Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Jag undrar vad det är för bilmärke/modell på polisbilarna och taxibilarna i USA..

Alltså, de mest "kända" taxi/polisbilarna

Det är väl en hel del Ford också? Vilken modell vet jag dock inte, men jag googlade runt lite och fick reda på att Ford Crown Victoria tydligen ska vara en vanlig modell.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig?

När jag blev stucken av en geting och det svullnade upp illa så vart jag beordrad att åka in på hälsocentralen, där jag fick någon tablett som skulle smälta på tungan.

Så... tja, man ska nog ringa och höra åtminstonde.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev stucken i ögat av en geting igår..  Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig?

När ska du söka läkare för insektsbett?

Om bettet blir rött, varmt, ömt och svullet. Detta är tecken på infektion och bör undersökas av läkare.

Om du får feber. Detta kan även vara tecken på infektion.

Bi- och getingsting kan i sällsynta fall vara livsfarliga. Det gäller speciellt när många insekter sticker på samma gång, eller om du blir stucken i munnen eller svalget, där slemhinnorna kan svullna upp och förhindra luftpassagen. Livsfara kan också uppkomma vid svår allergisk reaktion

http://netdoktor.passagen.se/?lngItemID=3587

Är det en infektion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...