Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varför skriver folk i trådar som de är helt ointresserade av bara för att ha något att hacka på? :blink:

För att på internet får man vara hyffsat anonym och man kan genom några enkla tangent-tryckningar få ur sig all irritation man har inom sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har du rätt i. Det är ju så extremt svårt att rapportera tråden istället för att klaga i den om man har något emot den. Man måste ju vara rena rama Einstein.

Men nu lyckades ju (Jag tar R2 i det här fallet) styra upp tråden genom att klaga, hade han bara rapporterat hade den blivit låst. Stell sa ju till och med att tack vare editeringen som gjorde att tråden fick diskussionsunderlag gjorde att den slapp att bli låst.

Så man kan klaga på ett bra sätt, man behöver inte alltid rapportera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bra att ta en osäker mängd penicillin för att komma undan ett flertal infektion-artade sjukdomar?

Brukar stå på burken/flaskan hur mycket man ska ta och hur många gånger per dag.

Om du inte har någon infektion alls är det rent av idiotiskt att ta penicillin då kroppen blir resistant och du kommer på så vis lättare få infektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar stå på burken/flaskan hur mycket man ska ta och hur många gånger per dag.

Om du inte har någon infektion alls är det rent av idiotiskt att ta penicillin då kroppen blir resistant och du kommer på så vis lättare få infektioner.

Ögoninflammation, lunginflammation och öroninflammation.

Och jag har inte varit till doktorn, därför frågar jag, för jag vet att min bror har penicillin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå till doktorn.

Öroninflammationen kommer gå över, det är bara att man ska palla smärtan.

Jag vet inte hur det är med folk som är äldre, men när jag var mindre, mellan fyra - sex så fick jag ganska ofta öroninflammation och då fick jag käka penicillin mot det.

Men det kanske bara var för att jag var såpass liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, har plågsamma minnen av den flytande formen av penicillin. Jag var väl en så där, 8-9 år. En liten oskyldig knatte som fick inflammation i en tand. Jag vill inte ha penicillin, men när den snälla farbror apotekaren sa att de hade penicillin med chokladsmak så blev jag skitglad. Tills det att jag smakade den vill säga. Höll på att spy. Den smakade allt annat än choklad. Jävla sadist apotekare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur det är med folk som är äldre, men när jag var mindre, mellan fyra - sex så fick jag ganska ofta öroninflammation och då fick jag käka penicillin mot det.

Men det kanske bara var för att jag var såpass liten.

Småbarn får penicillin beroende på styrkan av inflammationen. Penicillin krymper tiden på inflammationen, men.. Det gynnar också inflammationen, och barn som fått penicillin har större chans att få en inflammation igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska till doktorn när jag åker hem från urskogen i Jämtland.

Smärtan i mitt öra har iallafall blivit lindrig nog så att jag faktiskt kan tänka och lyssna på musik utan för mycket stön och grymtningar. Ögonen fick jag nästan slita upp när jag skulle upp imorse tackvare.. Geggan. Var. Eller vadfan det är. Hostar slem så det är på bättringsväg.

Men är på friskningsvägen fast lika bra att gå till doktorn. Har inte varit till en på länge ändåså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småbarn får penicillin beroende på styrkan av inflammationen. Penicillin krymper tiden på inflammationen, men.. Det gynnar också inflammationen, och barn som fått penicillin har större chans att få en inflammation igen.

Okej, fast att jag återfick inflammation berodde inte på penicillinen utan ett mindre fel i örat som jag fick operera för att få ordning på skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser kuken ut efter en förhuds operation? Ser den ut som efter en omskärelse inom judendommen?

Det är samma sak.

Ska dock tilläggas att jag tror att de endast tar bort en del av den i vissa fall, beror väl på hur trång den är.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om denna bärbara dator är värd 7k?

Har en NY i kartong DESIGNAD BÄRBAR HP Pavilion dv EU med garanti. AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-50 , Level 2 cache 256 KB + 256 KB, 1600 MHz, 15.4" WXGA BV.

- NVIDIA® GeForce™ Go 7200 - Graphic Card Memory 256 MB .separat.

- HP Pavilion dvEA

- 15.4" WXGA BV,

-Bluetooth

- 1GB (2X516) RAM

- 120GB Hårddisk

-Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support

-

- DVD-RW Double LaGer och LightScribe = Skriv tryck på

- Wifi 802.11 a/b/g TR>ÅDLÖST internet

-Dv in dv ut

- Webkamera inbyggt

-Memorycard Lesegerät 5-in-1

- Tv tuner

- Fax/Modem

- Sound Altec Lansing® speakers, 3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated

Hör av er för mer info maila helst men ni kan också ringa!

XP -Original

Norton -Original

- TV-OUT och kort läsare samt alla in och utgångar i princip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...