Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Jo, men nu äre ju så att ja inte pratar in dä ja vill skriva i datan

utan ja skriver in det mä hjälp av tangentbordet. ;)

Har han sagt något annat ?

Han sa att du skulle skilja på skrivspråk och talspråk.

Han menade att talspråket ska du använda när du pratar, då får du använda förkortningar och slangförkortningar hur fan du vill, för då slipper vi höra på dig.

Skrivspråket ska du använda när du skriver bara för att vi ska slippa få migrän i både huvudet och ögonen när vi läser dina inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur hittar man den där novellen Mahalo skrev i Musiktipstråden när han skulle tipsa om Huvudlös För En Afton med Cornelis?

Nån som har den? Har velat läsa igen, men hittar den inte när jag bläddrar bland sidorna.

Gah! Vänd blicken. Den där trudelutten är kantad av stavfel och en hel drös irriterande återupprepningar av ord. ;) Jag skulle säkert ta och reparera de många snedsteg som jag gjorde när jag skrev den där ... om jag inte vore så jävla lat. Men visst får man lust att knäcka upp en öl när man lyssnar på "Huvudlösen för aftonen". :D Hmm, I just might.

Det bor en mås på taket, den är så vit och fin, den finns där alla sommarens dagar

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Har en fråga:

Varför sjunger Bajenfansen "Öka takten sista kvarten, Tidaholm!"?

Om jag har förstått det rätt av en del Bajare så sjöng man alltid på tåget till Tidaholm förut "Öka farta' sista kvarta'" när tåget gick ganska långsamt uppför en backe.

Vissa andra säger att det var två Bajare som var på en match i Tidaholm när just Tidaholm mötte Jönköping när deras fans sjöng just "Öka takten sita kvarten, Tidaholm!". Dom tyckte det var löjligt men ville ändå pröva det på Söderstadion (typiskt Bajen), och så vart det helt plötsligt gansak stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak jag aldrig har fattat, det är det här om blommor och bin, hur fasen fastnar den där frö skiten på benen på bina och sen lossnar utan aledning?

Friktion.. Eller inte riktigt men för att summera det med ett ända ord så...

Det kan ha med samma sak som att när du stryker ett sudd mot en bok med blyerts så lossnar blyertsen.. tex. :lol:...

^_^:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...