Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Vad var det för kultur som härskade i de karibiska öarna för länge sedan?. Jag tänker då på typ "Maya Tempel" tiden stuff.

Indianer, på den tiden var det nog inte många på de karibiska öarnam, eftersom de ligger långt från kusten och vattnen där är emellan är ganska farliga, så det var ganska svårt att ta sig över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ändrar man namn på en länk som man postar? Så att man skriver själv istället för att länkens namn står. Vet inte om det går men om det gör det så skriv. Tack -_-

Klickar på Insert Link-knappen (grön med plus) och följer instruktionerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två fönderingar

1. När man hör sin egen röst inuti sej själv(eller hur man ska säga det). Så låter det annat när man pratar asså man hör sin röst. Sen så när man spelar in sin röst så låter det annu lunda när man spelar upp det än vad man hör inuti sej själv. Hoppas ni fattade detta.

2. Vad är det som gör att man drömer? det har jag tänkt på skit länge. Många säger att själen lämnar kroppen. Och jag vet ej om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två fönderingar

1. När man hör sin egen röst inuti sej själv(eller hur man ska säga det). Så låter det annat när man pratar asså man hör sin röst. Sen så när man spelar in sin röst så låter det annu lunda när man spelar upp det än vad man hör inuti sej själv. Hoppas ni fattade detta.

Frågan är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två fönderingar

2. Vad är det som gör att man drömer? det har jag tänkt på skit länge. Många säger att själen lämnar kroppen. Och jag vet ej om det stämmer.

1. När du själv talar, får örat andra signaler än när du hör dig själv tala på TV. Det beror på att dina stämband sätter hörselorganen i svängning på ett helt annat sätt än om du hör det utifrån. Ganska logiskt eftersom man (om man slappnar av, blundar och tänker på det) vibrerar i huvudet när man pratar själv.

2. Wiki wiki!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två fönderingar

1. Ljud är små vibrationer. När du hör din inspelade röst från en högtalare hör du bara vibrationer i luften. Men när du hör dig själv "innifrån" (IRL) så hör du också vibrationer i ditt kranium.

2. Hjärnan "tänker" väl i sömnen. -_- Wikipedia is your friend.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-95 kan du få av mig gratis. Tror jag i all fall. Har en arbetskamrat som frågade om jag ville ha det. Kan kolla upp det om du vill.

Hehe, vi har både 95 och 98 här hemma, tack ändå. :)

Jag var mest bara nyfiken på om det faktiskt går att få tag på det nu för tiden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...