Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

men det är väll gjort av bly? >_<
Lol, nej! :mellow: Grafit, en form av kol.

visst är det bilens hölge (metallen) som skyddar en från åskan, bliksten what ever ni förstår?

Ja, strömmen går längs med höljet mot marken, som då är det närmaste objektet.

Vad fan är posthunting?

När man skriver i onödan för att trissa upp sin postcount, kort sagt. På ett halvår har jag fått ca 2000 posts utan posthunt, trots att jag på de första två åren fick 650 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, nej! :mellow: Grafit, en form av kol.

Ja, strömmen går längs med höljet mot marken, som då är det närmaste objektet.

När man skriver i onödan för att trissa upp sin postcount, kort sagt. På ett halvår har jag fått ca 2000 posts utan posthunt, trots att jag på de första två åren fick 650 :)

Posthunt? Allt har redan besvarats. :ph34r:

Kan man göra eget te? Det går väl om jag torkar diverse frukter, men är det inte något slags "teblad" man använder också? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Posthunt? Allt har redan besvarats. :mellow:

Kan man göra eget te? Det går väl om jag torkar diverse frukter, men är det inte något slags "teblad" man använder också? >_<

Du kan ju göra svartvinbärste av bladen på svartvinbärsbuskarna. Blir väldigt gott.

Plocka blad, lägg i en sil/dylikt, häll på vatten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju göra svartvinbärste av bladen på svartvinbärsbuskarna. Blir väldigt gott.

Plocka blad, lägg i en sil/dylikt, häll på vatten. >_<

Aha, okej. :mellow: Men blir det inte bättre effekt om man torkar bladen och bären i något/några dygn? Då "drar" väl vattnet med sig smakerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kollar på en processor, tex AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz, vad menas då med 5200+? :)

Från början så var dom namnen till för att visa att dom motsvarade en Pentium 4 på den hastigheten, t.ex. så var 1800+ (som nog var på runt 1,6 GHZ egentligen) ungefär lika snabb som en Pentium 4 på just 1,8 GHZ men det slutade gälla för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så den processorn motsvarar inte 5,2 GHz, utan det är alltså 2,6 GHz?

Den är på 2,6 ja, men vad jag har sett så är den snabbare än en Intel Core 2 Duo på 2,6 GHz, även om den drar mer ström.

Det är ju dual, så 2.6 x 2.6 = 5.2

Nopes. Funkar inte så. 2,6 sammanlagt.

AMD 5000+ t.ex., den är också på 2,6 GHz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har tjocka (alt. kraftiga) personer så starka händer? Ni vet;

"Nejmen hej morbror Klas, det var länge sen sist!"

*skakar hand*

*klämmer hand*

"Höhöhö, du får nog allt ta och äta några brödkakor till"

Frågan gäller dock inte bara folk som ska skoja med en. Jag tycker att väldigt många "kraftiga" har kraftiga nävar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har tjocka (alt. kraftiga) personer så starka händer? Ni vet;

"Nejmen hej morbror Klas, det var länge sen sist!"

*skakar hand*

*klämmer hand*

"Höhöhö, du får nog allt ta och äta några brödkakor till"

Frågan gäller dock inte bara folk som ska skoja med en. Jag tycker att väldigt många "kraftiga" har kraftiga nävar. :rolleyes:

Kraftiga människor=kraftigare muskler?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...