Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vad fasiken betyder "Slan"?

Slan är en bok av A.E. van Vogt. I boken är slan en ras av supermänniskor som skapats av de vanliga människorna. Slanarna har dock fallit i onåd och jagas numera hänsynslöst i ett försök att utrota dem. Boken handlar om en ung slan som flyr efter att hans mor blir dödad.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är vägarbete på motorvägen, co sh så kommer det en ambulans i utryckning, hur gör dom då? Saktar ambulasen ner, eller vad händer?

Är de bara borrning, tex. så borde dom släppa förbi ambulansen om de GÅR att köra, är de mer komplicerade saker, tex. vägläggning så försöker väl ambulansen ta en annan väg

(Inget behöver stämma, de är bara tursamma gissningar :ermm: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menas med "imo"?

Som Roxxy säger.

IMO - In my opinion

IMHO - In my honest opinion

AFAIK - As far as I know

Förkortningar som man slutar meningar med. Förekommer ofta i spel, och jag ser det dagligen när jag spelar WoW.

Person1: "That pull wasnt good.."

Person2: "No, we should have pulled the mob on the other side imo(imho)"

Person1: "How many gold does it cost to enchant <random enchant>?"

Person2: "10g afaik.."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att dom har olika egenskaper, typ att blåa skyddar mot snöblindhet,

eller något. Är dock inte säker.

--

Lånar tråden lite. Ska skriva ett arbete i historia och får välja precis vad jag vill.

Har någon något tips? Kommer inte på. :ermm:

WW2, Ryska Revolutionen, Industrialiseringen är några tips. Men den franska låter också intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är man när man är emo och varför kallas det så?

Emo har blivit lite av ett skällsord nuförtiden, mest använt av killar/män som är rädda för känslor.

Det logiska vore att emo står för emotional, och om du hör någon kalla en annan för "emo" är fördomarna att de har kajal, svart klädsel, skärsår efter rakblad i handlederna och är allmänt deppiga.

Edit: Musikstilen emo går ut på övertydliga texter om känslor vad jag förstått. Har inte lyssnat mycket alls på emo av den anledningen, så jag kan lika gärna ha fel. Ironiskt nog.

Redigerad av Streetwave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...