Maimstream Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Kan man öppna RTF-dokument med Microsoft Håller med till 100%!? (Som brukar vara installerat på skolor.)Ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Hmm, måste fråga. Vad menas egentligen med "Postcount +1"? Har man det i sin signatur så är det det självklart att det blir en postcount +1, men jag har sett den meningen lite här och var. Inte bara i signaturer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 Hmm, måste fråga. Vad menas egentligen med "Postcount +1"? Har man det i sin signatur så är det det självklart att det blir en postcount +1, men jag har sett den meningen lite här och var. Inte bara i signaturer. Det är väl så att om man postar en helt onödig/kort/självklar post så ser man ju det som att sin post count ökar med 1 bara för sakens skull, på ett ungefär. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2007 (redigerad) Det är väl så att om man postar en helt onödig/kort/självklar post så ser man ju det som att sin post count ökar med 1 bara för sakens skull, på ett ungefär. Aha, tack för svaret. Postcount +1. ----- Några av er kanske kommer ihåg att jag frågade hur rösten och textremsan som säger vilken nästa hållplats är i bussar fungerar. Mailade det lokala bussföretaget igår och frågade, fick detta som svar: Hej , för hplutrop och text använder vi GPS teknik,varje hpl är koordiat-satt och bussdatorn beräknar info från GPS därför känner bussen var den är. Mvh Stadsbussarna Östersund Redigerad 29 maj, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Hur lägger jag till tex effekter på en Text i Sony Vegas? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Hur lägger jag till tex effekter på en Text i Sony Vegas? Beror på vad du menar med effekter, men när du lägger ut en text på timelinen poppar det ju upp ett fönster. På det fönstret finns bl.a. en flik som heter "Effects". Testa dig fram bara, brukar gå lättast. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Video FX är ju om du vill ha lite "mera" effekter (som man också drar och släpper), men om du bara vill ha outline, shadow and so on gör du som Tackleberry sa... testa dig fram. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Video FX är ju om du vill ha lite "mera" effekter (som man också drar och släpper), men om du bara vill ha outline, shadow and so on gör du som Tackleberry sa... testa dig fram. Jag hittade precis hur man skulle göra . Men jag syftade på typ Video FX iallafall, Linear Ray eller nåt. Men jag kom precis på att Sony Vegas suger på text effekter . Finns inget som verkligen ser profssigt ut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Jag hittade precis hur man skulle göra . Men jag syftade på typ Video FX iallafall, Linear Ray eller nåt. Men jag kom precis på att Sony Vegas suger på text effekter . Finns inget som verkligen ser profssigt ut. Det gäller att kunna arbeta med effekterna på egen hand. De du ser i listan är ju bara exempel, finns massor av inställningar att ställa in. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Vill du gå ännu mer avancerat så finns väl Adobe After Effects? Eller...? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Vill du gå ännu mer avancerat så finns väl Adobe After Effects? Eller...? Så skulle man kunna säga, det mesta går väl att göra i After Effects. Dock är ju det inte riktigt ett redigeringsprogram, mer för att göra effekter och scener, inte längre filmer. Bäst att använda till det är väl Adobe Premiere, som har mer avancerade egenskaper än Vegas och inte lika lätt att använda. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Är det inte Premiere som innehåller en hel del färdigjorda scener + text? http://www.youtube.com/watch?v=IIdjVkYapg4 Ser ganska färdigt ut, själva introt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Betyder </3 ett hjärta med pil genom, eller ett brustet hjärta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Betyder </3 ett hjärta med pil genom, eller ett brustet hjärta? Jag ser det mer som ett överstruket hjärta. Det är i alla fall inte ett hjärta med en pil i, utan används som krossat hjärta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Är väl bästa topic att posta detta. Det är så att sista uppgiften i Datakunskapen är att man ska hitta en artikel eller liknande på internet. Av denna artikeln ska man göra en snitsig Power Point presentation och hålla ett föredrag. Det är Power Pointen som är viktig, så det ska vara en artikel man kan använda sig av detta . På grund av min usla fantasi behöver jag hjälp med att hitta en passande artikel som man kan göra en snitsig PP till ... skriv gärna lite tips hur jag kan göra för coolt i Power Point presentationen om ni orkar! ÄLSKARRRRRRRRR er Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Är väl bästa topic att posta detta. Det är så att sista uppgiften i Datakunskapen är att man ska hitta en artikel eller liknande på internet. Av denna artikeln ska man göra en snitsig Power Point presentation och hålla ett föredrag. Det är Power Pointen som är viktig, så det ska vara en artikel man kan använda sig av detta . På grund av min usla fantasi behöver jag hjälp med att hitta en passande artikel som man kan göra en snitsig PP till ... skriv gärna lite tips hur jag kan göra för coolt i Power Point presentationen om ni orkar! ÄLSKARRRRRRRRR er Lägg till ljud. Fick min datalärare att skina upp... . Ang. en "rolig" artikel är det väl bara att ta något från expressens framsida. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 VA-VA-VAD?! gör all reklam inuti trådarna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 VA-VA-VAD?! gör all reklam inuti trådarna? såg det nyss, tänkte säga det. Vad fan är det för skit? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 VA-VA-VAD?! gör all reklam inuti trådarna? Hultan har lite ekonomiska problem.. länk Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Hultan har lite ekonomiska problem.. länkeye c Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts