Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Är du van vid strategispel alternativt roleplayingspel á la diablo så tar WC3 10 sekunder att sätta sig in i. Svårare att bemästra.

WoW lär man sig också grunderna i på 10 sekunder, men sen vid dom högre levlarna så blir det mer och mer avancerat.

Mordos: Vad är mysko med kontrollerna i WC3? Dom funkar ju pricis som i många andra RTS-spel.

Spelsättet i WC3 är åt minstone ganska unikt, myckt magier med heroes och units att hålla koll på. Massor av combos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelsättet i WC3 är åt minstone ganska unikt, myckt magier med heroes och units att hålla koll på. Massor av combos.

Jo, men det är inget man direkt tänker på när man lär sig grunderna. Grunderna går snabbt att lära sig, men som i alla spel, är det svårt att bli riktigt bra på. Sen är kampanjen inte överdrivet svår att klara även fast man inte kan spela bra, och jag gissar att det är det dom aldra flesta vill göra

Tog inte mig särskilt lång tid att lära mig iallafall. Trots att jag var 9-10 bast när jag spelade det första gången... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är Tobias Nilsson. Brukar se forum miter bruka skriva om han. Och såg nånting om att han försökte ta över GTAsajten om jag har rätt. Och då undrar jag vem han är.

Väldigt gammal quote, sorry för det, men jag måste bara säga att jag har haft foto med honom nu i ett halvår :lol:

Det bara måste vara han, han är född -90, bor i Västervik och har en sån moped som hans nuvarande sida handlar om http://gtaonline.info.se/ (han använder antagligen samma host eftersom hans gamla vidarekopplingar leder dit).

Det är verkligen en väldigt creepy snubbe den :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Human = Sorceress och Dwarf Rifleman pwn med bra micro skills is the shit.

Jag lirar alltid NightElf och då brukar det vara dryads & mountain giants som gäller, eller att man bara kör talons & hero är jäkligt bra 1v1.

---

Jag vet redan allt så kan tyvärr inte bidra med en fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt gammal quote, sorry för det, men jag måste bara säga att jag har haft foto med honom nu i ett halvår ^_^

Det bara måste vara han, han är född -90, bor i Västervik och har en sån moped som hans nuvarande sida handlar om http://gtaonline.info.se/ (han använder antagligen samma host eftersom hans gamla vidarekopplingar leder dit).

Det är verkligen en väldigt creepy snubbe den :lol:

Oh... Jag lider med dig min vän. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor skillnad på spelen. WoW är rätt lätt att komma in i. Vissa saker kan vara smådryga att komma in i typ.. PVP och instanserna. Annars rätt så lätt.

WC3 är väldigt, väldigt svårt att komma in i om man inte har spelar Starcraft/Äldre Warcraft spel. Helt mysko kontroller och sånt.

Men det lär inte vara så svårt. Du har säkert spelat en massa spel.

Jo, jag har ju spelat Warcraft II och Starcraft (+BW).

Ja, det är just det där med combos och magier jag tänker på. Att styra gubbar är ju ingen konst, det är just magier och stuff jag tror blir knepigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lång tid tar det att sätta sig in i WoW och WC3? Efter hur lång introduktion kan man börja spela, menar jag? CS tar väl tio-femton minuter innan man fattar hur man ska gå tillväga med diverse knappar och taktiker, men jag har en stark känsla av att WoW och WC3 tar desto längre tid.

Nu har jag inte spelat wow någon längre tid men WC3 är enormt lätt att sätta sig in i,finns inget lättare..

WoW kan nog hitta på att bli riktigt knepigt med instancer och allt snack som t.ex "Vi downade HG igår,rollade The Sword Of The Thousand Truths,fast en rogue i guilden fick den,jävla noob"

Eller nåt sånt :D

--

Nyaste posten av Henke,

Combos och magier styr du utan problem,jag kan nästan sätta 1253 kronor och 50 öre på att du lär dig inom 10 minuter (om inte annat kan man använda musen :(

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte spelat wow någon längre tid men WC3 är enormt lätt att sätta sig in i,finns inget lättare..

WoW kan nog hitta på att bli riktigt knepigt med instancer och allt snack som t.ex "Vi downade HG igår,rollade The Sword Of The Thousand Truths,fast en rogue i guilden fick den,jävla noob"

Eller nåt sånt :D

Inte ett dugg knepigt, sånt kommer medan man spelar. WoW är extremt lätt att sätta sig in i, man fattar direkt vad man ska göra och hur man ska göra det, om inte så finns det små tooltips som visas för att underlättta ytterliggare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Combos och magier styr du utan problem,jag kan nästan sätta 1253 kronor och 50 öre på att du lär dig inom 10 minuter (om inte annat kan man använda musen :D

Micro är väldigt svårt om man inte har spelat WC3 förut. Om du tycker det är lätt, visst. Men att lära sig och bemästra det. Det är inte en lätt sak att göra. Sitta och toggla mellan grupperna och kasta magi, fokus attackera och sådant.

En annan rolig kombo är med orcs. Raider + Troll Berserkers. Web på alla och sedan bomba dem med trolls. : D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...