Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Den absoluta nollpunkten är ju –273,15 °C. Finns det någon absolut maxpunkt?

Jag tänkte lite på det där häromdagen, detta kom jag fram till: värme är rörelse och om man utgår från att universum är oändligt så borde det inte finnas någon maxtemperatur, eftersom atomerna kan röra sig i oändligt stor radie! Låter det vettigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Solens mittpunkt, och alla andra stjärnor också för den delen är det varmaste stället som vi vet om i universum.

14999727 ºC är ganska varmt. :P

Yay, elda biff! evilgrin39_745831_0.gif

Jag tänkte lite på det där häromdagen, detta kom jag fram till: värme är rörelse och om man utgår från att universum är oändligt så borde det inte finnas någon maxtemperatur, eftersom atomerna kan röra sig i oändligt stor radie! Låter det vettigt?

Mycket möjligt. yes_645834_0.gif Ska höra NO-lärarens åsikt till hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit lite slarvig/glömsk med möt forumiten och inte lagt upp 2 bilder. Dessvärre skickades dem utan namn och jag vet nu inte vem som gjort dem. >< Om nån känner igen dem, kan ni tala om det så ska jag slänga upp dem dirket. Tack på förhand/Vice

Vice., det är jag längst ner! :P

Edit: Inte quota bilder :P:)

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tontinförsäkring eller bara tontin.

lolol.. Jag förbryllar fan mig själv. Hade aldrig hört talas om det, sökte lite och hittar inget. Kär på känslan av att det måste heta typ samma då det är ett låneord av hans efternamn, med lite försvenskning (inte en jävel vill väl ha ett E på slutet av ett ord right? xD)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skriver man "Edit" när man editerar en post?

Edit.

Vad finns det för mening med det?

Edit 2.

Mer än att upplysa om att man har editerat sin post?

Det är just för att upplysa om att men ahr editerat, så att alla de andra snälla gtasajtare ska veta sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...