Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur funkar "Är du inte nöjd får du pengarna tillbaka" produkter igentligen?.
Håller inte varan vad den har blivit lovad att kunna göra så är du inte nöjd och begär pengarna tillbaka.

A'ight?

Det har jag också tänkt på. Om man köper en produkt, är nöjd med den, så kan man ju fortfarande säga att man inte är nöjd med den, och få tillbaka pengarna.
Hur många gram har du tagit? Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gram har du tagit?

Väger inte min frukost, så jag vet inte. -_-

Men det är ju sant. Köper du, tex, en Gillette Fusion med en sådan garanti, då kan du ju använda den, men sen ringa till dom och säga:

"Hej, jag köpte en Gillette Fusion, en sådan som ska smeta Aloe Vera på kinderna medans man rakar sig, men det kommer ingen sån smörja. Jag vill ha pengarna tillbaka."

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ignorerade ni mitt svar om hur man anatomiskt våldtar en man? ^_^

Så vitt jag vet är det omöjligt att anatomiskt våldta en man om denne skall penetrera den som våldtar eftersom den förmodligen inte kommer kunna få erektion i ett sådant tillstånd. Det beror säkert på men... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag vet är det omöjligt att anatomiskt våldta en man om denne skall penetrera den som våldtar eftersom den förmodligen inte kommer kunna få erektion i ett sådant tillstånd. Det beror säkert på men... -_-

Om vi säger att ett gäng tjejer försöker våldta dig så ska det väl inte vara så svårt för dom att få upp den på dig? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi säger att ett gäng tjejer försöker våldta dig så ska det väl inte vara så svårt för dom att få upp den på dig? :)

Men det är ju skillnad på tjejer och tjejer med. Tror knappast att jag skulle få upp den om en tjock, skabbig tjej kommer och sätter sig på mig. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag vet är det omöjligt att anatomiskt våldta en man om denne skall penetrera den som våldtar eftersom den förmodligen inte kommer kunna få erektion i ett sådant tillstånd. Det beror säkert på men... :)

Som sagt, om man kan anatomi kan man göra så att mannen får en erektion. Nerver i näthinnan och den spinala delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag vet är det omöjligt att anatomiskt våldta en man om denne skall penetrera den som våldtar eftersom den förmodligen inte kommer kunna få erektion i ett sådant tillstånd. Det beror säkert på men... :)

Tyvärr, men alla män (som har en fungerande penis) kan få medvetna och omedvetna erektioner.

Lättaste sättet för en kvinna att våldta en man är helt enkelt i sömnen, då du fortfarande kan få erektion när då sover, och på så sätt kan hon sen föra in den.

Det finns 2 rätt kända fall av detta.

Det första är runt -76 då en kvinna som sökte upp en av hennes fd. pojkvänner, och kidnappade honom upp till ett hotellrum där hon band fast honom i sängen och tvingade honom till sex med en enkel handtralla. Hon drog sen tillbaka till USA (detta var enbart för att bli befruktad), och hon gick fri pga. att lagarna just då inte hade samma syn på manliga våldtäktsoffer.

Det andra är 2004 i Norge, där en 31-åring låg och sov på en soffa hos en polare till honom efter en fest. Han vaknade på natten av att kompisens 23-åriga flickvän låg och hade oralsex när han sov. Hon stack från platsen och anmälde honom, men som tur var så hade dom bättre lagar nu i senare dagar, så hon okte in i 9 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni kunna ge förslag på en nyttig, god och enkel frukost? Gärna mättande också.

I flera år nu har jag typ bara käkat samma sak alla vardagar (mackor och oboy). Inte speciellt nyttigt och näringsrikt, så jag försöker bryta vanorna. Testade havregrynsgröt ett tag, men det är inte speciellt gott och jag orkar inte stå och koka gröt varje morgon. Finns det nått bra alternativ som är bra och ändå enkelt att tillaga?

Fil/yoghurt och flingor går ju riktigt snabbt, men äter jag det så dröjer det inte länge innan jag blir hungrig igen.

Dum fråga kanske ni tycker, men jag vill gärna ha lite tips. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni kunna ge förslag på en nyttig, god och enkel frukost? Gärna mättande också.

I flera år nu har jag typ bara käkat samma sak alla vardagar (mackor och oboy). Inte speciellt nyttigt och näringsrikt, så jag försöker bryta vanorna. Testade havregrynsgröt ett tag, men det är inte speciellt gott och jag orkar inte stå och koka gröt varje morgon. Finns det nått bra alternativ som är bra och ändå enkelt att tillaga?

Fil/yoghurt och flingor går ju riktigt snabbt, men äter jag det så dröjer det inte länge innan jag blir hungrig igen.

Gröt :P

eller nån typ av "Lunch"

Fil + musli blir du väl inte så lätt hunrig av ochså

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dum fråga kanske ni tycker, men jag vill gärna ha lite tips. :P

Bollnäsfil. >:3

:)

Nejdå, men en bra frukost för mig brukar väl bestå av några glas juice, några mackor och yoghurt. Om det är lite mer mättande du vill ha kan du ju alltid testa grovtbröd, som både mättar mer och är mer näringsrikt. Och även en banan brukar vara bra att äta, då dom mättar relativt bra och är näringsrika. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade havregrynsgröt ett tag, men det är inte speciellt gott och jag orkar inte stå och koka gröt varje morgon. Finns det nått bra alternativ som är bra och ändå enkelt att tillaga?

Har du mikro är det bara att ta en näve havregryn, en nypa salt och en "botten" med kranvatten i skålen och värma i mikro i två minuter. När det är klart kan du slänga på lingonsylt och mjölk. Till detta äter du knäckemackor med ost, och då har du fått i dig fibrer. Vitaminer och kolhydrater får du av frukt, ta en apelsin och ett päron, till exempel. Drycker: Juice och margarin.

:P

Mjölk, såklart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du mikro är det bara att ta en näve havregryn, en nypa salt och en "botten" med kranvatten i skålen och värma i mikro i två minuter. När det är klart kan du slänga på lingonsylt och mjölk. Till detta äter du knäckemackor med ost, och då har du fått i dig fibrer. Vitaminer och kolhydrater får du av frukt, ta en apelsin och ett päron, till exempel. Drycker: Juice och margarin.

:P

Mjölk, såklart. :)

Ah, låter som en bra idé. Blir gröten bra om man micrar den? Eller va fan, det är väl bara för mig att testa. Tack.

Appropå gröt, vad är godast till? Hatar verkligen lingonsylt, är det något annat som är gott att äta till havregrynsgröt? Har testat banan och hallonsylt, blev inte underbart...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter i samma sits. En macka och o'boy dom senaste 20 åren för min del typ..

Men att koka ägg tar inte mer än några minuter, och det är nyttigt och gott.

Sen en grov smörgås med skivad banan på är grymming gott, bör testas.

Sen så mjölk istället för O'boy och ett glas juice vid sidan av.

Sen skadar det inte att ta en frukt/grönsak efter frullen för att piffa till det till sist. Kanske på väg till bussen/skolan/i bilen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...