Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Jag undrar får man ladda ner spel som är över 10år gamla eller är det imot Warez lagen? För en säger att man får ladda ner spel som är över 10år gamla så jag undrar om det stämmer

Rent juridiskt är "abandonware" i princip lika olaglig som övrig warez. Bara för att ett företag slutat sälja/marknadsföra en produkt betyder det ju inte att företaget/upphovsrättsinnehavaren inte längre innehar upphovsrätten till produkten.

Vidare känner den immaterialrättsliga lagstiftningen inte ens till begreppet abandonware. Det finns inte nåt sånt öht.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har, efter mina tandproblem, börjat skölja munnen med Listerine varje kväll. Ni vet, munvattnet från reklamen.

tva_flaskor_894400_0.jpg

Jag undrar, finns det några risker med det? När man sköljer munnen så bränner det sjukt starkt. Farsan hade hört att det fanns bieffekter, men han kom inte ihåg vart han hade läst det. Någon som vet något om det?

Sköljde ett par veckor med det. Sedan blev mitt rum städat, min farsa fick sin hårväxt tillbaka, katten fick ungar, jag har fått bil och båt och husvagn, grannen blev steril och mitt tarmpaket känns TOPPEN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sköljde ett par veckor med det. Sedan blev mitt rum städat, min farsa fick sin hårväxt tillbaka, katten fick ungar, jag har fått bil och båt och husvagn, grannen blev steril och mitt tarmpaket känns TOPPEN!

;)

Alltså finns det stora risker för att bra saker ska hända.

---------

Någon som vet en sida med MYCKET bilder?

Alltså, nu menar jag MYCKET bilder. :ph34r:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:shifty:

Alltså finns det stora risker för att bra saker ska hända.

---------

Någon som vet en sida med MYCKET bilder?

Alltså, nu menar jag MYCKET bilder. ;)

Eh, bilder? Bilder på fitta, katter, träd eller mat?

Är det jag som är seg? Jag fattar inte. :ph34r:

Jag antar att du kanske menar tjejer, och jag vet faktiskt inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, bilder? Bilder på fitta, katter, träd eller mat?

Är det jag som är seg? Jag fattar inte. :ph34r:

Jag antar att du kanske menar tjejer, och jag vet faktiskt inte det.

Inga speciella bilder.

Bara det finns MYCKET bilder. Det kan vara bilder på vad som helst. Träd, broar, fiskar, stövlar.

Ska prova en sak med skolans sega datorer, och då krävs mycket bilder. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga speciella bilder.

Bara det finns MYCKET bilder. Det kan vara bilder på vad som helst. Träd, broar, fiskar, stövlar.

Ska prova en sak med skolans sega datorer, och då krävs mycket bilder. :D

Här finns sjuuuukt mycket bilder! 629 sidor med bilder om jag inte misstar mig! Klick!

Alltid kul att kunna hjälpa till. :D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns sjuuuukt mycket bilder! 629 sidor med bilder om jag inte misstar mig! Klick!

Alltid kul att kunna hjälpa till. :D

Hmm, inte direkt vad jag tänkte på.

Vill ha en sida med många bilder. Inte som bild-på-dig-själv-tråden, där det är ett fåtal bilder på ett antal sidor. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, inte direkt vad jag tänkte på.

Vill ha en sida med många bilder. Inte som bild-på-dig-själv-tråden, där det är ett fåtal bilder på ett antal sidor. :D

4chan och åter 4chan

http://4chan.org/

/b/ - Random eller om det främst är stora bilder så kan du kolla in /hr/ - High Resolution (du navigerar med menyn till vänster (måste acceptera nåt först har jag för mig))

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vad jag talar om?!:

För några år sedan hittade jag en länk i forumet på http://UFO.se/ där det var en film med oranga nyckelpigor. Först gick två stycken på en hand, runt runt i en cirkel. Sedan filmade dom upp på bordet där allt fler samlades och gjorde en stor ring som något tecken. Sedan skrek alla och det kom en stor flock typ. Grymt. Antagligen fake. Har sökt på UFO forumet men inte hittat. Och även sökt på google efter "Alien Ladybug Ladybug attack infest" och liknande men inte hittat den. Skulle gärna vilja se den igen. Någon som vet vad jag talar om och som vet vart den finns att titta på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...