ZcruweN Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Vilken väg är döden åt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Vilken väg är döden åt? Men då kan han ju peka på staden du vill till, om han nu är på det humöret. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Men då kan han ju peka på staden du vill till, om han nu är på det humöret. NU KOM JAG PÅ DET :D:D Du frågar honom om han kan gå åt det håll döden ligger och sedan återvända igen. KOmmer han inte tillbaka vet du att han är död och det är bara att gå åt det andra hållet Hade jag rätt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Vilken väg är döden åt? Vad är skillnaden mot "Vilken väg är staden åt?"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 (redigerad) NU KOM JAG PÅ DET :D:D Du frågar honom om han kan gå åt det håll döden ligger och sedan återvända igen. KOmmer han inte tillbaka vet du att han är död och det är bara att gå åt det andra hållet Hade jag rätt? Hmm, det var smart. Rätt svar, eller hur? -- Redigerad 10 mars, 2007 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag tog en bild med mobilen på oxfilén som fader höll på att försteka... varför blev ljuset från glashällen blått?! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Nu blir det lite komplicerat med din variant. Den jag har hört går ut på att mannen talar sanning varannan gång. Då är det bara att fråga vilket håll som personen som kom till vägskälet innan en själv gick åt och sen gå motsatt håll. Exempel: Han ljög för förra personen som då gick mot döden. Han talar sanning åt dig och pekar då på dödens väg. Om man då går andra vägen kommer man till staden. Om han talade sanning för förra personen så kom den personen till staden men mannen pekar på vägen mot döden och då går man åt motsatt håll och kommer till staden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Nu blir det lite komplicerat med din variant. Den jag har hört går ut på att mannen talar sanning varannan gång. Då är det bara att fråga vilket håll som personen som kom till vägskälet innan en själv gick åt och sen gå motsatt håll. Exempel: Han ljög för förra personen som då gick mot döden. Han talar sanning åt dig och pekar då på dödens väg. Om man då går andra vägen kommer man till staden. Om han talade sanning för förra personen så kom den personen till staden men mannen pekar på vägen mot döden och då går man åt motsatt håll och kommer till staden. Men men... hur ska man veta om han ljuger den här gången då? Du vet ju inte vart den förra personen egentligen gick? Är trött, så jag kan inte tänka logiskt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 (redigerad) Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Just det där låter skumt, vet inte varför. Edit: Precis som han ljuger och talar sanning på samma dag *Jag är knäpp* ----- ZcruweN's teori låter mest troligt. Redigerad 10 mars, 2007 av Littlemanie Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Hur går det egentligen till när en kvinna våldtar en man? Jag menar, mannen måste ju vara med på det? Eller använder de vakuumpump? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Ljuger du? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Ljuger du?Ljuger han så s varar han "Nej", talar han sanning så svarar han "Nej" och sedan vet man ändå inte vilken väg man ska ta då man endast får fråga en fråga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Hur går det egentligen till när en kvinna våldtar en man? Jag menar, mannen måste ju vara med på det? Eller använder de vakuumpump? Det finns nerver i näthinnan som utsöndrar vad som folk kallar "kåthet" i samband med den andra punkten jag pratade om. Vilket i vårt fall menas att man måste se. Om personen är förblindad av t.ex. en duk eller något sådant så finns det en punkt ovanför svanskotan som man behöver stimulera så får mannen en erektion. Beroende på hur mycket adrenalin det finns i kroppen. Adrenalin i sig har en tendens att orsaka erektioner också. Kan försöka få tag på specifika namn på sakerna jag nämnde om du vill. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag kan svaret på gåtan!! Yes!! Man tar dit sin kompis, och frågar gubben vid vägkorsningen: Vart ska man gå för att dö? Gubben svarar: Åt höger. Kompisen går dit och kommer inte tillbaka. Man väntar själv en liten stunt, och sen går man åt vänster, så har man klarat det! Eller om det är rätt väg så ringer polaren till ens mobil och säger att han är vid målet. Snipp - snapp - slut - och då var denna gåtan slut! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 NU KOM JAG PÅ DET :D:D Du frågar honom om han kan gå åt det håll döden ligger och sedan återvända igen. KOmmer han inte tillbaka vet du att han är död och det är bara att gå åt det andra hållet Hade jag rätt? Jag kan svaret på gåtan!! Yes!! Man tar dit sin kompis, och frågar gubben vid vägkorsningen: Vart ska man gå för att dö? Gubben svarar: Åt höger. Kompisen går dit och kommer inte tillbaka. Man väntar själv en liten stunt, och sen går man åt vänster, så har man klarat det! Eller om det är rätt väg så ringer polaren till ens mobil och säger att han är vid målet. Snipp - snapp - slut - och då var denna gåtan slut! Liknande? Tycker att Zcruwens är mer trolig, då du kom dit själv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Liknande? Tycker att Zcruwens är mer trolig, då du kom dit själv. Tror nog inte att gubben skulle gått och tagit frivilligt självmord, han kanske skulle lurat ändå, han kanske inte kom tillbaka och han var i staden och chillade i baren och druckit med brudarna :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Zcruwens svar fungerar inte. Tänk på att det är en fråga. Det är inte en order, han behöver inte göra vad frågan indikerar. Han kan helt enkelt svara "Nej" även om han ljuger eller inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Zcruwens svar fungerar inte. Tänk på att det är en fråga. Det är inte en order, han behöver inte göra vad frågan indikerar. Han kan helt enkelt svara "Nej" även om han ljuger eller inte. Jag ställde en helt ärlig fråga. "Kan du gå åt det hållet döden ligger och sedan återvända?" Det är en fråga ingen order. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag ställde en helt ärlig fråga. "Kan du gå åt det hållet döden ligger och sedan återvända?" Det är en fråga ingen order. Det är det jag säger. Mannen kan säga nej, båda dagarna. Därför fungerar den inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Kan man fråga mannen fler frågor än bara en fråga? För isånafall kan det bli lättare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts