R2D2 Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Taaak! Fast det finns väl nästan inget som tar så stor plats? Eller det är ju skitmycket plats fan. Ingen kan ha så mycket... Nån gång på 70-80-talet sa Bill Gates att 700kb borde räcka för vem som helst. Om 20 år skrattar man åt oss som tycker att 1 tb är mycket. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 (redigerad) På 60-talet sa dom att år 2000 skulle det finnas en sådan "överlägsen" dator, kapabel nog att rymma mer än 20-sidors text! Redigerad 12 april, 2006 av Bobbo Viking Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Yottabyte är den största. Källa: Wikipedia Går ju att räkna ut men jag orkar inte.. Hur många Gb är en Yottabyte? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 På 60-talet sa dom att år 2000 skulle det finnas en sådan "överlägsen" dator, kapabel nog att rymma mer än 20-sidors text! Hahaaha! Tänk va fel man kan ha. Tänk om alla spel om 10 år kräver 4ghz och 2gb ramminne och ett fetebra grafikkort (kan inget sånt) Och så kanske alla spel ligger på typ 1 terrabyte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Hahaaha! Tänk va fel man kan ha. Tänk om alla spel om 10 år kräver 4ghz och 2gb ramminne och ett fetebra grafikkort (kan inget sånt) Och så kanske alla spel ligger på typ 1 terrabyte. 4ghz och 2gb minne finns redan idag... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 4ghz och 2gb minne finns redan idag... Det finns väl inga spel som kräver det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Det finns väl inga spel som kräver det? Kommer inte dröja länge. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Går ju att räkna ut men jag orkar inte.. Hur många Gb är en Yottabyte??? Går å räkna ut, ja. Men jag orkar heller inte, å ställde frågan här Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Går å räkna ut, ja. Men jag orkar heller inte, å ställde frågan här Va?? Jag undrade hur många Gb en yottabyte var o du babblar om vad?? Är det någon som kan svara på hur stort det är?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Vad kostar en hårddisk med en Yottabyte och hur många byte är en Yottabyte? Finns det egentligen någon affär som säljer det till privatbruk? Det finns inga såna stora hårddiskar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2006 Det finns inga såna stora hårddiskar. Hur vet du det? Nån toppmodern rymdbas eller forskningscentral (eller vad det heter) kanske har Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 13 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2006 Den där saken som hänger ner i typ gommen/halsen där bak nånstans.. varför har man den? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 13 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2006 Den där saken som hänger ner i typ gommen/halsen där bak nånstans.. varför har man den? Man hade inte kunnat prata om man inte haft den... vet inte varför men min mamma säger det Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2006 Man hade inte kunnat prata om man inte haft den... vet inte varför men min mamma säger det Då har hon fel. En klasskompis till min lillasyster har en pappa som opererade bort den för att han snarkade för mycket. Men han kan prata Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 En liten fråga... jag och min kompis debbaterar bilt om ironi och sarkasm är samma sak... men det är det väl? Han säger att ironi är när man fångar en brottsling man jagat länge och sen rymmer han dagen efter. Nästan dagens lol på det ju! Men jag har rätt väl? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 En liten fråga... jag och min kompis debbaterar bilt om ironi och sarkasm är samma sak... men det är det väl? Han säger att ironi är när man fångar en brottsling man jagat länge och sen rymmer han dagen efter. Nästan dagens lol på det ju! Men jag har rätt väl? Sarkasm ärväl när man "skojjar" för att man vill någon anna illa på något sätt, eller ill och illa... Och ironi är när man är ironisk om någon sak helt enkelt... Orkar inte förklara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 19 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2006 Sarkasm (från grek. sarkasmos) är ett yttrande?, ett stickord eller en replik som innehåller skarpt ironiskt eller hånfull kritik, eller ett bitande skämt som inte är avsett att roa den som blir utsatt. Jämför med: humor, skämt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Kan någon berätta lite mer exakt i vilket sammanhang man använder uttrycket "nog om dig"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Kan någon berätta lite mer exakt i vilket sammanhang man använder uttrycket "nog om dig"? "-jag är 5 meter lång, haren stor tå, fula fötter, tånaglar som är gula och din katt i bakfickan" "-nog om dig, jag är nörd" _____________ "-HAHA! Fan va du är mobbad" "-Nog om dig, jag är söt" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2006 Tack katt, men du har antagligen inte en susning om vad det är ändå Men iaf, "Din Mamma" skämt är bra exempel på sarkastiska skämt. Det är kul för den som säger det, och möjligtvis för sina kompisar men inte för den man säger det till. Och det är såklart inte sant heller. Är du ironisk så ljuger du eller överdriver. T.ex. Jag var ute och sprang 100 mil igår.. Utan att bli trött. Dock är det väldigt svårt att vara ironisk i text.. Halva känslan försvinner eftersom om man är ironisk oftast gör det med rörelser.. Ofta också annat tonfall i rösten.. Ett annat skitbra exempel på att vara är ironisk är när någon frågar dig en ja/nej fråga. "Har du plockat ur diskmaskinen?" "jaaadå" <-- Ironisk som fan eftersom det inte är sant Här har man då ett annat tonfall i rösten, eftersom det inte ska låta som att man ljuger, och sedan göra det dom frågade. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts