Quattro Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Men nån tjej på msn sa att jag måste vänta tills själva vattnet har kokat, sedan lägger jag in äggen och väntar 10min. Är det rätt eller fel?. Sent svar, jag vet ^^ Men är det inte 3-4 minuter för löst, 7 minuter för hårdkokt? Efter att de har börjat koka... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 (redigerad) Vad handikappad man blir som kock! Jag vet inte hur man kokar 1 ägg, men jag vet hur man kokar 100. 20 minuter i ånga, i varmluftsugn. Redigerad 16 juni, 2007 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Vad handikappad man blir som kock! Jag vet inte hur man kokar 1 ägg, men jag vet hur man kokar 100. 20 minuter i ånga, i varmluftsugn. Det är Victoria som lagar maten hemma, eller hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 (redigerad) Det är Victoria som lagar maten hemma, eller hur? Hehe, ja för hon tycker jag gör för fet mat. Men det är faktiskt sant, det är en yrkesskada. Ska jag koka spaghetti hemma så lägger jag i spaghettin i vattnet. Sen tycker jag att det är lite, så då häller jag i lite till. Sen är fet fortfarande för lite, så då häller jag i lite mer. Sen blir det för mycket. Vanligtvis brukar det räcka till en 3-4 personer i alla fall. >< Redigerad 16 juni, 2007 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Sent svar, jag vet ^^ Men är det inte 3-4 minuter för löst, 7 minuter för hårdkokt? Efter att de har börjat koka... Jaha. Så när vattnet börjar koka så ska jag alltså vänta 7min eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Jaha. Så när vattnet börjar koka så ska jag alltså vänta 7min eller? JA! Är det verkligen så svårt att koka lite ägg? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 JA! Är det verkligen så svårt att koka lite ägg? Ja :'( . Jag misslyckades första gången, så jag vill inte göra samma misstag igen. Jag lät äggen koka i 16min. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Ja :'( . Jag misslyckades första gången, så jag vill inte göra samma misstag igen. Jag lät äggen koka i 16min. Men försök med 7 min. om du vill ha hårdkokt, det ska nog bli bra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 16 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Eller också köper man en äggkokare, som jag har. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Eller också köper man en äggkokare, som jag har. Wow, får jag ta på dig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Wow, får jag ta på dig.Inte så länge du skriver frågor med punkt istället för frågetecken. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Inte så länge du skriver frågor med punkt istället för frågetecken. Det var en diss, ingen fråga.. :< Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Det var en diss, ingen fråga.. :<Måhända att det var en diss, men den är ändå i form utav en fråga. Därför saknas frågetecknet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Visste ni att folk med vita käppar är blinda ?, jag visste inte det i alla fall Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 (redigerad) Jo, men den egentliga frågan är: Kommer man accelerera med konstant ökning på sin färd mot jordens mitt? Efter jordens mitt kommer ju man ha en jäkla fart, trots att gravitationskonstanten är negativ = Man faller uppåt. Är denna retardationskonstant tillräckligt hög för att bromsa mig när jag åkt förbi? Teoretiskt sett borde jag vara absolut still för första gången först när jag nått andra sidan jorden. Varför? Jo, eftersom jag ökar till hastigheten X när jag kommit till mitten, varefter jag kommer minska min hastighet till 0 när jag väl nått andra sidan. Om jag accelererar till en viss hastighet när jag nått mitten, borde jag bromsas till 0 efter exakt samma avstånd, då gravitationskonstanten gör att jag retarderar efter jordens mitt. Right? Nu fick samuelszon något att bita i. Tux: Hur gick det med äggen? Redigerad 17 juni, 2007 av KvaddadPadda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Tux: Hur gick det med äggen? Mamma fixade det åt mig när hon kom hem . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 (redigerad) Visste ni att folk med vita käppar är blinda ?, jag visste inte det i alla fall Seriöst, jag tror du behöver synkronisera med verkligheten lite. Du vet inte hur man kokar ägg och du vet inte att blinda har vita käppar. Redigerad 17 juni, 2007 av eXotic Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Seriöst, jag tror du behöver synkronisera med verkligheten lite. Du vet inte hur man kokar ägg och du vet inte att blinda har vita käppar. True dat. xD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Nu fick samuelszon något att bita i. Ha-ha-ha-ha.. Ja du, jag vet faktiskt inte. Jag har läst lite slarvigt, men du menar om man accelererar och tvärstannar, saktar ner eller liksom "fjädrar"? Tänker man teoretiskt borde man väl sakta ner lite och stanna på "första turen", alltså inte fjädra tillbaka. Och jag tror inte att man accelererar hela tiden tills det är en meter kvar till jordens absoluta mitt, då du stannar direkt. Fast jag vet inte, det är ingen som har provat och vi vet ju att alltid dras ganska snabbt mot kärnan, fast det kommer ju inte längre än till marken och det är ändå.. miljoner mil till kärnan. Och punkten är ju mer än bara en punkt, det är väl större utsträckning. Kolla på bilden jag gjorde ( ), där det absolut blåa är dit allt dras liksom. Jag tror att gravitationen, eller hur man skall bskriva det börjar lite högre upp, fast svagare (som den vänstra varianten) än att det bara är en mycket stark punkt, som den högra jorden. http://img69.imageshack.us/img69/7263/earthqz5.jpg lol @ xåtik Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Om man har körkort för motorcykel med begränsad effekt, vilket man får ta när man är 18, och blir tagen med att köra ett rikitg tung motorcykel vad kan man då få för straff? Vill minnas att man endast får böter och inte blir fråntagen körkortet eller liknande. Fyller nämligen 18 om en månad när jag då ska börja med körkortet på allvar så tänkte jag kanske ta båda samtidigt. Har nämligen ärvt en Harley-Davidson efter pappa och att få köra den är något jag alltid velat . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts