Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur många karaktärer från spel röker...?

Snake från MGS, Tommy Angelo från Mafia... finns det några fler? Behöver inte vara huvudkaraktären, men någon som faktiskt spelar roll i spelet, inte bara någon random snubbe som går på gatorna i San Andreas.

Jag vet att Mr.Blue röker i spelet Reservoir Dogs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur skulle det betalas på fyra då två personer har en gemsam kassa? Det blir ju som tre personer, även fast man betalar för alla fyra.

De som har en gemensam kassa betalar för 2 personer. det är som att ett fotbollslag delar på en buss med en gammal gubbe, ska gubben betala för halva priset? (jag vet att det var en sålig jämförelse

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag hört så måste man först ha utbildat sig till polis. Sedan jobbat som polis i ett antal år.

Sedan kan man ansöka om att bli S.W.A.T och det brukar vara en del som ansöker.

Dom bästa (Några få) tas ut och tränas riktigt hårt tills dom blir S.W.A.T-officer:s.

Andra saker är det med FBI och CIA.

Tackar för snabt svar. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NI :blink: ?. Har aldrig hörtalas om det :P . S.E.A.L är väldigt tuffa däremot, undra hur dom kommer på dessa tuffa namn? ;) (vet att det är förkortningar men ändå)

Tror det är Nordiska Insatsstyrkan eller något liknande.

Vad jag har hört så har de folk som jobbar med att komma på catchiga och tuffa förkortningar >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nationella Insatsstyrkan. Där kan vi snacka tuffa grabbar med fett jävla psyke alltså.

Hur vet du det?!

Inte en ända gång har de gjort vad de nu gör sedan de skapades. Det ända de gjort är att träna. Så ingen vet om de klarar den press som de har tränat för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nationella insattsstyrkan har aldrig användts i sverige. De är bara ett slöseri med skattepengar...

Aldrig använts? Slöseri med skattepengar? Lol.

Dom har använts, ganska normalt mycket, men inte lika flitigt som Piketen.

Jag tror att ni har missförstått det lite. Piketen har absolut ingenting att göra med NI, förrutom att de båda jobbar inom polisen. Piketen är som vilka andra vanliga snutar som helst (fast visst, lite special utbildning har de).

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig använts? Slöseri med skattepengar? Lol.

Jag tror att ni har missförstått det lite. Piketen har absolut ingenting att göra med NI, förrutom att de båda jobbar inom polisen. Piketen är som vilka andra vanliga snutar som helst (fast visst, lite special utbildning har de).

Men LOL!

Piket, svensk regional insatsstyrka som bildades 1979, liknande USA:s SWAT. Piketenheter finns i Sveriges tre storstäder: Stockholm, Göteborg och Malmö. Piketpolisen har fyra huvudarbetsuppgifter: Ingripande mot farlig person, ingripande mot folkmassor, räddningstjänst och eskort av värde och person. Bortsett från Nationella Insatsstyrkan, är Piketen den grupp inom Polisen som har mest utbildning.

Jag tror inte vanliga poliser får göra sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har använts, ganska normalt mycket, men inte lika flitigt som Piketen.

Nej, de är utbildade för att hanter olika slag av terrorism, detta har aldrig inträffat i Sverige, och således har de aldrig fått ett uppdrag.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men LOL!

Piket, svensk regional insatsstyrka som bildades 1979, liknande USA:s SWAT. Piketenheter finns i Sveriges tre storstäder: Stockholm, Göteborg och Malmö. Piketpolisen har fyra huvudarbetsuppgifter: Ingripande mot farlig person, ingripande mot folkmassor, räddningstjänst och eskort av värde och person. Bortsett från Nationella Insatsstyrkan, är Piketen den grupp inom Polisen som har mest utbildning.

Jag tror inte vanliga poliser får göra sådant?

Rakt kopierat från Wikipedia, sidan med tvärsäkra källor.

Som jag skrev så är de i viss mån specialutbildade men du jämför i princip piketen med NI. Jag glömde visst att piketen har krypskyttar som kan skjuta mitt i en enkrona från 1000 meters avstånd, jag glömde visst att det är de som förhandlar med gärningsmännen i gisslansituationer, terrorantentat m.m. ¨Piketens uppgifter är (enligt din källa) att eskortera, stå emot i folkmassor. Jämför deras arbetsuppgifter med NI:s. Jämför antalet utryckningar med NI:s. Piketen kör bara rakt på i t.ex. demonstrationer medan NI har, som jag skrev ett enormt psyke.

Och jag skrev det i föregående post men editerade ganska snabbt bort det - piketen har liknande uppgifter som vanliga poliser fast där det behövs mer folk - fotbollsmatcher, demonstrationer m.m.

Att uppgraderas från vanlig polis till piketpolis krävs utbildning - men inte lång sådan. Att däremot uppgraderas från vanlig polis till en polis till NI krävs betydligt mer utbildning och inte nog med det - det krävs också något som kallas mentalitet och det kan du inte alla gånger utbilda dig till och få. Kort och gott, sådana poliser växer inte på träd.

Nej, de är utbildade för att hanter olika slag av terrorism, detta har aldrig inträffat i Sverige, och således har de aldrig fått ett uppdrag.

Men vad är det du inte förstår? De tar inte enbart hand om terrorism.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...