Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vet inte om jag har frågat det här tidigare men.....

Om vi säger att en människa kan springa i 100km/h

Och hon springer 100km/h på en 70km/h väg, kan hon då åka fast för fortkörning?

Undrat jävligt mycket över det här

Well... En granne till mig vart tagen då han cyklade för fort genom byn en gång. Hur det är med att springa vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter de där bilderna nu igen som oftast bara är på en karaktär från ett spel, eller en bil eller något sådant. Den är utskuren med transparent bakgrund och är till för att folk ska använda i t ex photoshop.

Uhm, svårt att förklara. Men det är en bild på någonting, en bil t ex. Den har transparent bakgrund så att man lätt ska kunna använda den i photoshop för att göra signaturer eller liknande. Det är väl till för de som inte är så bra på att skära bort bakgrunden från en bild.

Uhm, min förklaring är väldigt luddig ser jag, men är det någon som vet vad jag pratar om för bilder och kan säga vad samlingsnamnet för sådana bilder är?

Halloj! img802_flowers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Detta är otroligt!

Jag brukar inte argumentera för en sak om jag inte är 100% säker.

Och när det kommer till trafikregler så har jag alltid sett mig som en Trafikguru då jag kan reglerna på mina 5 fingrar!

...Trodde jag.

Du har rätt! Jag ber om ursäkt, men jag var så säker så att jag ahde kunna slå vad om båda mina armar!

Nej, man får inte köra om på höger sida på en motorväg, enligt lag.

Men om om någon ligger och mjäkar i vänsterfilen och vägrar flytta sig till högra så är man ju mer eller mindre tvungen att köra om på höger sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, enda tillfället du får köra om till höger är om vägbanorna leder till olika mål och om hastigheten är max 70km/h (har jag för mig).

Att köra om till höger på motorväg är ju livsfarligt.

Detta är otroligt!

Jag brukar inte argumentera för en sak om jag inte är 100% säker.

Och när det kommer till trafikregler så har jag alltid sett mig som en Trafikguru då jag kan reglerna på mina 5 fingrar!

...Trodde jag.

Du har rätt! Jag ber om ursäkt, men jag var så säker så att jag ahde kunna slå vad om båda mina armar!

Nej, man får inte köra om på höger sida på en motorväg, enligt lag.

Men om om någon ligger och mjäkar i vänsterfilen och vägrar flytta sig till högra så är man ju mer eller mindre tvungen att köra om på höger sida.

Blev själv omblåst på insidan (höger) imorse på motorvägen... låg själv i 130.... var nära at göra nått dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är omöjligt, så ta en cykel som exempel istället. Cyklar du 50km/h på en 30-väg åker du fast. Gäller samma sak om det är inlines, skateboard, barnvagn, bil eller enhjuling.

Däremot har jag undrat lite vilken hastighetsgräns som gäller för mopeder (trettio-mopeder heter det va? Yamaha DT50? :huh: ) på cykelvägar, där tilläggstavlan "Ej moped" inte finns. Det borde väl vara 30 där? :huh: Eller ännu mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vill alltså veta om man kan åka fast för fortkörning utan fordon?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vill alltså veta om man kan åka fast för fortkörning utan fordon?

Men alltså... jag har ju hört om folk som åkt fast för fortkörning med cykel etc etc..

Så om en människa kan springa snabbare än hastighetsbegränsningarna borde hon väl åka fast för det..

För hon rör ju sig snabbare än hastighetsbegränsningen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men alltså... jag har ju hört om folk som åkt fast för fortkörning med cykel etc etc..

Så om en människa kan springa snabbare än hastighetsbegränsningarna borde hon väl åka fast för det..

För hon rör ju sig snabbare än hastighetsbegränsningen

Läs mitt svar. Och du åker ju inte fast för fortkörning om du springer, då blir det väl fortspringning. Och som sagt, det är omöjligt så ta ett rimligare exempel istället (såvida det inte är 10km/h)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs mitt svar. Och du åker ju inte fast för fortkörning om du springer, då blir det väl fortspringning. Och som sagt, det är omöjligt så ta ett rimligare exempel istället (såvida det inte är 10km/h)

?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...