten. Vidare har det att också att göra med tillgång och efterfrågan men det orkar jag inte gå in på nu.. --Finns mycket dyrare choklad än AE btw. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Hur gör man för att man ska somna lättare? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Hur gör man för att man ska somna lättare? Undrar jag också, och även hur man ska kunna sova en hel natt utan att vakna. Har stört mig nåt så oerhört på detta de senaste dagarna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Ligga ner och blunda funkar ganska bra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Ligga ner och blunda funkar ganska bra Inte för mig Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Var det typ inte karatemorfar som var inblandad i något sådant här? Är han med i denna gruppen? http://www.aftonbladet.se/karlstad/article645910.ab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Var det typ inte karatemorfar som var inblandad i något sådant här? Är han med i denna gruppen? http://www.aftonbladet.se/karlstad/article645910.ab Jo, våran kära karatemorfar fick sin dator beslagtagen för något sånt där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Var det typ inte karatemorfar som var inblandad i något sådant här? Är han med i denna gruppen? http://www.aftonbladet.se/karlstad/article645910.ab Aye, KM är 17-18, detta var för två år sen, han kommer från Karlstad, han var med ett killgäng vid tillfället, han fick sin dator beslagtagen, han har sagt att rättegången skulle komma rätt snart(då). Så ja, är ganska så säker på att det är hans bravad dom skriver om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Hur slutade rättegången då? Vill du snacka om det här Karatemorfar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Aye, KM är 17-18, detta var för två år sen, han kommer från Karlstad, han var med ett killgäng vid tillfället, han fick sin dator beslagtagen, han har sagt att rättegången skulle komma rätt snart(då). Så ja, är ganska så säker på att det är hans bravad dom skriver om. "Den 15-årige killen blev kontaktad av ”Sara”... "Sexiga Sara" ellet nåt sånt hette väl en användare de gjorde också? Så det måste vara det, ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Vad heter programet i windows där man kan hitta konstiga olika bokstäver ? Börjar på Uni... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Vad heter programet i windows där man kan hitta konstiga olika bokstäver ? Börjar på Uni... Börjar långt ifrån Uni.. lol. Start > Kör... > Charmap (Finns också på Start > Tillbehör > Systemverktyg > Teckenuppsättning) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Hur gör man för att man ska somna lättare? Inte sitta uppe länge på nätterna med flit på helgerna för att sedan sova hela nästa dag. Då blir kroppens tidscykel lite fuckad. Vet inte om just du gör så, men det är alldeles för många som gör. Undrar jag också, och även hur man ska kunna sova en hel natt utan att vakna. Har stört mig nåt så oerhört på detta de senaste dagarna. Inte så konstigt. Du är ju nyinflyttad och kroppen har helt enkelt inte vant sig vid alla ljud och ljus som är runt omrking den nya lägenheten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Annars går det ju med piller... är dock otroligt svårt att få det rätt. Inte kul att stupa klockan åtta på kvällen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Lyssna på musik är kung när man vill slappna av innan man ska sova. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Inte så konstigt. Du är ju nyinflyttad och kroppen har helt enkelt inte vant sig vid alla ljud och ljus som är runt omrking den nya lägenheten. Nu är det dock så att jag brukar sova bättre om jag sover "hemifrån" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Nu är det dock så att jag brukar sova bättre om jag sover "hemifrån" Du är väl spänd, nervös och lite uppspelt då. Det hade i alla fall jag varit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Du är väl spänd, nervös och lite uppspelt då. Det hade i alla fall jag varit. Har börjat bli van att bo hemifrån. Längtade faktiskt tillbaka till lägenheten när jag var hemma i helgen. KAN i och för sig ha något att göra med att jag varit förkyld de senaste dagarna. Brukar man sova dåligt då, eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Inte sitta uppe länge på nätterna med flit på helgerna för att sedan sova hela nästa dag. Då blir kroppens tidscykel lite fuckad. Vet inte om just du gör så, men det är alldeles för många som gör. Hela sommerlovet har varit som så, varav jag undrar hur jag kan "vända om dygnet" lite lättare. Sov en timme eller så inatt, så hade jag skola. KOmmer inte vara roligt om jag skall ha mer 'komplexa' ämnen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Hela sommerlovet har varit som så, varav jag undrar hur jag kan "vända om dygnet" lite lättare. Sov en timme eller så inatt, så hade jag skola. KOmmer inte vara roligt om jag skall ha mer 'komplexa' ämnen. Tar ju högst en vecka att vända tillbaka, jag har också haft skitsvårt att sova nu på sistone men när du sover en timme på natten lär du ju vara rätt trött kvällen efter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts