Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Okej, men bara för din skull... :wub:

Men nejdå, visst kan vi göra det.

Säger inga namn men ni vet vilka ni är, right?

1: Här är en bild på mig.

2: Åhh, min sötis!!1

3: Va? Nej, 1 är min sötis!

4: Käften, 3 - han är min gullunge.

1: Neeej, ni är alla mina gullungar :):D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fasen funkar radio egentligen?

Att man kan skapa en våg med viss våglängd och frekvens förstår jag, men hur kan just denna frekvens innehålla all information för att återskapa ett ljud? Det innehåller ju tusentals olika frekvenser som vi kan uppfatta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MY EYES!!!!!!!!

:D :'( :D

Nej, jag är allvarlig den här gången.

Mordos, jag hoppas du får en rejäl ban nu, det där är knappast något roligt, bara enormt jävla äckligt och man blir bara jävligt arg. Du sitter förmodligen med ena handen om ballen och andra handen i röven, och visst, det gör mig inte ett dugg, men håll det för dig själv.

"Ååneeej, blev babben lite upprööörd? :'( :):wub: "

Mm, det kan du ge dig fan på att jag blev. Dra åt helvete. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos, jag hoppas du får en rejäl ban nu, det där är knappast något roligt, bara enormt jävla äckligt och man blir bara jävligt arg. Du sitter förmodligen med ena handen om ballen och andra handen i röven, och visst, det gör mig inte ett dugg, men håll det för dig själv

Vad är äcklande? Det är en bild på en tjej som hjular i bikini. OH NO, EN KVINNA I BIKINI. JAG BLIR SÅ ÄCKLAD.

Välkommen till internet, tål du inte bilder så är det inte rekommenderat att du är online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är äcklande? Det är en bild på en tjej som hjular i bikini. OH NO, EN KVINNA I BIKINI. JAG BLIR SÅ ÄCKLAD.

Välkommen till internet, tål du inte bilder så är det inte rekommenderat att du är online.

Välkommen till GTAsajtens forum där stötande material är förbjudet :wub::):D :D :wub: :wub: (w00t)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hö hö hö! :wub:

Editera inlägget, smart drag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att jag såg inte bilderna ni såg förrens jag refreshade. Varför inte ta bort bilderna när folk klagar?

Jag ber om ursäkt.

Efterhandskonstruktion!

(För er som inte såg så hade han postat bilder på goatse och tubgirl)

---

On Topic: Radio...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efterhandskonstruktion!

(För er som inte såg så hade han postat bilder på goatse och tubgirl)

---

On Topic: Radio...

Jag satt precis och undrade.

--------------------------------

"Radio är trådlös överföring av signaler genom modulering av elektromagnetiska vågor med frekvenser lägre än ljusets. Överföringen kan ske via en så kallad radiolänk, det vill säga från en sändare till en mottagare, eller från en sändare till många mottagare, vilket kallas rundradio. Radio mellan två stationer som båda är både sändare och mottagare kallas kommunikationsradio."

-kikipedia

Svårt att hitta. Men om du vill beställa en film så hittade jag Radiofilm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fasen funkar radio egentligen?

Att man kan skapa en våg med viss våglängd och frekvens förstår jag, men hur kan just denna frekvens innehålla all information för att återskapa ett ljud? Det innehåller ju tusentals olika frekvenser som vi kan uppfatta!

En AM radio sänds inom frekvensen 0.3-3Mhz, alltså upp till 3 miljoner svängningar i sekunden. Frekvensen för ljud som människan kan uppfatta ligger väl runt 2-20khz.

Känns ju som att det mycket väl borde kunna innehålla all den informationen i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En AM radio sänds inom frekvensen 0.3-3Mhz, alltså upp till 3 miljoner svängningar i sekunden. Frekvensen för ljud som människan kan uppfatta ligger väl runt 2-20khz.

Känns ju som att det mycket väl borde kunna innehålla all den informationen i så fall.

Men radion skickar bara ut en frekvens samtidigt. DVS informationen man kan få ur en sinuskurva.

Vi hör mellan 20 - 20 000 hz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst den tråden (posten) många gånger just för att få reda på varför, men det kan ju inte ha grundat sig enbart på "hon var inte så jättehet", "mitt liv går under..." och "okej, tuffing, vad tänker du göra?". Vad hade han gjort innan som var så illa?

Men, bästa citatet på sajten (åtminstone från StellHell):

En knapptryckning, är du beredd?

Markerar rätt tydligt vilka ställningar som var i den diskussionen >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...