Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Dom sticks väl, eller bränns? Något sånt.. Hur som helst så har en humla eller en geting aldrig lyckats utsätta mig för smärta!

Det var som fan.

Humlor är besläktade med getingar och bin och har liksom dessa också en gadd som dock nästan inte syns pga. den ludna bakkroppen. Gadden har inte några hullingar och kan därför användas flera gånger. Men humlan ska vara rejält uppretad innan den sticks. Giftet är mycket svagare än till exempel biets, och det känns mer som om humlan "bränns".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aj xD. Hur lyckades du bli stucken där? Själv har jag aldrig blivit stucken i hela mitt liv av varken en geting eller en humla -_-

Den zummade framför ansiktet så jag blåste på den och då åkte den rakt in. Spektaklet som följde var att jag rullade två kullerbyttor bakåt samtidigt som jag skrek och försökte skrapa bort getingresterna från ögat.

Det ser fan ännu värre ut nu.

Precis så hära:

quasimodo_918555_0.jpg

Fick kortison på närakuten och ska få antibiotika om några dagar. Men usch vad jag ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den zummade framför ansiktet så jag blåste på den och då åkte den rakt in. Spektaklet som följde var att jag rullade två kullerbyttor bakåt samtidigt som jag skrek och försökte skrapa bort getingresterna från ögat.

Det ser fan ännu värre ut nu.

Precis så hära:

quasimodo_918555_0.jpg

Fick kortison på närakuten och ska få antibiotika om några dagar. Men usch vad jag ser ut.

Pics? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ställt den här frågan förut någon gång. Möjligtvis på det här forumet. Jag minns inte riktigt. Men jag har glömt svaret, och eftersom jag anser att det är enklare att bara fråga här där det finns så många hjälpsamma och snälla medlemmar istället för att... you get the point.

X i ett nötskal.

Vad betyder det här? Vad menas med 'i ett nötskal'? Om man sätter ett ord framför de tre orden, så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ställt den här frågan förut någon gång. Möjligtvis på det här forumet. Jag minns inte riktigt. Men jag har glömt svaret, och eftersom jag anser att det är enklare att bara fråga här där det finns så många hjälpsamma och snälla medlemmar istället för att... you get the point.

X i ett nötskal.

Vad betyder det här? Vad menas med 'i ett nötskal'? Om man sätter ett ord framför de tre orden, så klart.

När man sammanfattar/har sammanfattat något.

- Hej, jag heter Cortez och är väldigt hatisk.

- Hoho, Cortez i ett nötskal!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I don't understand.

Men ..

Det är typ som en definition av någonting.

- Bussen är försenad igen.

- SL i ett nötskal..

Alltså.. gargh.

Något som är typiskt för det berörda ämnet. I det är fallet så är det typiskt SL att alltid vara försenad med sina bussar.

- Stell har låst en tråd igen.

- Admin i ett nötskal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...