KvaddadPadda Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Hur många % av världens muslimer är shiamuslimer? Cirka 10 % stod det i ett arbete om islam på Mimers Brunn, men det är inte en speciellt säker källa. EDIT: Jag är fan KUNG på att få nya sidor i den här topicen Redigerad 12 april, 2007 av KvaddadPadda Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Cirka 10 % stod det i ett arbete om islam på Mimers Brunn, men det är inte en speciellt säker källa. EDIT: Jag är fan KUNG på att få nya sidor i den här topicen Okej, tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Sorry för dubbel. Vet någon var man kan fixa en svensk text-to-speech? Helst där man kan skriva in hur mycket text som möjligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Sorry för dubbel. Vet någon var man kan fixa en svensk text-to-speech? Helst där man kan skriva in hur mycket text som möjligt. http://demo.acapela-group.com/ Högst 250 bokstäver. Men, men. Bara att klicka på Swedish å sen välja kille eller tjej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 http://demo.acapela-group.com/ Högst 250 bokstäver. Men, men. Bara att klicka på Swedish å sen välja kille eller tjej. Okej, mjo lite lite bokstäver kanske. Finns det ingen trial (eller nåt) för fulla versionen? Eller något annat program som det finns trial på? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Adrenokrom, drogen som Depp/Duke/Thompson tar i Fear & Loathing in Las Vegas, finns den på riktigt eller är det bara påhitt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Adrenokrom, drogen som Depp/Duke/Thompson tar i Fear & Loathing in Las Vegas, finns den på riktigt eller är det bara påhitt? Den finns: http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenochrome fast... Author Hunter S. Thompson mentions adrenochrome in his book Fear and Loathing in Las Vegas. In the book it is derived from a living donor's adrenal gland (removing the gland kills the donor; it cannot be taken from a corpse). As such, it is purported to be very exotic, and very intense: "the first wave felt like a combination of mescaline and methedrine". The adrenochrome scene also appears in the novel's film adaptation. In the DVD commentary, director Terry Gilliam admits that his and Thompson's portrayal is fictional hyperbole. Redigerad 13 april, 2007 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Den finns: http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenochrome fast... Author Hunter S. Thompson mentions adrenochrome in his book Fear and Loathing in Las Vegas. In the book it is derived from a living donor's adrenal gland (removing the gland kills the donor; it cannot be taken from a corpse). As such, it is purported to be very exotic, and very intense: "the first wave felt like a combination of mescaline and methedrine". The adrenochrome scene also appears in the novel's film adaptation. In the DVD commentary, director Terry Gilliam admits that his and Thompson's portrayal is fictional hyperbole. Hahah, tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Den finns: http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenochrome fast... Author Hunter S. Thompson mentions adrenochrome in his book Fear and Loathing in Las Vegas. In the book it is derived from a living donor's adrenal gland (removing the gland kills the donor; it cannot be taken from a corpse). As such, it is purported to be very exotic, and very intense: "the first wave felt like a combination of mescaline and methedrine". The adrenochrome scene also appears in the novel's film adaptation. In the DVD commentary, director Terry Gilliam admits that his and Thompson's portrayal is fictional hyperbole. Läste också nånstans att folk hade kommit fram till Terry Gilliam och sagt "Whoa, dude! You really captured the effect of Adrenochrome! It's just like in the movie!" Blåsta jävlar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Nord kanske kan svara på detta: När ett utryckningsfordon, till exempel en ambulans, ska ta sig tvärs genom stan kan den antagligen inte vänta på rödljus. Ibland tycker jag mig ha sett att alla färdriktningar i en korsning får rött ljus när en ambulans kommer, är det så? Kan en ambulans styra rödljusen, eller är det tillfällighet eller styrs det på nåt sätt från en central (gatucentral/alarmcentral/annat)? Sen en kul fråga som säkert många undrat över: Morgonstånd Hur kommer det sig att man lätt får stake om man är väldigt trött? Det behöver inte alls vara att man just vaknat efter en natts sömn, utan om man var som helst märker att man slumrar till lite för att man är jäkla trött, resulterar det skrämmande ofta i att man märker att ...saker... börjar... hrmm, växa. Varför är det så? Det har ingen sexuell koppling, så varför i all världen ska man få stake bara för att man är väldigt sömnig? Har det med blodomloppet att göra? Vill ha svar på riktigt, jag skriver inte bara för att folk ska... äh, säger jag vad jag menar så kommer alla göra det. Håller tyst istället Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Sen en kul fråga som säkert många undrat över: Morgonstånd Hur kommer det sig att man lätt får stake om man är väldigt trött? Det behöver inte alls vara att man just vaknat efter en natts sömn, utan om man var som helst märker att man slumrar till lite för att man är jäkla trött, resulterar det skrämmande ofta i att man märker att ...saker... börjar... hrmm, växa. Varför är det så? Det har ingen sexuell koppling, så varför i all världen ska man få stake bara för att man är väldigt sömnig? Har det med blodomloppet att göra? Vill ha svar på riktigt, jag skriver inte bara för att folk ska... äh, säger jag vad jag menar så kommer alla göra det. Håller tyst istället Under sömnen har män normalt 4–6 perioder med erektion. () Dessa inträffar under drömsömnen och har inget med sexuella drömmar att göra. Det är ett nattligt program som nervsystemet sätter igång. Ett flertal funktioner aktiveras under drömsömnstadiet, tarmarnas rörlighet ökar, hjärta och kärl ändrar sin aktivitet och vi har också intensiva ögonrörelser i sömnen. De nattliga erektionerna kan vara från några minuter till mer än en timme. Man kan se de nattliga erektionerna som ett träningsprogram som underlättar erektioner i vaket tillstånd. Under dessa erektionsperioder fylls svällkropparna med syrerikt blod vilket gör att hela vävnaden får en ordentlig syresättning. Detta underlättar nya erektioner genom ökad tillgång på syre. Syret behövs för att bilda den viktigaste kärlavslappande faktorn, kväveoxid (NO). En annan viktig funktion som den höga syresättningen fyller är att förhindra bildning av strama bindvävstrådar som förstör elastiska egenskaperna och förmågan att svälla i samband med erektionsstarten. Eftersom man oftast vaknar i samband med drömsömn är det vanligt att man har erektion på morgonen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Erektion Edit: Alternativt som Lajnux säger. Trötthets-fetisch. Nä, blev trött nu. Lägger mig. G'natt. Redigerad 13 april, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 *Mycket text om stånd* Jag tror att du tänder på trötthet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Verkligen? Hmm, tål att tänka på... Går och lägger mig nu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Verkligen? Hmm, tål att tänka på... Går och lägger mig nu Jag slår vad om att du är... ..."trött"... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Har Boomer, SlewME och Pico lagt upp en bild på sig själv någongång? Om så är fallet skulle jag uppskatta om någon kunde ge mig en länk till det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Har Boomer, SlewME och Pico lagt upp en bild på sig själv någongång? Om så är fallet skulle jag uppskatta om någon kunde ge mig en länk till det. Njet, de är för upptagna med att gömma sig själv bakom ett kultiverat internet-alterego. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Har Boomer, SlewME och Pico lagt upp en bild på sig själv någongång? Om så är fallet skulle jag uppskatta om någon kunde ge mig en länk till det. Jag tror att jag kan erinra mig ha sett SlewME och Pico på deras visningsbilder på MSN. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Någon som vet om den här LEGO-modellen någon gång har varit officiell? Jag behöver nog inte förklara vad modellen föreställer. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Njet, de är för upptagna med att gömma sig själv bakom ett kultiverat internet-alterego. DÄR FICK DU ALLT TILL DET DU!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Någon som vet om den här LEGO-modellen någon gång har varit officiell? Jag behöver nog inte förklara vad modellen föreställer. Tror du själv att ett fängelseläger skulle vara något som finns i LEGO's sortiment? Det där är ett hobbybygge. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts