StellHell Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Är väl inte så konstigt med tanke på hur många fler engelsktalande det finns. Självklart, men svenska wikipedia är skit. Även om det hade vart fler svensktalande så är det fortfarande skit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Jag andvänder inte sökrutan på wikipedia. Jag bara ändrar URL:n till det jag vill veta något om. Låt säga att jag vill veta något om Motley Crue. Då kör jag bara http://sv.wikipedia.org/wiki/Motley_Crue Vill jag veta något om Hitman spelen så tar jag bort Motley_Crue från URL:n och ersätter det med Hitman. Då blir det http://sv.wikipedia.org/wiki/Hitman. Snabbt och enkelt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Jag andvänder inte sökrutan på wikipedia. Jag bara ändrar URL:n till det jag vill veta något om. Låt säga att jag vill veta något om Motley Crue. Då kör jag bara http://sv.wikipedia.org/wiki/Motley_Crue Vill jag veta något om Hitman spelen så tar jag bort Motley_Crue från URL:n och ersätter det med Hitman. Då blir det http://sv.wikipedia.org/wiki/Hitman. Snabbt och enkelt. ... Och om du vill veta om avföring, vad skriver du då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 (redigerad) Det står till och med mer om Sverige på den engelska Svenska Engelska Redigerad 11 juli, 2007 av yo.yo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Självklart, men svenska wikipedia är skit. Även om det hade vart fler svensktalande så är det fortfarande skit. Jasså? Tycker ändå att det går rätt bra för den svenska versionen. Men om du hittar någon artikel som du stör dig på är det ju bara att fixa till den. =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 ... Och om du vill veta om avföring, vad skriver du då? http://sv.wikipedia.org/wiki/Avföring Trodde inte att åäö fungerade i en URL men det gjorde det tydligen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Avföring Trodde inte att åäö fungerade i en URL men det gjorde det tydligen Hmz. URL:en förändras efteråt. Jaja. Finns det någon WoW-guild som vägrar skaffa TBC, så alla är på level 60 och gör level 60-raids? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 För att man inte ska använda svenska skitwikipedia. Du har en poäng. Samtidigt så kan det ju vara lättare att använda svenska Wikipedia, om man inte vill fördjupa sig i ämnet så värst. Skitsam. Hur många procent av besökarna är (~) inte berusade under Roskilde? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 På våran skola får vi inte ens använda svenska Wikipedia som källa. Den engelska versionen går bra, däremot. (Med all rätt) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Hjälp mig, kom precis på att min pappa fyller 40 på fredag. Vad ska jag ge till honom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Hjälp mig, kom precis på att min pappa fyller 40 på fredag. Vad ska jag ge till honom. Ett par tofflor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 (redigerad) Hjälp mig, kom precis på att min pappa fyller 40 på fredag. Vad ska jag ge till honom. Jag tror att han skulle uppskatta om du gav han bilen som du har i din signatur. Redigerad 11 juli, 2007 av KvaddadPadda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Hjälp mig, kom precis på att min pappa fyller 40 på fredag. Vad ska jag ge till honom. Jag garanterar att han inte har en sån här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Jag tror att han skulle uppskatta om du gav han bilen som du har i din signatur. Det skulle jag gärna men den är min Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
heat Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Om en person lyssnar på en vanlig mp3 spelare säger personen: "Jag lyssnar på musik" eller "Jag lyssnar på min mp3" om man frågar han vad han gör. Men om personen har en iPod så säger han: "Jag lyssnar på min iPod". Varför Kan man då inte säga tex jag lyssnar på min Sony? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Om en person lyssnar på en vanlig mp3 spelare säger personen: "Jag lyssnar på musik" eller "Jag lyssnar på min mp3" om man frågar han vad han gör. Men om personen har en iPod så säger han: "Jag lyssnar på min iPod". Varför Kan man då inte säga tex jag lyssnar på min Sony? För att folk är så urbota dumma, att de tror att maskinen heter iPod. Ogillar det. "Vad gör du? Lyssnar på din mp3spelare?" "Nej, jag lyssnar på min iPod" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Om en person lyssnar på en vanlig mp3 spelare säger personen: "Jag lyssnar på musik" eller "Jag lyssnar på min mp3" om man frågar han vad han gör. Men om personen har en iPod så säger han: "Jag lyssnar på min iPod". Varför Kan man då inte säga tex jag lyssnar på min Sony? Man lyssnar inte på sin jävla Sony, man lyssnar på (exempelvis) en Sony MX3300. iPod är en mackapär likt Sonys modell som jag kallade något påhittat. Hoppas det blev klart och fint. iPod är också enkelt och behändigt att säga, precis som mp3 och mobil. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Om en person lyssnar på en vanlig mp3 spelare säger personen: "Jag lyssnar på musik" eller "Jag lyssnar på min mp3" om man frågar han vad han gör. Men om personen har en iPod så säger han: "Jag lyssnar på min iPod". Varför Kan man då inte säga tex jag lyssnar på min Sony? Mycket bra fråga. En annan sak som är att lägga till är att på vissa ställen har jag märkt att det står "har du mp3-spelare/iPod?" Är inte iPod en mp3-spelare eller liksom...... daah! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 För att folk är så urbota dumma, att de tror att maskinen heter iPod. Ogillar det. "Vad gör du? Lyssnar på din mp3spelare?" "Nej, jag lyssnar på min iPod" Allting handlar om status. Det är status att ha en iPod, jämfört med en Creative. Nuff said Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Finns det något sätt att lägga in undertexter på en DVD-skiva? (ISO-fil). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts