Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ehh... heh... ehm...

Anser Kebab att Qouad gjort ett bra jobb med denna? Not IMO :)

WU8knNs5k9Sl.gif

Kul idé, men grötig som få.

Det var en av Qouads äldre signaturer som (enligt min uppfattning) visade hur stor skillnad det var på när han började med PS och nu. Och ja, den är lite rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet en brödrost att mackorna är klara?

Det kan inte vara rent tidsinställt eftersom både djupfryst och tinat bröd blir lagom rostat. Man kan ju tänka sig att det är en bimetall som reagerar på värmen och stänger av vid en viss temperatur. Men det är ju också skumt för om man trycker ner mackorna igen så fort dom är klara så rostar den ju i någon minut trots att tempen är densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan inte vara rent tidsinställt eftersom både djupfryst och tinat bröd blir lagom rostat. Man kan ju tänka sig att det är en bimetall som reagerar på värmen och stänger av vid en viss temperatur. Men det är ju också skumt för om man trycker ner mackorna igen så fort dom är klara så rostar den ju i någon minut trots att tempen är densamma.

Vår brödrost är i alla fall tidsinställd, man vrider på ett litet hjul som styr antalet minuter bröden är nere. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaargh...

Det är så här. Jag har valt Teknik som linje till gymnasiet, men på senaste har jag börjat fundera på om jag ska byta till Media istället, främst för att jag inte är så värst bra på matte, och för att Media verkar lite roligare...

Men den jag undrar är om det finns mycket jobbmöjligheter för en efter att man gått media? Liksom, finns det stor chans att man får jobb?

Jag vet ju att det finns en hel del olika inriktningar. Foto, att göra planscher/design och sånt... men... En polare sade att man praktiskt skulle behöva MVG i alla ämnen efter att man gått teknik för att ha chans att få ett jobb. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polare sade att man praktiskt skulle behöva MVG i alla ämnen efter att man gått teknik för att ha chans att få ett jobb. :'(

Du kan inte få ett sånt jobb efter bara gymnasiala studier, riktigt skitsnack, möjligtvis att han pratade om att man skulle behöva de betygen för att plugga vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte få ett sånt jobb efter bara gymnasiala studier, riktigt skitsnack, möjligtvis att han pratade om att man skulle behöva de betygen för att plugga vidare.

Jo, så var det nog.

Men smått sagt - finns det mycket jobbmöjligheter inom Media? Efter man pluggat vidare eller... ja, whatever.

Mina betyg är inget man flyger i taket i, så nog läre det finnas dom som toppar bra mycket högre som ska gå det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ett bröd är djupfryst borde det påverka lufttemperaturen runt omkring.

Kanske finns någon minimumtid?

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...