Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Då undrar jag varför det brukar blåsa varm luft, när man går in i en sådan "sluss". En rikigt frisyrförstörare. Det är ganska gött ibland när man fryser iofs. (w00t)

Hmm.. för att snö inte ska kunna följa med in i affären?

Bra på två sätt: det blåser neråt/utåt, vilket gör att snöflingorna inte kommer in. Och skulle de nu kunna göra det så smälter de av värmen. ^_^

..nej jag har ingen aning. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slussen är till för att hålla en viss tempratur i slussen och i butiken.

På sommarn sitter den på termostat då det ibland kan blåsa varmt och ibland kallt, beroende på hur varmt det är ute.

Och det är som du säger Schebaben att slussen också är där för att stoppa dels korsdrag, och dels för att vinden inte ska kunna blåsa direkt in i butiken.

Eftersom butiken kommer hålla samma temeratur så behöver dom inte reglera hela butiken, utan bara slussen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett att det ibland förekommer bokstäver i telefonnummer i USA. Varför? Representerar de någon siffra eller?

I tex en reklam i GTA:VC så säger den där prästen: "Call now 1866-SAVE-ME

Japp, bokstäverna representerar den siffra som bokstaven står på på knappsatsen på telefonen.

Save me blir då: 7283-63

Renard=736273

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slussen är till för att hålla en viss tempratur i slussen och i butiken.

På sommarn sitter den på termostat då det ibland kan blåsa varmt och ibland kallt, beroende på hur varmt det är ute.

Och det är som du säger Schebaben att slussen också är där för att stoppa dels korsdrag, och dels för att vinden inte ska kunna blåsa direkt in i butiken.

Eftersom butiken kommer hålla samma temeratur så behöver dom inte reglera hela butiken, utan bara slussen.

Hmm, låter vettigt. Jag vet iaf att sjukhusens/mottagningarnas största anledning till dessa slussar och fläktarna som dräper kontaktlinsbärares ögon är till för att hålla insekter borta, eftersom de är helt otroligt smittspridande. Såvitt jag förstod så ska ni skrika "red alert!!!" om ni ser en spyfluga inne på sjukhuset, så illa är det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På Prison Break, när de öppnar kuvert, så river de av en kortände och blåser in i brevet.

Varför gör de så? Är det något man faktiskt gör i USA? :)

För att blåsa upp all mjältbrand i ansiktet istället för att förstöra mattan med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...