Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Specifiera dig med -namn- på stenarna ditt pundhuvud.

hur fan ska jag kunna namnen på dom jag undrar hur hög smältpunkten är för en jävla sten.

fan jag vet inte den som har lägst smältpunk hur hög smältpunkt har den och vilken sten är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur fan ska jag kunna namnen på dom jag undrar hur hög smältpunkten är för en jävla sten.

Ja, men det finns flera olika sorters stenar som halva Gtasajten har sagt nu.

var det så svårt att skriva det från början?

Sök från början själv nästa gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17. vadå kan man bli sinnessjuk om man blir uttorkad?

21. men jag menar hur får jag tjockare hårstrån eller mer hårstrån vet någon det?

tack för svaren jag trodde faktiskt inte att någon skulle svara på dom allvarligt

hur måga grader varmt måste det vara för att smälta sten jag menar vanliga stenar som bergen är gjord av.

jag menar dom här http://www.akerboskolan.borgholm.se/images/stenar.jpg

17, Nej, det blir du inte. Men folk kan ta dig för sinnessjuk och du går vinterklädd när det är 50 grader.

21. Köp hårförtjockande medel.

Vanliga stenar? Ingen aning om vad det är för sten på bilden, men det är fler än en sort.

MEN VAFFANANNN :lol::angry:

okay såhär jag menar den som är i det vänstra nedr hörnet.

Sen undrar jag ochså vilken sten kan man smälta med minst värme och hur varmt?

...

fan jag vet inte den som har lägst smältpunk hur hög smältpunkt har den och vilken sten är det?

Sluta kalla dom för sten. Det är bergsorter, som i sin tur är uppdelade i olika grundämnen.

-------------------

Låt oss ta granit, som är den bergsort som det finns mest av på jordskorpan.

Den består av dessa ämnen;

Du kan själv kolla upp kokpunkter på det.

(Om du är efterbliven och inte hittar så har Kiseldioxid en smältpunkt på 1650 (±75) °C och kokpunkt på 2230 °C)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det ligger en smula på bordet och man skär den mitt itu, har man då två smulor eller två halvor av en smula?

det beror på hur man ser det vissa ser det som två smulor andra som två halvor av en smula.

jag tycker i allafall att man får två halvor av en smula.

Tex om jag och någon annan ska dela på en smula och skär den itu då får vi ju en halv smula var och då är det två halvor av en smula.

fast det är en ganska svår fråga så jag vet inte om jag har rätt nu...............

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstått så är amerikanska storlekar och europeiska storlekar olika. Men jag vet inte vad som skiljer och hur det skiljer.

Någon som vet? Någon som har en länk eller något?

Jag har googlat som ett jävla as, jag är dålig :angry:

Hoppas det är rätt ställe att fråga :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...