Karatemorfar Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 Jag spelar bara allan men jag tror det är Lincoln Towncar eller nåt sånt Har för mig att det är en Lincoln, tänkte skriva det, men gjorde inte det för jag ville inte göra bort mig om jag hade fel Men nu när vi är två som tror det, så måste det vara det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 (redigerad) Jag undrar vad det är för bilmärke/modell på polisbilarna och taxibilarna i USA.. Alltså, de mest "kända" taxi/polisbilarna Det är väl en hel del Ford också? Vilken modell vet jag dock inte, men jag googlade runt lite och fick reda på att Ford Crown Victoria tydligen ska vara en vanlig modell. Redigerad 18 augusti, 2007 av felshoe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2007 (redigerad) Jag undrar vad det är för bilmärke/modell på polisbilarna och taxibilarna i USA.. Alltså, de mest "kända" taxi/polisbilarna Som felshoe sa så tänker du antagligen på Ford Crown Victoria. http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Crown_Victoria Redigerad 18 augusti, 2007 av GTA3 freak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Troligen som några sagt , Så är det Ford Crown Victoria som du tänker på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 (redigerad) Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? När jag blev stucken av en geting och det svullnade upp illa så vart jag beordrad att åka in på hälsocentralen, där jag fick någon tablett som skulle smälta på tungan. Så... tja, man ska nog ringa och höra åtminstonde. Redigerad 19 augusti, 2007 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? Freak! Nä jag vet inte, fråga din mamma... eller vänta på att Nord kommer och svarar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? Ja, om du blev stucken i ögat kan det vara bra att kontakta medicinmannen men annars... njä, svullnaden går ner. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? Om det var en jordgeting så skulle jag nog vara det. Men annars så går det väl över. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Om det var en jordgeting så skulle jag nog vara det. Men annars så går det väl över. Det var en jordgeting, ja. Hur stor skillnad är det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Det var en jordgeting, ja. Hur stor skillnad är det? Jag vet inte men jag har hört att jordgetingar är lite farligare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Jag blev stucken i ögat av en geting igår.. Idag har det svullnat upp så jag knappt kan öppna högra ögat. Borde jag vara orolig? När ska du söka läkare för insektsbett? Om bettet blir rött, varmt, ömt och svullet. Detta är tecken på infektion och bör undersökas av läkare. Om du får feber. Detta kan även vara tecken på infektion. Bi- och getingsting kan i sällsynta fall vara livsfarliga. Det gäller speciellt när många insekter sticker på samma gång, eller om du blir stucken i munnen eller svalget, där slemhinnorna kan svullna upp och förhindra luftpassagen. Livsfara kan också uppkomma vid svår allergisk reaktion http://netdoktor.passagen.se/?lngItemID=3587 Är det en infektion? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 (redigerad) http://netdoktor.passagen.se/?lngItemID=3587 Är det en infektion? Såhär ser det ut. http://static.pici.se/pictures/rMihJSjls.png Redigerad 19 augusti, 2007 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 (redigerad) dubbel. Redigerad 19 augusti, 2007 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Ser ju väldigt rött och svullet ut, så du kanske bör höra hos vårdcentralen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 (redigerad) Ja, blir nog antibiotika i tio dagar eller nått. Kompisens nageltrång såg ungefär ut sådär, fast huden var torr och det varade sig som fan . Redigerad 19 augusti, 2007 av Jazz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Aj xD. Hur lyckades du bli stucken där? Själv har jag aldrig blivit stucken i hela mitt liv av varken en geting eller en humla Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Själv har jag aldrig blivit stucken i hela mitt liv av varken en geting eller en humla Humlor sticks väl inte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Humlor sticks väl inte? Dom sticks väl, eller bränns? Något sånt.. Hur som helst så har en humla eller en geting aldrig lyckats utsätta mig för smärta! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Humlor har en gadd och sticks, jo. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts