Kebab Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 (redigerad) Har Boomer, SlewME och Pico lagt upp en bild på sig själv någongång? Om så är fallet skulle jag uppskatta om någon kunde ge mig en länk till det. Jag har sett Boomer på bild här i tråden. Meh, trodde jag var inne i Bild på dig själv-tråden. Redigerad 14 april, 2007 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Tror du själv att ett fängelseläger skulle vara något som finns i LEGO's sortiment? Det där är ett hobbybygge. Jag har ingen koll på hur länge lego har funnits och vad vet jag om det forna Tyskland? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Jag har ingen koll på hur länge lego har funnits och vad vet jag om det forna Tyskland? Det där svaret har ingenting med nåt att göra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Den är från Asien. Korea eller något i den stilen. Suzuki är japanskt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Nord kanske kan svara på detta: När ett utryckningsfordon, till exempel en ambulans, ska ta sig tvärs genom stan kan den antagligen inte vänta på rödljus. Ibland tycker jag mig ha sett att alla färdriktningar i en korsning får rött ljus när en ambulans kommer, är det så? Kan en ambulans styra rödljusen, eller är det tillfällighet eller styrs det på nåt sätt från en central (gatucentral/alarmcentral/annat)? Det måste absolut vara en tillfällighet. Tror knappast inte att larmcentralen håller reda på vilken väg ambulansen har, de har (tror jag) varken GPS eller annat och dessutom är det väldigt komplicerat att haxxa till alla trafikljus/korsningar ambulansen skall åka förbi/igenom. Dessutom är det ju för dem bara att tuta och köra, de behöver inte stanna vid rödljus. Och just det, en ambulans kan defenetivt inte styra ljusen heller. Som sagt, det är i vilket fall som helst - rött, grönt eller gult - bara och köra. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Det där svaret har ingenting med nåt att göra Det var just därför jag ställde den första frågan, dels så vet jag alltså ingenting om historien bakom allt LEGO som existerat eller varit officiellt och med tanke på hur sjukt Tyskland var förr så kan inte jag veta om det suttit någon galen tysk som gjort detta officiellt i Tyskland. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Volvo V70 och Saab 9-5 anses väl vara "jämlika" bilar? Jo det gör dom. Men hur kommer det sig då att svenska polisen använder båda två? Varför håller dom sig inte till en sort? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Men hur kommer det sig då att svenska polisen använder båda två? Varför håller dom sig inte till en sort? För att inte göra den andra tillverkaren avundsjuk? Nu har svenska polisen börjat köra vw pasat också. Finns även en del audis i drift, och SUVar av chevrolet och ford bla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 För att inte göra den andra tillverkaren avundsjuk? Nu har svenska polisen börjat köra vw pasat också. Finns även en del audis i drift, och SUVar av chevrolet och ford bla. Und Toyota. Används i alla fall här i Östersund som Hundpatrull-bil. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det möjligt att en vagel hoppar från det ena ögat till det andra över en natt ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det möjligt att en vagel hoppar från det ena ögat till det andra över en natt ? Vet inte vad vaglar orsakas av, det är väl fett och inte bakterier. Så nej, snarare att den ena försvinner och en ny poppar upp Ambulanssvaret från Samuelszon är fel, jag snackade med Exotic men jag väntar på svar från Nord också. Varför skulle de inte ha GPS av all utrustning i världen? GPS börjar bli standard i vanliga personbilar så jag förstår inte varför ambulans inte skulle ha haft det i flera år redan. Trots att ambulanser i utryckning har förkörsrätt kan de inte vänta sig att folk hör dem - snacka om olyckor om de bara räknade med att "vi har alltid grönt, de andra får väja!". Men men, vi får vänta på AmbulansAdmin för helt korrekt svar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det möjligt att en vagel hoppar från det ena ögat till det andra över en natt ? Eftersom att en vagel är en infektion i en körtel så... nej, jag tror inte hela den infekterade körteln hoppar över till den andra ögat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Eftersom att en vagel är en infektion i en körtel så... nej, jag tror inte hela den infekterade körteln hoppar över till den andra ögat. Är det det det är? (Läs igen, man kan skriva 3 det i rad utan att ha fel ) Isf är det fullt möjligt. Den ena kan ha läkt över natt under tiden den andra skapats av att du gnott omkring i det infekterade ögat och sen kontaminerat det friska med bakterier. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det det det är? (Läs igen, man kan skriva 3 det i rad utan att ha fel ) Isf är det fullt möjligt. Den ena kan ha läkt över natt under tiden den andra skapats av att du gnott omkring i det infekterade ögat och sen kontaminerat det friska med bakterier. Det ska vara "är de dä det är". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det det det är? (Läs igen, man kan skriva 3 det i rad utan att ha fel ) Isf är det fullt möjligt. Den ena kan ha läkt över natt under tiden den andra skapats av att du gnott omkring i det infekterade ögat och sen kontaminerat det friska med bakterier. Jepp. Jo, så skulle det självklart kunnat blivit, ja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Det ska vara "är de dä det är". Där jag bor (Nårrkööaping-eh) skulle det isf bli "äredä-reär" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Där jag bor (Nårrkööaping-eh) skulle det isf bli "äredä-reär" Blir nästan så här i Eskilstuna också Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Är det det det är? (Läs igen, man kan skriva 3 det i rad utan att ha fel ) Isf är det fullt möjligt. Den ena kan ha läkt över natt under tiden den andra skapats av att du gnott omkring i det infekterade ögat och sen kontaminerat det friska med bakterier. Jävla skit. Jag har inte varit frisk på över en månad, och jag oorkar inte en äckligt jobbig vagel till . Jag hade solglasögon på mig ett par dar konstant, ingen fick se mitt öga, och nu när jag har pajat mina solglasögon i fredags så vet jag inte hur jag gör :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 (redigerad) Ambulanssvaret från Samuelszon är fel, jag snackade med Exotic men jag väntar på svar från Nord också. Varför skulle de inte ha GPS av all utrustning i världen? GPS börjar bli standard i vanliga personbilar så jag förstår inte varför ambulans inte skulle ha haft det i flera år redan. Trots att ambulanser i utryckning har förkörsrätt kan de inte vänta sig att folk hör dem - snacka om olyckor om de bara räknade med att "vi har alltid grönt, de andra får väja!". Men men, vi får vänta på AmbulansAdmin för helt korrekt svar Alla svar eller bara ett? Jag gav ganska många. Det där med GPS var nog fel, har bara för mig det att de inte har det. Dessutom är det ju såklart inte och växla ner, varva och gasa i en korsning - snarare tvärt om. Det jag menar är att de kan åka förbi rött ljus men visst är det riskfyllt och gasa igenom i 80 knyck. Du fattar vad jag menar. Och att vänta på ett korrekt svar behövs inte, jag har fått denna information av min brorsa som har arbetat som ambulansförare och dylikt så länge jag kan minnas. Kan tänkas att jag har hört fel, men som sagt; jag är inte riktigt säker på det där med GPS. En ambulans kör ju bara runt sitt distrikt så att säga, och det kan de ganska bra. Redigerad 15 april, 2007 av samuelszon Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Finns det nån hemsida där man kan kolla på planeter som är lokaliserade utanför vår galax? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts