kattälskaren Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Någon som känner igen detta gäng? Har för mig att dom har lagt upp massa filmer och grejer på sig själva, och att vi GTAsajtare hade jäkligt kul "med dom". Alltså, existensen av dom. Någon som känner till? http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...ic=40419&hl Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Varför i hela jävla fridens namn måste alla jävla äckelflugor sätta sig i ansiktet på de människor som försöker att sova om morgnarna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Varför i hela jävla fridens namn måste alla jävla äckelflugor sätta sig i ansiktet på de människor som försöker att sova om morgnarna? Det har att göra med att man svettas under natten och det bildas salter m.m. (i ansiktet) som flugorna gillar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Man får ha mp3-spelare efter take-off och innan landning.Jag har gjort ett teckensnitt för liknande användningsområden som jag döpt Blocky (tror jag). Kan plutta upp den på Rapidshare.http://rapidshare.com/files/48225319/Blocky.ttf.html Tack, men det gick inte riktigt så bra som jag hoppats. Jag vill täcka en ganska liten del av min film med en censurruta. Kan man slänga in en bild i WMM samtidigt som filmen rullar "bakom" bilden (som enbart består av en svart rektangel)? Det verkar inte gå, men jag har ju lärt mig WMM genom trial and error. Det har att göra med att man svettas under natten och det bildas salter m.m. (i ansiktet) som flugorna gillar. Säkerligen kvävebaser. Kväve är alltid den stora bristkällan i naturen, och eftersom det finns mycket nitrater i djurskit som levande organismer kan ta vara på, så sätter man sig där och får i sig både det ena och det andra. Rätt troligt är att vi svettas nitrater också. Skiter man inte på sig om natten så får väl lite kvävesvett duga Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Jag ska köpa en tv och vill ha lite hjälp. Har funderat på en LCD-TV, HDready, minst 32". Jag vill använda tv'n som bildskärm till datorn. En kompis köpte en tv som han nu använder som bildskärm. Den tv'n har en VGA-anslutning, alltså samma anslutning som det är mellan en datorskärm och själva datorn. Nu är det så att jag har ett grafikkort som bara har DVI-ingång, så då tänkte jag, varför inte slå till och köpa en tv med DVI-ingång. Problemet är att jag inte hittar en tv för under 6000,- som jag kan tänka mig att lägga pengar på, eller rättare sagt, jag hittar knappt nån tv alls. Men, är det stor skillnad mellan DVI och VGA? Kan man koppla HDMI från datorn till tv'n? Vet ni någon bra tv jag kan köpa? Redigerad 12 augusti, 2007 av Karatemorfar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Jag ska köpa en tv och vill ha lite hjälp. Har funderat på en LCD-TV, HDready, minst 32". Jag vill använda tv'n som bildskärm till datorn. En kompis köpte en tv som han nu använder som bildskärm. Den tv'n har en VGA-anslutning, alltså samma anslutning som det är mellan en datorskärm och själva datorn. Nu är det så att jag har ett grafikkort som bara har DVI-ingång, så då tänkte jag, varför inte slå till och köpa en tv med DVI-ingång. Problemet är att jag inte hittar en tv för under 6000,- som jag kan tänka mig att lägga pengar på, eller rättare sagt, jag hittar knappt nån tv alls. Men, är det stor skillnad mellan DVI och VGA? Kan man koppla HDMI från datorn till tv'n? Vet ni någon bra tv jag kan köpa? http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010038745 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Jag ska köpa en tv och vill ha lite hjälp. Har funderat på en LCD-TV, HDready, minst 32". Jag vill använda tv'n som bildskärm till datorn. En kompis köpte en tv som han nu använder som bildskärm. Den tv'n har en VGA-anslutning, alltså samma anslutning som det är mellan en datorskärm och själva datorn. Nu är det så att jag har ett grafikkort som bara har DVI-ingång, så då tänkte jag, varför inte slå till och köpa en tv med DVI-ingång. Problemet är att jag inte hittar en tv för under 6000,- som jag kan tänka mig att lägga pengar på, eller rättare sagt, jag hittar knappt nån tv alls. Men, är det stor skillnad mellan DVI och VGA? Kan man koppla HDMI från datorn till tv'n? Vet ni någon bra tv jag kan köpa? http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010038745 Jo, en sådan fick jag med när jag köpte grafikkortet, så att jag kan koppla skärmsladden i den, sedan in i datorn. Men jag vill ha en tv som redan har en DVI-ingång.. Fast om det inte är så stor skillnad i bildkvalite mellan VGA och DVI så kvittar det ju. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Jo, en sådan fick jag med när jag köpte grafikkortet, så att jag kan koppla skärmsladden i den, sedan in i datorn. Men jag vill ha en tv som redan har en DVI-ingång.. Fast om det inte är så stor skillnad i bildkvalite mellan VGA och DVI så kvittar det ju. Skillnad är det men inget man tänker på. VGA duger gott. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Kanske borde starta en ny tråd om detta, men... Så fort jag slänger in en film från brorsans kamera i WMM så laddar WMM ett tag, sen står det att det stött på ett problem och måste avslutas. Jag kan skicka in andra filmer där, men det går inte från kameran. Ibland är det så att filer som skickats från minneskortet (i minneskortsläsare) inte kan läsas om de inte skickas till datorn genom kameran själv. Det märkliga är att jag denna gång kan spela upp min film utan problem i VLC och WMP, men det går inte in i WMM. (Filmen överfördes genom minneskortläsare, men tar jag andra filmer direkt så blir det samma sak.) Filen är 214 Mb stor, så jag tänkte först att den kanske var för stor. Då konverterade jag till MP4 och lade in MP4-filmen i WMM, men det hängde sig också. Då tänkte jag att Virtual Dub kunde komprimera. Efter ett tag så fick jag felmeddelande där också, innan komprimeringen var klar. Jag kan spela filmer från kameran i både VLC och WMP som sagt, men inget kamerafilmklipp fungerar i WMM. Vad ska jag göra? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Skillnad är det men inget man tänker på. VGA duger gott. Tackar. Tyckte det var bra bild på min polares tv när han hade den kopplad till datorn ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Vet att det här är nått jag borde kolla själv, men blev inspirerad av Karatemorfars fråga (fast tvärtom)... Jag har en sån här skärm: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=32847...p;view=detailed ...och undrar om jag kan kolla på tv genom den. Nån som vet om det är möjligt och isf en bra idé att använda den som tv? Redigerad 12 augusti, 2007 av Tackleberry Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Den absoluta nollpunkten är ju –273,15 °C. Finns det någon absolut maxpunkt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Den absoluta nollpunkten är ju –273,15 °C. Finns det någon absolut maxpunkt? Kan det inte bli kallare då, eller är det bara att ingenting kan överleva? Eller är det samma sak, förresten? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Kan det inte bli kallare då, eller är det bara att ingenting kan överleva? Eller är det samma sak, förresten? Det är då alla atomer står helt stilla.. Vilket betyder att det är rätt kallt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Kan det inte bli kallare då, eller är det bara att ingenting kan överleva? Eller är det samma sak, förresten? Vid –273,15 °C har all materia stannat. Lite kyligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Vid –273,15 °C har all materia stannat. Lite kyligt. Samma sak, alltså? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Samma sak, alltså? Ja, absoluta nollpunkten är den lägsta temperatur som går att nå. Jag undrar om det finns någon motsats, alltså om det finns någon absolut maxpunkt, där det inte kan bli varmare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Ja, absoluta nollpunkten är den lägsta temperatur som går att nå. Jag undrar om det finns någon motsats, alltså om det finns någon absolut maxpunkt, där det inte kan bli varmare. Jo, ursäkta att jag inte hjälper, jag ville bara veta om jag fattade rätt Förlåt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Ja, absoluta nollpunkten är den lägsta temperatur som går att nå. Jag undrar om det finns någon motsats, alltså om det finns någon absolut maxpunkt, där det inte kan bli varmare. Solens mittpunkt, och alla andra stjärnor också för den delen är det varmaste stället som vi vet om i universum. 14999727 ºC är ganska varmt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Solens mittpunkt, och alla andra stjärnor också för den delen är det varmaste stället som vi vet om i universum. 14999727 ºC är ganska varmt. hmm, vinter Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts