Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Letar efter den där danska counter strike sången. "jae spiller counter strike ocg jag haer mange abstinenseer" osv...

Någon som har den och eller vet vart man kan hitta den?

http://www.youtube.com/watch?v=ijCpNElopic

An är väl före vokaler, och a är före konsonanter.

Nästan rätt. An är framför vokalljud och A är framför konsonantljud.

Exempelvis: A one-legged <substantiv>. O är en vokal men uttalas "Wan" (pallar inte skriva det fonetiskt :o ). Det räknas därför som konsonantljud och man placerar "A" istället för "An" framför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på vilken kamera det är men det finns ofta en scroller där du kan välja A(utomatisk) och M(anuell) och på M kan du oftast konfigurera om du vill ha blixt eller inte.

Jag hittade nåt som hette "Flash Level" i menyn. Man kan välja mellan High, Normal och Low. Kan det vara flashen eller nåt annat?

EDIT: Hittade nu ;)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NAWGON?

Iofs inte riktigt mitt rättsområde men rent juridiskt torde det vara förbjudet.

I lagen (brottsbalken) kallas regeln "tagande av olovlig väg". Man gör sig skyldig till "tagande av olovlig väg" då man stör markägarens verksamheter. Markägaren är antagligen stat eller kommun när det gäller rondeller och genom att tälta i en rondell stör man markägarens verksamhet (dvs att sköta trafiken). (12.4§BrB)

Dessutom är det (rent juridiskt) förbjudet att tälta på platser som ligger i närheten av bebyggelse och rondeller ligger ofta i närheten av någon form av bebyggelse.

Vidare är allemansrätten främst avsedd för skog och mark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iofs inte riktigt mitt rättsområde men rent juridiskt torde det vara förbjudet.

I lagen (brottsbalken) kallas regeln "tagande av olovlig väg". Man gör sig skyldig till "tagande av olovlig väg" då man stör markägarens verksamheter. Markägaren är antagligen stat eller kommun när det gäller rondeller och genom att tälta i en rondell stör man markägarens verksamhet (dvs att sköta trafiken). (12.4§BrB)

Dessutom är det (rent juridiskt) förbjudet att tälta på platser som ligger i närheten av bebyggelse och rondeller ligger ofta i närheten av någon form av bebyggelse.

Vidare är allemansrätten främst avsedd för skog och mark.

Nu blev hela semestern förstörd :mellow:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...