Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

1. Vad gör Philip Michael Thomas nuförtiden?

2. Varför har typ ingen på FB en bild i sin signatur? Förbjudet?

3. Var Hunter S. Thompson religiös?

1. Ingenting nytt under solen sen 2006 verkar det som. Länk

2. Nej, det är inte tillåtet med IMG-tags på FB.

3. Han har skrivit en bok som heter Northwest Extra! Volume One, Number Ten som ska handla om religion/kristendomen. Du kan ju plöja igenom den och kolla. Jag tvivlar dock på att han var det.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Vad gör Philip Michael Thomas nuförtiden?

När Fredrik och Filip besökte honom under High Chaparall så var han besatt av fruktjuice i olika smaker. Han spelade även in en skiva tydligen och dom gjorde tillsammans en cover på "Ta mig till havet och gör mig till kung"-låten. Sedan brukar han även hjälpa sin fru som håller på med någon form av gymnastik i TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste ni att sniglar äter kött?

Tidigare idag ställde jag ut fläsksvål (från matlagningen) till katterna. Nu när jag skulle låsa dörrn och se om nån katt ville in, såg jag tre sniglar sitta och suga på fläsket. :blink:

Det kanske var vätska de var ute efter? :ermm:

Jag undrar en sak. När de öppnar brev på Prison Break så river de av ena kortänden och sedan blåser in i kuvertet.

1. Varför gör de så? Rädda för giftigt terroristpulver?

2. Gör man så i USA, eller är det bara just i den serien de gör så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske var vätska de var ute efter? :ermm:

Jag undrar en sak. När de öppnar brev på Prison Break så river de av ena kortänden och sedan blåser in i kuvertet.

1. Varför gör de så? Rädda för giftigt terroristpulver?

2. Gör man så i USA, eller är det bara just i den serien de gör så?

Du har ställt frågan tidigare minns jag. :blink:

Jag tror att svaret du fick var något i stil med att de blåser i kuvertert för att det blir en större glipa då, så det blir enklare att ta ur brevet.

Edit: Vilket minne jag har.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry866817

Svaret från RavenE står på sidan efter.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ställt frågan tidigare minns jag. :ermm:

Jag tror att svaret du fick var något i stil med att de blåser i kuvertert för att det blir en större glipa då, så det blir enklare att ta ur brevet.

Edit: Vilket minne jag har.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry866817

Svaret från RavenE står på sidan efter.

Oj, det hade jag faktiskt glömt! :blink:

Men varför öppnar de inte brevet på långsidan, som oss vanliga dödliga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det hade jag faktiskt glömt! :ermm:

Men varför öppnar de inte brevet på långsidan, som oss vanliga dödliga?

Mycket lättare att riva av en bit på kortsidan än på långsidan om man nu inte orkar använda någon form av brevöppnare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

------------------------------------

Har en ny fråga. Vilken The Shins-platta ska jag bränna åt min syster?

Har lyssnat igenom alla tre nu och kan fan inte sätta fingret på vilken som är bäst. Oh, Invented World har ju sina toppar, medans Chutes Too Narrow är jämnare och Wincing The Night Away åteigen är en "topp-skiva" som första. Hilfe mich!

Säg nu inte att jag ska bränna alla, tänkte ge lite blandade artister åt henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

------------------------------------

Har en ny fråga. Vilken The Shins-platta ska jag bränna åt min syster?

Har lyssnat igenom alla tre nu och kan fan inte sätta fingret på vilken som är bäst. Oh, Invented World har ju sina toppar, medans Chutes Too Narrow är jämnare och Wincing The Night Away åteigen är en "topp-skiva" som första. Hilfe mich!

Säg nu inte att jag ska bränna alla, tänkte ge lite blandade artister åt henne.

Jag tycker Wincing the night away :) Ge henne Plans med Death Cab också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det så jäkla "så klart"? Du skrev ju klart och tydlig i tidigare poster att det INTE krävdes vidare utbildning..

?

Det krävs ingen litteraturisk utbildning (läsa lagar m.m) om man får säga så, då det var detta jag trodde du först menade under utbildning.

Ja, det krävs fysisk utbildning och det har jag aldrig nekat till.

Det är fortfarande självklart att poliser skjuter i nödsituation ja.

:)

?

Jag läste igenom Wikipedia snabbt om NI och även här hittade jag detta om grupper, något som du nämner här som absolut inte har med diskussionen och göra - olika grupper, alpha, bravo, delta, wtf? Får jag fråga varför du nämner detta när allt diskussionen handlar om är skillnaden på piket och NI? Därför fick jag uppfattningen om att du gärna delade med dig om vad du hade läst på Wikipedia.

Att disskusionen går om skillnade mellan piket och NI har jag helt missat i så fall.

Visserligen var det så att jag eller du spårade ur och ämnet kom att hamna om andra saker än skillnade mellan dom.

Om den skulle ha handlat om det skulle jag aldrig skrivit om det.

Och nej, jag använde inte wikipedia, t.o.m om du tror det.

När Vice skriver "de har aldrig använts i Sverige, punkt slut" och du drar till med "Jodå, ganska normalt mycket men dock inte lika flitigt som Piketen" får jag det till en jämförelse; vänd på frågan och tänk hur det skulle sätt ut om Vice skrev "Real Madrid har aldrig vunnit en match" och du svarar "Joda, många men inte lika många som Degerfors IF". Det är enligt dig inte en jämförelse utan en ren upplysning?! I detta skede av diskussionen (alldeles i början) hade Piketen ingenting och göra med saken, men sedan säger du "inte lika flitigt som piketen"?

Äsch ett dåligt exempel.. ett annat:

Vice säger "NI har aldrig använts i Sverige" och du svarar "Ganska normalt mycket, dock inte lika flitigt som ordningsväktarna."

Du ser, exakt samma sak.

Min hjärna tänker inte så långt.

Men vem fan bryr sig, det är väl ändå inte det den här diskussionen handlar om? Är lite intressant att följa diskussionen, men kan ni inte bara sluta att inrikta er på att hitta misstag i den andres text? :)

Precis, orkar heller inte längre, så jag lämnar detta nu.

---

Ur lite ironisk vinkel har det trots allt varit en trevlig disskusion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter de där bilderna nu igen som oftast bara är på en karaktär från ett spel, eller en bil eller något sådant. Den är utskuren med transparent bakgrund och är till för att folk ska använda i t ex photoshop.

Uhm, svårt att förklara. Men det är en bild på någonting, en bil t ex. Den har transparent bakgrund så att man lätt ska kunna använda den i photoshop för att göra signaturer eller liknande. Det är väl till för de som inte är så bra på att skära bort bakgrunden från en bild.

Uhm, min förklaring är väldigt luddig ser jag, men är det någon som vet vad jag pratar om för bilder och kan säga vad samlingsnamnet för sådana bilder är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på ganska bra humör och jag får tacka Kicken för en trevlig diskussion - måste också att jag har haft fel på vissa punkter som jag har insett nu i efterhand. Eller så är jag kanske också "ägd" som vissa föredrar och säga. Då kan jag också passa på och be om ursäkt för eventuella påhopp eller aggressioner.

Piketen är vad jag har förstått NI:s förlängda arm i vissa situationer, och deras utrustning är ganska grov, om man kan säga så, också.

Nu har jag lärt mig något nytt i alla fall, och då får man väl säga att diskussionen var lyckad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...