Sniper Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Nej det brukar det inte, det är ingen skillnad alls. Det ingår dock i mannens könsroll att vara starkare och inte uttrycka sina känslor och svaghet lika öppet som kvinnan gör. Okok, you win -- Varför beter sig polisen så "mesigt" i sverige jämfört med t.ex USA eller storbritannien (typo? ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Varför beter sig polisen så "mesigt" i sverige jämfört med t.ex USA eller storbritannien (typo? ) Tycker du svenska polisen beter sig för mesigt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Tycker du svenska polisen beter sig för mesigt? I kravaller. Vad jag vet så används inte ens vattenkanoner! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) Att ens komma på tanken att göra polisens kläder ljusare för att göra brottslingar lugnare var ju jävligt mesigt. Men annars så är polisen i Sverige hårda som fan. Men du kanske kollar för mycket på Cops Sniper? Om man gjorde Cops Sweden så skulle du få se att de inte skilljer sig från USAs poliser direkt. Redigerad 24 augusti, 2007 av Renard Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Att ens komma på tanken att göra polisens kläder ljusare för att göra brottslingar lugnare var ju jävligt mesigt. Men annars så är polisen i Sverige hårda som fan. Men du kanske kollar för mycket på Cops Sniper? Om man gjorde Cops Sweden så skulle du få se att de inte skilljer sig från USAs poliser direkt. Vattenkanoner... Elpistol? Aja... håller med dig. Har bara sett Cops (det på 6:an va?) typ 2 gånger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) Att ens komma på tanken att göra polisens kläder ljusare för att göra brottslingar lugnare var ju jävligt mesigt. Men annars så är polisen i Sverige hårda som fan. Men du kanske kollar för mycket på Cops Sniper? Om man gjorde Cops Sweden så skulle du få se att de inte skilljer sig från USAs poliser direkt. Det var ju inte det dom gjorde. Dom gjorde det för att göra civila tryggare och att poliserna inte skulle se så farliga/starka/stora ut. Inget att göra med brottslingar. Och nej, poliserna i Sverige är inte lika hårda som dom i USA, men enligt mig är det helt fel att ens jämföra polisen i USA med Svenska polisen, då man har helt andra regler, lagar och system samt större brottslighet än i Sverige. Redigerad 24 augusti, 2007 av kicken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Heter det Naruto Uzumaki eller Uzumaki Naruto? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) Uzumaki Naruto edit, skrev fel Uzumaki Naruto är det Redigerad 24 augusti, 2007 av Troxie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Det var ju inte det dom gjorde. Dom gjorde det för att göra civila tryggare och att poliserna inte skulle se så farliga/starka/stora ut. Inget att göra med brottslingar. Jo men om polisen ser någon bli misshandlad och griper in så ska de väll inte komma i rosa flanell skjortor och pjamasbyxor? Man ska ju skrämma skiten ur de jävlarna som misshandlar. Enligt mig så borde polisens uniförmer se ut så här: Läderjacka med trycket "Förbered dig på smärta ditt kriminella fanskap" Slitna blåa jeans med konstgjorda blodfläckar Armekängor med "nerblodade" stålhättor (stålhättan andvänds givetvis inte förutom i absoluta nödfall...men det vet ju inte de kriminella om så klart ) Visst, vissa kanske inte skulle kunna ta polisen på alvar om de gick klädda så här men det skulle skrämma skiten ur de flesta brottslingar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Ungefär hur många bilar finns registrerade i Sverige? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Visst, vissa kanske inte skulle kunna ta polisen på alvar om de gick klädda så här men det skulle skrämma skiten ur de flesta brottslingar. Du tror det på riktigt? Om du blir jävligt arg på någon och vill slå honom på käften, tänker du ens på följderna då? Tänker du på att polisen kan komma? Och tänker du isåfall på hur polisen ser ut? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Jo men om polisen ser någon bli misshandlad och griper in så ska de väll inte komma i rosa flanell skjortor och pjamasbyxor? Man ska ju skrämma skiten ur de jävlarna som misshandlar. Enligt mig så borde polisens uniförmer se ut så här: Läderjacka med trycket "Förbered dig på smärta ditt kriminella fanskap" Slitna blåa jeans med konstgjorda blodfläckar Armekängor med "nerblodade" stålhättor (stålhättan andvänds givetvis inte förutom i absoluta nödfall...men det vet ju inte de kriminella om så klart ) Visst, vissa kanske inte skulle kunna ta polisen på alvar om de gick klädda så här men det skulle skrämma skiten ur de flesta brottslingar. Du vill att våra poliser ser ut som rednecks? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Du vill att våra poliser ser ut som rednecks? Rednecks? Skojar du? Lantisar har rutiga skjortor, jeans, grässtrå i munnen och sandaler. Nej polisen ska skrämma livet ur folk. Fattar du inte att jag skojar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Rednecks? Skojar du? Lantisar har rutiga skjortor, jeans, grässtrå i munnen och sandaler. Nej polisen ska skrämma livet ur folk. Fattar du inte att jag skojar? Du är kul. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Fattar du inte att jag skojar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) Rednecks? Skojar du? Lantisar har rutiga skjortor, jeans, grässtrå i munnen och sandaler. Nej polisen ska skrämma livet ur folk. Syns att du aldrig har sett en äkta redneck. :] EDIT: Wtf tänkte jag med ordet "lantis". Redigerad 24 augusti, 2007 av Mordos Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Jag har bara sett svenska bönder IRL. Men jag har aldrig sett någon amerikansk sydstatare a lá: Never! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) "Image hosted by tripod" .... Okok, you win -- Varför beter sig polisen så "mesigt" i sverige jämfört med t.ex USA eller storbritannien (typo? ) Jag vill påstå att polisen i Sverige egentligen är rätt "hård" inom organisationen men yttre krafter (läs: politiker) försöker hela tiden tona ner deras roll som rättsskipare. Redigerad 24 augusti, 2007 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Jag funderar på att anmäla en snut för polisvåld. Borde jag? Han knuffade mig, grep tag i min arm och slängde in mig i en grävskopa då jag försökte prata min kompis till lugn när han blev förhörd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Jag funderar på att anmäla en snut för polisvåld. Borde jag? Han knuffade mig, grep tag i min arm och slängde in mig i en grävskopa då jag försökte prata min kompis till lugn när han blev förhörd. Anmäl Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts