Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Jag funderar på att anmäla en snut för polisvåld. Borde jag?

Han knuffade mig, grep tag i min arm och slängde in mig i en grävskopa då jag försökte prata min kompis till lugn när han blev förhörd.

Tvekar. Åklagaren skulle säkert lyssna på en polis (t.o.m om han gjorde fel) än en 17-åring som dig.

Tror knappast din kompis som vittne skulle hjälpa, men är det så att han blivit anmäld tidigare är risken stor att du får skadestånd. Gör vad du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min iRiver idag.

Började ladda den samtidigt som jag la in låtar men sen när jag skulle stänga av den står det bara shutting down över hela displayen men ingenting händer. gg att betala 2600 för det här.

.

Fixade sig nu. Är skitnöjd med mp3'n, tack för att du tipsade mig Kebab ; )

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min iRiver idag.

Började ladda den samtidigt som jag la in låtar men sen när jag skulle stänga av den står det bara shutting down över hela displayen men ingenting händer. gg att betala 2600 för det här.

.

Den heter inte bara iRiver, den har några gömda bokstäver...

ThrowmeinaRiver

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min iRiver idag.

.

Alltså... Dom meningarna var verkligen... Roliga ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han knuffade mig, grep tag i min arm och slängde in mig i en grävskopa då jag försökte prata min kompis till lugn när han blev förhörd.

/byråkratmössa på

Du har antagligen ingenting att vinna på en anmälan.

Om du försökte prata med din polare NÄR han blev förhörd av polisen kan man se det som att du störde polisen i hans myndighetsutövning och då gjorde du dig skyldig till en lindrig form av förgripelse mot tjänsteman.

Vidare tar domarna och nämndemännen nästan alltid polisens parti om det inte är fråga om ganska spektakulära förhållanden och isf bör du åtminstone ha läkarutlåtande över skador du åsamkades i samband med att du blev inslängd i grävskopan.

/byråkratmössa av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att bli anfallen av poliser om man sköter sig... :(

Och då menar jag inte i just det scenariot, utan generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uzumaki Naruto

edit, skrev fel Uzumaki Naruto är det

Tyvärr.

Han heter Naruto Uzumaki. I japan börjar man dock med efternamnet först när man presenterar sig, för att man ska veta vilken familj man tillhör.

Pettersson Stellan skulle jag behöva säga, annars skulle folk i Japan tro att jag hette Pettersson i förnamn om jag sa det på vårt sätt.

Det är just därför dom säger Naruto till honom för det är hans Förnamn. Annars skulle det vart en konstig serie som kallar alla efter deras efternamn, inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man gjorde Cops Sweden så skulle du få se att de inte skilljer sig från USAs poliser direkt.

Du vet antagligen inte vad dödssiffran är på poliser är i USA per år. Det är vardagsmat, eller OK, i alla fall månadsmat. I Sverige sker väldigt sällan. Svensk polis är mycket mer smarta och bättre utbildade än t.ex. polisen i USA. Skulle de bli mer aggressiva skulle förmodligen poliserna också få tar mer stryk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle lätt vilja veta vem som plockar post 1.000.000! Jag är generellt sett inte för posthunt, men den som tar den posten borde faktiskt firas ordentligt den dagen! Få någon form av fördel.

Själv ar jag faktiskt mer intresserad av post nummer 1111111! Hoppas jag får den! ;)

Har för mig att Sagan om Ringen är den mest lästa efter bibeln. Om det är den näst mest sålda vet jag inte.

Kanske är triologin som är den näst mest lästa förresten så det räknas väl som 3 separata böcker.

Edit:

Enligt wikipedia ska Guinness Book of Records vara den mest sålda.

Åhå, jo det borde jag nästan ha kunnat gissa på om jag tänkte efter. Tack för svaret! :teehee:

Ungefär hur många bilar finns registrerade i Sverige?

:D

Det skulle jag också gärna vilja veta!

Fick min iRiver idag.

.

Ledsen att behöva säga det, men 2600 var verkligen ett överpris! :(

Men kul att du är nöjd, jag har som sagt också en sån och jag skulle inte byta för allt smör i småland!

Den heter inte bara iRiver, den har några gömda bokstäver...

ThrowmeinaRiver

:teehee:

Faktum är att den heter iriver :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen att behöva säga det, men 2600 var verkligen ett överpris! :(

Men kul att du är nöjd, jag har som sagt också en sån och jag skulle inte byta för allt smör i småland!

Faktum är att den heter iriver :teehee:

2600, överpirs? Själv gav jag 3300 för min =/ Aja, grym ändå! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr.

Han heter Naruto Uzumaki. I japan börjar man dock med efternamnet först när man presenterar sig, för att man ska veta vilken familj man tillhör.

Pettersson Stellan skulle jag behöva säga, annars skulle folk i Japan tro att jag hette Pettersson i förnamn om jag sa det på vårt sätt.

Det är just därför dom säger Naruto till honom för det är hans Förnamn. Annars skulle det vart en konstig serie som kallar alla efter deras efternamn, inte sant.

Det gör de ju lite till och från i Bleach.

I och för sig är det ju när de ska vara formella, men ändå :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What the hell? :D

Min kostade 2300 för ett år sen.. Och jag har nyligen sett erbjudanden på typ datorbutiken eller något där den kostar 1500 :teehee:

Är du säker? 3300 är den fan inte värd! :)

Kan ha varit 3200, men annars, ja ;) Köpte den i juni/juli förra sommaren på Directman.se :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man på något sätt se vilket nummer en post har. Alltså inte det nummret upp i högra hörnet, utan kan man se vem som gjort post nummer 12397 tex?

Nej, du behöver både trådens nummer och postens nummer.

Vill dock minnas att man kunde söka endast på post nummer förrut i tidigare versioner utav IPB, eller om det vart IkonBoard, som hadde den funktionen.

Trådnummer kan du däremot bara ändra siffrorna för att få fram en tråd http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=10961 dock så kommer det att saknas en massa nummer så tex tråd nummer 45 behöver inte existera, av flera olika anledningar.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

/byråkratmössa på

Du har antagligen ingenting att vinna på en anmälan.

Om du försökte prata med din polare NÄR han blev förhörd av polisen kan man se det som att du störde polisen i hans myndighetsutövning och då gjorde du dig skyldig till en lindrig form av förgripelse mot tjänsteman.

Vidare tar domarna och nämndemännen nästan alltid polisens parti om det inte är fråga om ganska spektakulära förhållanden och isf bör du åtminstone ha läkarutlåtande över skador du åsamkades i samband med att du blev inslängd i grävskopan.

/byråkratmössa av.

Jag vet att poliser sällan fälls i domstol och jag orkar nog inte gå igenom den rättsprocessen.

Aja, skiter nog i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter ja och laddar ner Archlord och fått en gratis CD KEY och nu till den stora frågan. På sidan är det en tid som räknar neråt och det är 10h kvar av "nånting". Kan det vara CD KEYN eller?

Archlord Ja kollade där vid News. Men ja undrar fortförande när tiden är ute måste ja köpa spelet för att få en CD KEY?. Eller kan ja fortsätta och spela med min CD KEY som ja fick av sidan nu eller?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter ja och laddar ner Archlord och fått en gratis CD KEY och nu till den stora frågan. På sidan är det en tid som räknar neråt och det är 10h kvar av "nånting". Kan det vara CD KEYN eller?

Archlord Ja kollade där vid News. Men ja undrar fortförande när tiden är ute måste ja köpa spelet för att få en CD KEY?. Eller kan ja fortsätta och spela med min CD KEY som ja fick av sidan nu eller?.

Avinstallera spelet direkt. Jag gjorde samma sak i förrgår, spelet har så många buggar och är så brutalt dåligt, det är skamsligt.

Du kan använda CD-keyn tills de slutar vara gratis tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...