JSHC Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Halloj! Render Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Vi säger att du står upp, i mitten i en buss, som kör i 70 km/h. Plötsligt tar du och gör ett jäkla hopp, hamnar du då längst bak i bussen? Man fortsätter framåt i samma hastighet som bussen, precis som Tackleberry sade. Det kallas Tröghet. (Jag menar inte att du är trög alltså, utan det kallas så.) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Render Ja just det så var det! Tack så mycket! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Nu undrar jag Om nu dom flesta gillar lesbisk porr, varför gillar dom då inte bögporr? För det är ju exakt samma sak som lesbisk porr eller hur? bara att det är killar istället Så om du gillar nakna brudar gillar du nakna killar också? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Så om du gillar nakna brudar gillar du nakna killar också? "Eftersom det är skönt att bajsa borde det vara skönt att få en kuk i röven också." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 "Eftersom det är skönt att bajsa borde det vara skönt att få en kuk i röven också." makes sense Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Kan man skicka ett meddelande till någons IP/Dator? Jag menar att meddelandet ska komma upp på offrets datorskärm som en Messagebox och offret ska inte behöva ha något speciellt program för att se detta. Redigerad 1 augusti, 2007 av Tux Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Kan man skicka ett meddelande till någons IP/Dator? Jag menar att meddelandet ska komma upp på offrets datorskärm som en Messagebox och offret ska inte behöva ha något speciellt program för att se detta. Över nätverk - ibland. Över internet - nej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Över nätverk - ibland. Över internet - nej. NET SEND är så skoj.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 NET SEND är så skoj.. Jete. Dessutom är det oftast avstängt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 "Eftersom det är skönt att bajsa borde det vara skönt att få en kuk i röven också." Gäller för mig iaf. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Hur gör man så att Maestro kort funkar med paypal? Känns helt onödigt med kort om man inte kan handla online med det ; S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Hur gör man så att Maestro kort funkar med paypal? Känns helt onödigt med kort om man inte kan handla online med det ; S Om dina föräldrar (och din bank) tillåter så kan du skaffa ett Masercard eller Visa istället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Hur gör man så att Maestro kort funkar med paypal? Känns helt onödigt med kort om man inte kan handla online med det ; S Hejsan postförskott. Om det är inaktuellt, tough luck. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Kan man på något sett få fram ett IP-nummer på en MSN-kontakt eller en användare på Playahead, och på så sätt ta fram namn/adress/telefonnummer? Jag har en misstänkt snuskgubbe på min lista, och jag har startat min egna lilla förundersökning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 (redigerad) Kan man på något sett få fram ett IP-nummer på en MSN-kontakt eller en användare på Playahead, och på så sätt ta fram namn/adress/telefonnummer? Jag har en misstänkt snuskgubbe på min lista, och jag har startat min egna lilla förundersökning. -Få reda på IP genom MSN Messenger- Många gånger har det frågats och många gånger har det förklarats. Här ska jag försöka förklara det på ett så enkelt sätt som möjligt. Allt du behöver är en direktlänk till personens dator, och ett smart litet kommando som finns i alla OS kallat netstat. Netstat visar aktiva förbindelser och protokollstatistik. Okej, för att få någons IP på detta sätt behövs alltså en direktlänk. Jag förklarar varför en liten bit ner. En direktlänk får du genom att skicka en fil, använda voicechat, eller till och med ha en webcamkonversation med Windows Netmeeting. Låt oss säga att du skickar en fil til någon och du vill ha hans/hennes IP. Först måste du öppna MS-Dos Prompt. Den finns i WinXP på Start>Program>Tillbehör och heter Kommandotolken i den Svenska versionen av Windows. Detta måste vara igång. Nu när du börjat skicka filen(en bild eller videofil mm) skriver du in i dosprompten "netstat -n" Då ser du något liknande detta: C:\WINDOWS>netstat -n Active Connections Proto Local Address Foreign Address State TCP 211.124.228.**:1138 64.4.13.**:1863 ESTABLISHED TCP 211.124.228.**:1150 64.4.12.***:1863 ESTABLISHED TCP 211.124.228.**:6891 12.90.50.**:1978 ESTABLISHED Ovanstående är ett exempel på hur det ser ut vid användande av "netstat -n"-kommandot på någon. Att det är flera olika beror på att personen som gjorde testet hade flera konversationer igång. Första IP´t på varje rad tillhör dig själv och andra IP´t tillhör den som tar emot filen(12.90.50.**:1978). Nu undrar du säkert "varför kan jag inte göra netstat -n under en vanlig konversation?" Jo det är för att under en vanlig konversation kommer du bara att få IP till MSN-servern som du är kopplad till. Här nedan förklaras detta: Du \ \ \ MSN Server / / / Den andra personen Så här ser det helt enkelt ut när du endast skickar ett meddelande till en vän genom MSN. Först passerar meddelandet genom MSN-servern och går vidare till din vän. Så om du nu skulle köra netstat -n så kommer du endast se serverns IP och det ger ju ingenting. En direktlänk(raka sträck) däremot skulle se ut så här: Du | \ | \ | \ | MSN Server | / | / | / Den andra personen Jag tycker detta är relativt självförklarande. Nu fungerar det att köra netstat -n eftersom filen du skickat gör en koppling direkt till den andre personen och inte först genom servern. Detta är en översättning jag hittat på en annan sida, fråga mig bara inte vilken för det kommer jag inte ihåg. Den var på engelska innan jag valde att översätta den för att man lättare ska kunna förstå. Denna guide är skriven av Syndig och kopierad av mig Denna guide är kopierad av Bigfatmaggot och kopierad av mig. Om du sedan kan få reda på hans nummer och sånt är jag däremot tveksam. Men du kan få reda på hans ISP och i vilken stad han bor. Redigerad 2 augusti, 2007 av eXotic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Denna guide är kopierad av Bigfatmaggot och kopierad av mig. Om du sedan kan få reda på hans nummer och sånt är jag däremot tveksam. Men du kan få reda på hans ISP och i vilken stad han bor. Hahahaha! Grymt, tack! Måste testas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 (redigerad) Hahahaha! Grymt, tack! Måste testas. Verkar finnas enklare sätt också. Ett annat ganska enkelt sätt att se någons ip i msn, är ju att använda msn plus, med scriptet "ipget" då "ploppar" det upp en ruta med kontaktens ip varje gång man exempelvis skickar en fil... Msg Plus: http://www.msgpluslive.net/ Scripts: http://www.msgpluslive.net/scripts/browse/ Finns faktiskt en hel del "roliga" scripts, både användbara, och för rent djävulstyg... Hmm, jag har plus. Kanske ska testa. Kom bara ihåg att bocka ur sponsoravtalet när du installerar plus. För sponsoravtalet är inte snällt. Edit: Om du har hans IP ska du tydligen kunna utföra en ddos-attack mot honom också. Jag vet själv inte hur man gör, men det verkar roligt. Redigerad 2 augusti, 2007 av eXotic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Verkar finnas enklare sätt också. Hmm, jag har plus. Kanske ska testa. Kom bara ihåg att bocka ur sponsoravtalet när du installerar plus. För sponsoravtalet är inte snällt. Edit: Om du har hans IP ska du tydligen kunna utföra en ddos-attack mot honom också. Jag vet själv inte hur man gör, men det verkar roligt. Förklara om du vet!! Jävlar vad hackig jag känner mig nu. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 ;) Förklara om du vet!! Jävlar vad hackig jag känner mig nu. Jag skrev ju precis att jag inte vet hur man utför en ddos-attack. Eller glömde jag det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts