Bobbo Viking Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Angående jordnötter i flingpaket: Det kan ju inte bero på något sådant som att de använder samma maskin till två saker? Inte det? Nehe, okej. Nej, era svar är ju faktiskt mer logiska... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Angående jordnötter i flingpaket: Det kan ju inte bero på något sådant som att de använder samma maskin till två saker? Inte det? Nehe, okej. Nej, era svar är ju faktiskt mer logiska... ^ Den förklaringen jag har fått är att de använder samma maskin som de använder till andra produkter som innehåller nötter. Läs igenom tråden innan du ska försöka leka smartass. De flesta skrev att det hade med att göra att de använde samma maskiner. :] Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Folk är ju dock oftast allergisk mot just Jordnöt, vilket inte är en nöt alls. Trots detta tror folk att dom har en nötallergi, och äter inte nötter trots att det med största sannolikhet inte skulle hända något. Aja, ang. frågan så var det just en av bröderna Kellogg (Nemen, det namnet känner ju jag visst igen) som under 20-talet sa något i form med "Nötter kommer rädda vår ras" då han tyckte att nötter har protein och skulle helt kunna byta ut platsen med just kött. Skulle det nu då, när just grundaren av Cornflakes som också var en nötsympatisör vara så konstigt om det finns spår av nötter i just Cornflakes. (Ang. Chokladkakor är det ännu simplare. Marabou Orginal.. Marabou Hasselnöt. 1 + 1 = 0) Vad pratar du om? Korspostning: I vilken ordning ska man se Star Wars-serien? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Vad pratar du om? Korspostning: I vilken ordning ska man se Star Wars-serien? Allmänbildning, som dom flesta här verkar vara immun mot. John Harvey Kellogg, den ena brodern som startade Kellogg's och också var den ena som uppfann just Cornflakes var en extraordinär nötälskare, och bytte ut alla sina köttmål med nötter. Anledningen till att jag skrev det är för att folk ska fatta varför dom använder nötter i samma maskiner. "Ööh, dom använder väl samma maskiner för nötter" är inte ett särskilt givande svar. Vad använder dom det till, hur tillverkas cornflakes och vad kan det andra vara som innehåller nötter som görs i samma maskin. Var nötresterna kommer ifrån är just Müsli, som innehåller hasselnöt eller mandel. Dom tillverkas i samma maskiner, och på så sätt kan det ligga rester kvar när det är dags att göra cornflakes eller andra flingor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Jag har en liten fråga här. Om jag har t-shirt på mig och ska lägga mig i min säng och glo på tv så måste jag alltid ta av mig min T-shirt för jag får obehagliga känslor runt halsen. Känns typ att man blir strypt eller hur man ska säga. Så jag undrar vad det kan bero på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Jag har en liten fråga här. Om jag har t-shirt på mig och ska lägga mig i min säng och glo på tv så måste jag alltid ta av mig min T-shirt för jag får obehagliga känslor runt halsen. Känns typ att man blir strypt eller hur man ska säga. Så jag undrar vad det kan bero på. Skaffa en T-shirt som inte är så trång runt halsen, alternativt ligg i en ställning där din T-shirt inte stramar åt. Simple. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Hur kommer det sig att, det har ingen betydelse vilken film jag ska till och titta på om jag ska se den så tvär-somnar jag direkt efter 5 minuter. Skulle titta på Pathfinder, tog mig 5 minuter så vaknade jag 20 minuter senare. Hjulp. : ( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Skaffa en T-shirt som inte är så trång runt halsen, alternativt ligg i en ställning där din T-shirt inte stramar åt. Simple. Min -shirt är ej så trång runt halsen när jag sitter mig ner och jag har min T-shirt på då går det bra. Men när jag lägger mig ner då på nåt sät så känner man kragen eller vad fan det heter nuddar mot halsen. Och jag har testa att lägga mig åt alla möjliga håll. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Hur kommer det sig att, det har ingen betydelse vilken film jag ska till och titta på om jag ska se den så tvär-somnar jag direkt efter 5 minuter. Skulle titta på Pathfinder, tog mig 5 minuter så vaknade jag 20 minuter senare. Hjulp. : ( Du är för trött helt enkelt. Skaffa bättre sovvanor - sätt klockan på t.ex 10 (om du har sommarlov) och gå och lägg dig... ja, klockan tolv på natten är varken för tidigt eller särskilt sent. Efter max en vecka kommer du inte somna vid TVn. Senare kommer du säkert kunna optimera dina sovvanor till att vakna klockan sju och bli väldigt trött vid tiohaket på kvällen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Fortfarandei ngen som vet hur man använder drivataren i forza motorsport 1? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Inatt ställde jag klockan på 05.00 för att kunna laga makaroner. Jag vaknade dock klockan 08.00 utan något som helst minne av att jag har stängt av alarmet, även om jag har gjort det. (Hade förstås somnat om). Hur kommer det sig att man kan glömma av sånt man säger/gör när man är precis nyvaken? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Inatt ställde jag klockan på 05.00 för att kunna laga makaroner. Jag vaknade dock klockan 08.00 utan något som helst minne av att jag har stängt av alarmet, även om jag har gjort det. (Hade förstås somnat om). Hur kommer det sig att man kan glömma av sånt man säger/gör när man är precis nyvaken? Kroppen reagerar men hjärnan sjusover fortfarande. Du hör ringklockan, armen går i ren reflex upp till klockan och du stänger av den, men du är inte vad man kan kalla vaken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Kroppen reagerar men hjärnan sjusover fortfarande. Du hör ringklockan, armen går i ren reflex upp till klockan och du stänger av den, men du är inte vad man kan kalla vaken. Haha, det där känner man igen. Det som jag dock får mig att undra lite över detta faktum är att min klocka står så pass långt ifrån att man måste sätta sig upp, och känna sig fram till en liten sketen knapp på sidan utav klockhelvetet. Men, detta verkar dock inte påverka förmågan att totalt glömma bort att man stängt av klockan om man är tillräckligt trött. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Vad menas egentligen med "omärkta sedlar"? Har hört de tala om det i massor av filmer, främst de med någon slags rån eller lösensummor i handlingen. Finns egentligen omärkta sedlar och vad är isf märkta sedlar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Vad menas egentligen med "omärkta sedlar"? Har hört de tala om det i massor av filmer, främst de med någon slags rån eller lösensummor i handlingen. Finns egentligen omärkta sedlar och vad är isf märkta sedlar? Jag är 90% säker på detta: "omärkta sedlar" Är äldre sedlar där serienummrena inte är registrerade. Låt oss säga att du går in i ett bankvalv och snattar 400 miljoner kronor! Då är det sanolikt nytryckta sedlar du snattar! De har kolla på all nummrer som dessa 400 miljonerna har, eftersom de aldrig har varit i rörelse! Rånar du därremot kassan så får du sedlar som har varit i omlopp ett antal gånger och därför inte är "märkta". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Hur kommer det sig att, det har ingen betydelse vilken film jag ska till och titta på om jag ska se den så tvär-somnar jag direkt efter 5 minuter. Skulle titta på Pathfinder, tog mig 5 minuter så vaknade jag 20 minuter senare. Hjulp. : ( Narkolepsi låter det som. Om du märker av det ofta bör du uppsöka läkare. Inte så kul om du råkar somna ståendes. Redigerad 8 juli, 2007 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Varför har så många artister/band nummer i sina gruppnamn? Jag menar då t.ex Sum 41, Blink 182, +44, U2 med flera.... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Narkolepsi låter det som. Om du märker av det ofta bör du uppsöka läkare. Inte så kul om du råkar somna ståendes. Narkolepsi är det absolut inte i alla fall. Redan kikat runt och läst och frågat. Jag somnar inte -hela- tiden. Mest bara när jag ser på film eller åker bil. Kan vara för att jag sover aldrig längre än 2 - 4 timmar. Hm. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Varför har så många artister/band nummer i sina gruppnamn? Jag menar då t.ex Sum 41, Blink 182, +44, U2 med flera.... Varför har så många artister band bokstaven A i sina namn? Arctic Monkeys, Laakso, Mando Diao, Razorlight med flera.... Narkolepsi är det absolut inte i alla fall. Redan kikat runt och läst och frågat. Jag somnar inte -hela- tiden. Mest bara när jag ser på film eller åker bil. Kan vara för att jag sover aldrig längre än 2 - 4 timmar. Hm. Jamen då har du svaret, din prutt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Mest bara när jag ser på film eller åker bil. Två typiska exempel då man slappnar av och somnar lätt. Jamen då har du svaret, din prutt. Exakt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts