Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Finns det ingen hemsida på nätet där man kan få gratis ringsignaler?. Jag vill inte ha sånna där som man kan ladda ner utan ringsignalen ska komma direkt till mobilen. Och det ska vara polyfonisk ringsignal. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det ingen hemsida på nätet där man kan få gratis ringsignaler?. Jag vill inte ha sånna där som man kan ladda ner utan ringsignalen ska komma direkt till mobilen. Och det ska vara polyfonisk ringsignal. ;)

Vad har du för mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15kr per halv MB.

Shit ok!. Men det finns vissa sidor där man kan skriva in typ "XXX 123" i sitt sms, och sedan skicka det till typ 123abc. Får man då låten direkt i mobilen eller får man en WAP länk?. Jag har för mig att det är en wap länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siemens C60.

Den här sidan verkar ha gratis ringsignaler men den kräver WAP. Men hur mycket kostar det att surfa på nätet i mobilen och ladda hem en låt?

www.bigsms.se använde alltid jag. www.mobilesheaven.com tror jag också ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit ok!. Men det finns vissa sidor där man kan skriva in typ "XXX 123" i sitt sms, och sedan skicka det till typ 123abc. Får man då låten direkt i mobilen eller får man en WAP länk?. Jag har för mig att det är en wap länk.

Japp, det blir en WAP-länk. Men det är inte så svårt att aktivera så man får wap(gprs) i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I de flesta, (alla?), bussar finns det en rullande text längst fram i bussen och en röst som säger vilken som är nästa hållplats:

"Nästa: Skolgatan."

Hur vet rösten, och texten, då den ska byta till nästa hållplats?

Tvivlar på dessa alternativ:

En viss tid - vad händer då bussen är försenad?

Mätare vid hjulen - Bussen står i en glashal backe och slirar, i så fall skulle alla hållplatser rabblas upp.

Sensor vid varje hållplats - Njae?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I de flesta, (alla?), bussar finns det en rullande text längst fram i bussen och en röst som säger vilken som är nästa hållplats:

Mätare vid hjulen - Bussen står i en glashal backe och slirar, i så fall skulle alla hållplatser rabblas upp.

Har också funderat mycket på det.

Kan det inte vara att busschaffisen trycker på en knapp eller nåt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chauffören slår igång meddelandet, kanske? Gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också funderat mycket på det.

Kan det inte vara att busschaffisen trycker på en knapp eller nåt då?

Nope, har suttit bakom chauffören flera gånger, han trycker aldrig på någon knapp. Förutom då han ska printa ut biljett.

Chauffören slår igång meddelandet, kanske? Gissning.

Läs ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...