Lajnux Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Min syrra drog en rövarhistoria att om man sprutar senap i en katts röv så springer den tills den dör.. ..ÄR DET SANT? En ifrån min gamla klass provade det, katten överlevde, men den sprang. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 En ifrån min gamla klass provade det, katten överlevde, men den sprang. Myth busted, alltså? Äh, det var ju inte så roligt då Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 DVD+R gör så att det blir lite bättre bild. Sedan måste CD+R betyda bättre ljud, bild etc, men är ej säker. Hah? Skojar du? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Hah? Skojar du? Öhh, nej, jag själv ser bättre bild på en +R n en -R skiva och så säger alla att man får bättre bild. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Öhh, nej, jag själv ser bättre bild på en +R n en -R skiva och så säger alla att man får bättre bild. Har du källa på det eller är det bara vad legitimerad DVD-expert tommy_killer säger? Dom rymmer ju lika mycket data så det finns ingen direkt anledning att tro att det skulle skilja sig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Har du källa på det eller är det bara vad legitimerad DVD-expert tommy_killer säger? Dom rymmer ju lika mycket data så det finns ingen direkt anledning att tro att det skulle skilja sig. Ja mina dvd filmer och personal i JME-Data,Clas Ohlson. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Ja mina dvd filmer och personal i JME-Data,Clas Ohlson. Du har förmodligen fått besök av herr Placebo. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Du har förmodligen fått besök av herr Placebo. Precis. Så här är det. En digital signal är bara ettor eller nollor, på eller av. Därför får man antingen bild eller ingen bild. En DVD-skiva kan inte bli gammal som VHS-band och börja brusa. Antingen så går den att se eller inte. Samma sak gäller också t.ex. HDMI-kablar och därför tjänar man ingenting på att handla en HDMI-kabel för 10000 om man redan har bild. Därför har jag svårt att tro att DVD+R skulle ha sämre kvalitet än DVD-R eftersom dom rymmer lika mycket och båda är digitala. Det enda jag kan tänka mig är att dom har olika sorts kompression men då får du hitta källa på det tommy_killer för något sådant har jag aldrig hört. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Låt oss se efter vad Wikipedia har att säga om saken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Precis. Så här är det. En digital signal är bara ettor eller nollor, på eller av. Därför får man antingen bild eller ingen bild. En DVD-skiva kan inte bli gammal som VHS-band och börja brusa. Antingen så går den att se eller inte. Samma sak gäller också t.ex. HDMI-kablar och därför tjänar man ingenting på att handla en HDMI-kabel för 10000 om man redan har bild. Därför har jag svårt att tro att DVD+R skulle ha sämre kvalitet än DVD-R eftersom dom rymmer lika mycket och båda är digitala. Det enda jag kan tänka mig är att dom har olika sorts kompression men då får du hitta källa på det tommy_killer för något sådant har jag aldrig hört. Dom är inte lika stora. Disk Type ....... Sectors ......... bytes DVD+R SL ...... 2,295,104 ..... 4,700,372,992 DVD-R SL ....... 2,298,496 ..... 4,707,319,808 DVD-R DL ....... 4,171,712 ..... 8,543,666,176 DVD+R DL ...... 4,173,824 ..... 8,547,991,552 Redigerad 8 april, 2007 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dom är inte lika stora. Disk Type ....... Sectors ......... bytes DVD+R SL ...... 2,295,104 ..... 4,700,372,992 DVD-R SL ....... 2,298,496 ..... 4,707,319,808 DVD-R DL ....... 4,171,712 ..... 8,543,666,176 DVD+R DL ...... 4,173,824 ..... 8,547,991,552 Gör den lilla skillnaden i storlek (avrundat blir det ju samma) någon stor skillnad? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dom är inte lika stora. Disk Type ....... Sectors ......... bytes DVD+R SL ...... 2,295,104 ..... 4,700,372,992 DVD-R SL ....... 2,298,496 ..... 4,707,319,808 DVD-R DL ....... 4,171,712 ..... 8,543,666,176 DVD+R DL ...... 4,173,824 ..... 8,547,991,552 Orka. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Gör den lilla skillnaden i storlek (avrundat blir det ju samma) någon stor skillnad? Enda skillnaden är bara att dom läses av annorlunda, därför fungerar inte äldre DVD-spelare med DVD+r för det är nyare. Tror knappast att det är någon ljud/bildskillnad mellan dom. Vad jag vet.. Tweak: =( =( =( Redigerad 8 april, 2007 av aKi Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Enda skillnaden är bara att dom läses av annorlunda, därför fungerar inte äldre DVD-spelare med DVD+r för det är nyare. Tror knappast att det är någon ljud/bildskillnad mellan dom. Vad jag vet.. Tweak: =( =( =( nu känner jag mig dum. förlåt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Vad hette nu den där sidan med sånna där patterns(mönster) Det fanns massa att välja mellan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Precis. Så här är det. En digital signal är bara ettor eller nollor, på eller av. Därför får man antingen bild eller ingen bild. En DVD-skiva kan inte bli gammal som VHS-band och börja brusa. Antingen så går den att se eller inte. Samma sak gäller också t.ex. HDMI-kablar och därför tjänar man ingenting på att handla en HDMI-kabel för 10000 om man redan har bild. Därför har jag svårt att tro att DVD+R skulle ha sämre kvalitet än DVD-R eftersom dom rymmer lika mycket och båda är digitala. Det enda jag kan tänka mig är att dom har olika sorts kompression men då får du hitta källa på det tommy_killer för något sådant har jag aldrig hört. Vice versa menar du!! Och du snackar om liten skillnad, är då inte 0.01 sek lite? Det kan vara skillnaden från guld och silver när man åker skidor, fråga bara Anja Pärsson. Nu har jag inte ren fakta, från något riktig statistisk eller framforskad artiekl om att +R är bättre än -R, men jag använder alltid +R och får enligt mig bättre bild en -R. http://adterrasperaspera.com/blog/2006/10/...archival-media/ Redigerad 8 april, 2007 av tommy killer Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Och du snackar om liten skillnad, är då inte 0.01 sek lite? Det kan vara skillnaden från guld och silver när man åker skidor, fråga bara Anja Pärsson. Sluta att prata i nattmössan, vad har sekunder med det här att göra? Och framförallt, det finns inga bra eller dåliga ettor och nollor i skivform, endast fungerande och icke fungerande, däremot finns det bra och dåliga uppspelningsverktyg för detta, där ligger nog ditt problem? Fast jag tror på placebo. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 http://adterrasperaspera.com/blog/2006/10/...archival-media/ ...vilket betyder att det inte är någon skillnad i videokvalitet mellan formaten. Däremot så lagrar dom data på olika sätt och DVD-R har sämre felkorrigering vilket gör att en väldigt gammal/repad DVD+R kan se bättre ut än motsvarande DVD-R, men rent tekniskt så är det lika bra videokvalitet på båda formaten. En nybränd skiva går inte att se skillnad på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Sluta att prata i nattmössan, vad har sekunder med det här att göra? Och framförallt, det finns inga bra eller dåliga ettor och nollor i skivform, endast fungerande och icke fungerande, däremot finns det bra och dåliga uppspelningsverktyg för detta, där ligger nog ditt problem? Fast jag tror på placebo. Fucking exempel då han sa "Gör den lilla skillnaden i storlek (avrundat blir det ju samma) någon stor skillnad?". @R2D2- Tekniskt kanske det ser inte lika bra ut, men det är som du säger i tid bättre, då tiden inte sliter ut lika mycket på en +R som en -R. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Vad hette nu den där sidan med sånna där patterns(mönster) Det fanns massa att välja mellan. Du menar damasker? http://www.theinspirationgallery.com/wallp...wp_damask01.htm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts