Renard Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Skulle det inte komma info om IV idag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Varför Kliar myggbett så förbannat? När en mygga(hona, hanar suger inte blood) sätter sig för att suga blod så utsöndrar hon saliv in i skinnet för att mjuka upp och tunna ut blodet där hon suger. I salivet finns det IgG(Immunoglobulin G) och IgE(Immunoglobulin E) antikroppar som utlöser immunförsvaret på människan. En människa kan vara överkänslig för myggbett, och det brukar delas upp i klass 2, 3 och i vissa sällsynta fall 4(gämförbart med transplantationsimmunitet). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 ...Och det sa StellHell, professor i Biologi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 När en mygga(hona, hanar suger inte blood) sätter sig för att suga blod så utsöndrar hon saliv in i skinnet för att mjuka upp och tunna ut blodet där hon suger. I salivet finns det IgG(Immunoglobulin G) och IgE(Immunoglobulin E) antikroppar som utlöser immunförsvaret på människan. En människa kan vara överkänslig för myggbett, och det brukar delas upp i klass 2, 3 och i vissa sällsynta fall 4(gämförbart med transplantationsimmunitet). Jag förstår inte riktigt vart dom där 500 IG poängen kommer in i bilden. Du verkar veta en hel del om allt möjligt. Men visst, kan ha varit någonting du har svårt för eller inte riktigt tar tid till att fixa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Jag förstår inte riktigt vart dom där 500 IG poängen kommer in i bilden. Du verkar veta en hel del om allt möjligt. Men visst, kan ha varit någonting du har svårt för eller inte riktigt tar tid till att fixa. Fel skola, fel klass, fel linje. Och jag är bäst på självinlärning inom områden jag själv tycker är intressanta just då. Biologin på högstadiet var pest och pina, men nu är det alltid kul att sitta och läsa igenom encyklopediet här hemma om saker som inte intresserat mig innan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2007 Du är inte ensam Stellan. Jag hatar matte bara för att jag inte kan räkna. Jag älskar engelska eftersom min lärarinna sa att jag var en av de bästa elever hon haft. Det man är bra på gillar man och vill lära sig mer om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Most users ever online was 316 on Jun 26 2007, 06:14 Detta måste väl ändå vara fel? Varför är det fel egentligen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Most users ever online was 316 on Jun 26 2007, 06:14 Detta måste väl ändå vara fel? Varför är det fel egentligen? Det är ju en kävla massa gäster, vet inte vart dom kommer ifrån Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 (redigerad) Most users ever online was 316 on Jun 26 2007, 06:14 Detta måste väl ändå vara fel? Varför är det fel egentligen? Upptäckte det nyss, tänkte nästan skapa en tråd men men... Det måste vara fel. 316 användare, både gäster och medlemmar online, och dessutom vid den tiden, kvart över sex på morgonen. Har märkt att antalet gäster har blivit otroligt högt efter den senaste uppdateringen. I skrivande stund är det 16 medlemmar och 178 gäster online. Och då gästerna är så många så förstår man att rekordet har blivit slaget. Jag börjar på allvar tro att räknaren inte stämmer Redigerad 26 juni, 2007 av Quattro Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Most users ever online was 316 on Jun 26 2007, 06:14 Detta måste väl ändå vara fel? Varför är det fel egentligen? Woohoo, rekord! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Vet någon hur många decibel man behöver för att spräcka en trumhinna? 167 eller något, jawohl? Jag känner för att spela ett spratt på min kära granne. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Varför skriver folk i trådar som de är helt ointresserade av bara för att ha något att hacka på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Vet någon hur många decibel man behöver för att spräcka en trumhinna? 167 eller något, jawohl? Jag känner för att spela ett spratt på min kära granne. "180 dB – Kanonskott, trumhinnan spricker" Wikipedia!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 (redigerad) "180 dB – Kanonskott, trumhinnan spricker" Wikipedia!! Danke. Nu ska jag bara komma på hur jag ska bygga något som kommer upp i 180 dB. Utan att ha en kanon. Redigerad 26 juni, 2007 av Mordos Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Mordos, börjar bli allvarligt orolig för din grannes skull Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Vad heter detta instrument? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Varför skriver folk i trådar som de är helt ointresserade av bara för att ha något att hacka på? För att de tillhör släktet spammare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Vad heter detta instrument? Tubular bells Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 För att de tillhör släktet spammare. Bara för att man säger ifrån om en tråd man inte tycker om så betyder det inte att man spammar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2007 Bara för att man säger ifrån om en tråd man inte tycker om så betyder det inte att man spammar. Det har du rätt i. Det är ju så extremt svårt att rapportera tråden istället för att klaga i den om man har något emot den. Man måste ju vara rena rama Einstein. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts