Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Teorier är roliga att höra. ;D Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Teorier är roliga att höra. ;D MEN!! (Känns det igen? ) Sover du 2-4 timmar per natt så är det inte så konstigt att du somnar då du kollar på film. Film är segt. Är något segt somnar man. Redigerad 8 juli, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Jag blev alltid trött tidigt av någon anledning som jag inte hade någon aning om vad det var. Visade sig att jag behövde glasögon. Kanske närsynthet bidrar till att du somnar så snabbt? Eller inte. Bara en teori. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Jag blev alltid trött tidigt av någon anledning som jag inte hade någon aning om vad det var. Visade sig att jag behövde glasögon. Kanske närsynthet bidrar till att du somnar så snabbt? Eller inte. Bara en teori. Jag använder glasögon... Eller, jag har glasögon men använder dem inte. Jag har bara ett minimalt brytningsfel på högeröga. Mitt vänstra öga är purr-fect. Tror inte det är något sånt. Tror bara det är så att jag inte sover. Eller så kanske jag är en fisk. Vem vet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Jag använder glasögon... Eller, jag har glasögon men använder dem inte. Jag har bara ett minimalt brytningsfel på högeröga. Mitt vänstra öga är purr-fect. Tror inte det är något sånt. Tror bara det är så att jag inte sover. Eller så kanske jag är en fisk. Vem vet? Skaffa en sån här och du är varje fests konung. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Skaffa en sån här och du är varje fests konung. *Bild* Åh helvete vad jag bröt ihop. xD MEN! Nu jävlar.. Hm! Vi behöver fler frågor. D: Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Hur såg det första tangentbordet ut? Alltså, på den tid då de fortfarande kodade med ettor och nollor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Tycker ni också det är jävligt äckligt att Per Morberg är alldeles lortig och svettig i sitt matprogram ("Vad blir det för mat?"). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Tycker ni också det är jävligt äckligt att Per Morberg är alldeles lortig och svettig i sitt matprogram ("Vad blir det för mat?"). När man tänker efter så är det faktiskt rätt äckligt. Men ärligt talat, brukar man inte bli det när man lagar mat? Speciellt när man lagar tre rätter som han gör och ska spela in TV till det samtidigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 När man tänker efter så är det faktiskt rätt äckligt. Men ärligt talat, brukar man inte bli det när man lagar mat? Speciellt när man lagar tre rätter som han gör och ska spela in TV till det samtidigt. Men varför blir inte Mat Tina det då? Skulle hellre se henne svettas lite if you know what i mean Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Hon är inte lika inne i matlagningen som Per. Han lagar mat med hela kroppen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Men varför blir inte Mat Tina det då? Skulle hellre se henne svettas lite if you know what i mean Smöret blockerar svetten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Tycker ni också det är jävligt äckligt att Per Morberg är alldeles lortig och svettig i sitt matprogram ("Vad blir det för mat?"). Han är riktigt sliskig, för att vara på TV. Lovar att alla som står framför spisen och håller låda skulle bli lika svettig och lortig. Nu är han dock en tv-personlighet, och dom brukar man inte se på det sättat. Antar det är därför folk börjar störa sig på det. Mat Tina är fake.. Varför tror ni det är så mycket uppehåll i alla hennes program? Hon gör lite förarbete, och oj, sen vart det visst klart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 När vi ändå är inne på mat. För ett tag sedan så såg jag och lillasyrran på nyheterna, och så var det ett reportage om slakterier. Dem visade en slaktare som stod och sågade i en gris. Och min syrra började gnälla om att det var äckligt. Och jag sa bara "Vaddå, vi ska ju äta det där?" Och en annan gång för typ 2 år sedan när jag och några klasskompisar satt på restaurang utbrast jag något i stil med "Ja, den här kalven måste fått bra bete" Och en av kompisarna kollar på mig och säger "Men Robin! inte när jag äter!" Varför har vissa så svårt för att prata om att det är djur man äter när man äter kött? Äter man kött så ska man väl inte hålla på och hymla om vad det är man äter? Det är ju bara att bli vegetarian och inte äta kött då. Ska man äta kött så är det ju bara att acceptera att det är kött från kor, grisar och kyckling m.m. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 När vi ändå är inne på mat. För ett tag sedan så såg jag och lillasyrran på nyheterna, och så var det ett reportage om slakterier. Dem visade en slaktare som stod och sågade i en gris. Och min syrra började gnälla om att det var äckligt. Och jag sa bara "Vaddå, vi ska ju äta det där?" Och en annan gång för typ 2 år sedan när jag och några klasskompisar satt på restaurang utbrast jag något i stil med "Ja, den här kalven måste fått bra bete" Och en av kompisarna kollar på mig och säger "Men Robin! inte när jag äter!" Varför har vissa så svårt för att prata om att det är djur man äter när man äter kött? Äter man kött så ska man väl inte hålla på och hymla om vad det är man äter? Det är ju bara att bli vegetarian och inte äta kött då. Ska man äta kött så är det ju bara att acceptera att det är kött från kor, grisar och kyckling m.m. För folk är idioter. Kött är kött, djur är djur. Kött växer på träd, färdigpacketerat och bara att stekas/kokas/grillas. Aja, för att ännu fördjupa oss lite granna. Varför blir folk äckelmagade efter att man säger något, men inte före? 1. Du äter något som ser ut att vara kyckling. Det är gott och du blir mätt. När du ätit klart säger någon att det är hund. Du mår genast illa, och tycker inte det var gott. (visst, det kan vara ett skämt, ändå mår du illa eller så är det hund, men det smakade kyckling, varför då börja tycka att det var äckligt) 2. Du dricker ett glas med juice. När du druckit upp säger någon att dom spottat/snytit/äcklat sig i din juice. Genast är den äcklig. (Igen, det kan vara ett skämt, men det kan också vara allvar. Ändå ska man vara äckelmagad) Detta stör mig något otroligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Vart hittar jag detta flash/java (?) script som denna hemsida använder för visning av sina bilder? http://www.byggbc.se/gallery.htm Tryck på en bild så ser ni vad jag menar, har sett det där på flera hemsidor, vill gärna ha scriptet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) För folk är idioter. Kött är kött, djur är djur. Kött växer på träd, färdigpacketerat och bara att stekas/kokas/grillas. Aja, för att ännu fördjupa oss lite granna. Varför blir folk äckelmagade efter att man säger något, men inte före? 1. Du äter något som ser ut att vara kyckling. Det är gott och du blir mätt. När du ätit klart säger någon att det är hund. Du mår genast illa, och tycker inte det var gott. (visst, det kan vara ett skämt, ändå mår du illa eller så är det hund, men det smakade kyckling, varför då börja tycka att det var äckligt) 2. Du dricker ett glas med juice. När du druckit upp säger någon att dom spottat/snytit/äcklat sig i din juice. Genast är den äcklig. (Igen, det kan vara ett skämt, men det kan också vara allvar. Ändå ska man vara äckelmagad) Detta stör mig något otroligt. Varför vi upplever vissa saker som äckliga är ju för att skydda oss mot sjukdomar etc. Lever man med uppfattningen att hundkött är dåligt, kanske förknippar vi det med rabies, så kommer äckelkänslan fram som en ren reflex. Samma sak med 2:an; saliv innehåller bakterier och virus. Redigerad 9 juli, 2007 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Jag använder den här sidan (http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html) när jag ska behöva översatta ord som jag inte förstår eller annat. En simpel fråga, finns det något bättre? Något som kan översätta mer ord eller vad som helst? En anna fråga, svensk ordlista, finns det ute någonstans på nätet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) Jag använder den här sidan (http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html) när jag ska behöva översatta ord som jag inte förstår eller annat. En simpel fråga, finns det något bättre? Något som kan översätta mer ord eller vad som helst? En anna fråga, svensk ordlista, finns det ute någonstans på nätet? NE.se har ett mycket bra sve-eng-lexikon, om du nu har login. Edit: GTA3 freak: Tyda ser ju verkligen jättebra ut... Redigerad 9 juli, 2007 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Jag använder den här sidan (http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html) när jag ska behöva översatta ord som jag inte förstår eller annat. En simpel fråga, finns det något bättre? Något som kan översätta mer ord eller vad som helst? En anna fråga, svensk ordlista, finns det ute någonstans på nätet? http://www.tyda.se/ Mycket bra sida när man vill översätta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts