Tux Skrivet 5 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2007 Någon som känner till en hemsida om Internet Paket?, ni vet sånna där Paket som man mottagit och skickat för att kunna surfa på nätet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 (redigerad) RavenE: okej. --- Hur ser den mest förstorade mikroskop-bilden ut? Hur nära kan man komma atomnivå med de starkaste mikroskopen? Kromosomer: http://www.yorku.ca/kdenning/images/bioant.../chromosome.jpg Den bilden är på samma nivå som sjunde steget här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4..._Structures.png Finns det bilder på samma nivå som första steget? Ja, jag är intresserad. Edit: detta borde iaf vara tredje steget. Redigerad 6 maj, 2007 av Patrik Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Akut behov av en sida där man kan översätta svnska ord till italienska. Lexin.se klarar inte det då italienska inte finns med. En kaka till den som räddar mig först! Tack på förhand!/Vice Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Akut behov av en sida där man kan översätta svnska ord till italienska. Lexin.se klarar inte det då italienska inte finns med. En kaka till den som räddar mig först! Tack på förhand!/Vice Yay, cookies. http://dictionaries.travlang.com/SwedishItalian/ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Yay, cookies. http://dictionaries.travlang.com/SwedishItalian/ Tusen tack, men den är inte tillräckligt detaljerad. Jag vill ha fram att "katso" "catso" eller hur det stavas är en italiensk svordom! >< Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Tusen tack, men den är inte tillräckligt detaljerad. Jag vill ha fram att "katso" "catso" eller hur det stavas är en italiensk svordom! >< Har du slagit vad med någon eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Njaa har fått en kille permbannad för han hette det och nu känns det som jag måste ha lite kött på benen innan jag gnäller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Njaa har fått en kille permbannad för han hette det och nu känns det som jag måste ha lite kött på benen innan jag gnäller. :lol: Hur uppstår gravitationen? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Hur uppstår gravitationen? Kroppar drar sig till varandra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Kroppar drar sig till varandra.Tillfredställd Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Två små frågor: Varför brukar ögonen bli röda på kort?(menar bilder som är knäpptamed kamera) fattar inte alla dessa sparta skämt kan nånförklaravad som gör dom så roliga och vart dom kommer ifrån? tack pöjkar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Två små frågor: Varför brukar ögonen bli röda på kort?(menar bilder som är knäpptamed kamera) fattar inte alla dessa sparta skämt kan nånförklaravad som gör dom så roliga och vart dom kommer ifrån? tack pöjkar Se filmen 300 så ska det nog klarna serru Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Inte för att jag själv är speciellt intresserad, men är det någon som vet om Nationella i matte A (som vi ska ha imorgon) har läckt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Två små frågor: Varför brukar ögonen bli röda på kort?(menar bilder som är knäpptamed kamera) tack pöjkar Ljus som reflekteras mot näthinnan.. nånting sånt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Inte för att jag själv är speciellt intresserad, men är det någon som vet om Nationella i matte A (som vi ska ha imorgon) har läckt? Tror inte det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Inte för att jag själv är speciellt intresserad, men är det någon som vet om Nationella i matte A (som vi ska ha imorgon) har läckt? Nä, nä... visst... Det brukar heta så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Är det någon som möjligen har en gammal mp3-spelare att slumpa bort? Min gamla funkar inte, kan inte föra över musik till telefonen längre och ska snart på utlandsresa. Bör tilläggas att jag också är fattig just nu, de sista pengarna kommer nog att gå åt under resan. :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Är det någon som möjligen har en gammal mp3-spelare att slumpa bort? Min gamla funkar inte, kan inte föra över musik till telefonen längre och ska snart på utlandsresa. Bör tilläggas att jag också är fattig just nu, de sista pengarna kommer nog att gå åt under resan. Låna nåns? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Hur uppstår gravitationen? Allting har en dragningskraft. Ju större föremål, desto större gravidation(eller?!). man är tex tyngre på en stor planet än på en liten planet. Det är även skillnad mellan nord- och sydpolen och ekvatorn. Men det är knappast märkbart. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 (redigerad) Varför brukar ögonen bli röda på kort?(menar bilder som är knäpptamed kamera) @Wikipedia: Effekten kan uppkomma på kameror där blixten är placerad för nära kameralinsen, vilket den är hos de flesta kompaktkameror. @Cyberphoto.se: Anledningen till att man får röda ögon på sina bilder beror på att blixten sitter nära objektivet. Det som händer när blixten utlöser är att den lyser in i ögat på motivet och lyser upp näthinnan som är röd och då syns den genom pupillen. Ju längre från objektivet blixten sitter, desto mindre risk för att få röda ögon då vinkeln mellan blixt och objektiv ökar. Så man kan säga att inbyggda blixtar alltid ger röda ögon, mer eller mindre. Redigerad 7 maj, 2007 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts