StellHell Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Mjo. Det vore rätt fräsigt om man kunde bygga en sån. En annan sak jag kom att tänka på nu: Är verkligen laserstrålen rak? Den följer ju jorden. Och jorden är ju rund. Eller, oj fan. Nu missuppfattade jag nog. Du menar att laserstrålen sticker ut i rymden? Självklart. Laser är ju ljus, och det är rakt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Menar du en sådan där vibrator som ersätter stämbanden ifall man förlorat dom? Maimstream, dagens räddare, ja exakt =) Hur fungerar såna? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Självklart. Laser är ju ljus, och det är rakt. ..Det hade jag kommit fram till om jag hade tänkt på det under en längre stund. (hoppas jag) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 På tal om strålar. Det sägs att lampan på toppen av den här pyramiden (ett hotell i Las vegas) ska synas från månen, om man står på rätt ställe vid rätt tidpunkt. http://www.mattbooy.com/img/us/luxor2308.jpg True or false? The Camel's Toe! Du får väl åka upp och prova. "Det sägs och det sägs", jag har sagt att Botkyrkahallen syns från månen, och jag ger mig inte förrän någon bevisar det! Tror ingen som vart på månen har lagt märke till det faktiskt. Apropå måne, visst är det så att vi bara har sett/ser en sida av månen? Var man än befinner sig på jorden? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Apropå måne, visst är det så att vi bara har sett/ser en sida av månen? Var man än befinner sig på jorden? Det är alltid framsidan som syns vilket beror på att månen roterar runt sin egen axel ganska precis en gång per varv runt jorden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 (redigerad) Vilket år fick vi in mest medlemar från 2002-2006? Redigerad 9 mars, 2007 av coola Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Vilket år fick vi in mest medlemar från 2002-2006? Skulle gissa runt PC-releasen av San Andreas. (2005?) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Skulle gissa runt PC-releasen av San Andreas. (2005?) 2004 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 (redigerad) Självklart. Laser är ju ljus, och det är rakt. Ljus böjs förvisso av när det bryts eller går igenom tunna spalter, fast i denna fråga har du ju rätt och Kebab var dum --- Fråga: I vilket säte i en buss tror ni man sitter säkrast om man krockar? Utgå från att det är en dragspelsbuss för det är vad jag oftast åker med till skolan. Givetvis beror det på hur man krockar men generellt sett... Själv tror jag på vänster sida (eftersom bussen kör på höger sida av vägen och om man skulle köra i diket och välter kanske man penetreras av uppstickade föremål lättare på högersidan), och 4-5 säten bak i främre delen av bussen (utanför deformationszonen om man frontalkrockar och så är det stabilare längre fram känns det som, bakre delen lär ju dra runt som fan om man skulle börja volta ner för en backe) Redigerad 9 mars, 2007 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Ljus böjs förvisso av när det bryts eller går igenom tunna spalter, fast i denna fråga har du ju rätt och Kebab var dum --- Fråga: I vilket säte i en buss tror ni man sitter säkrast om man krockar? Utgå från att det är en dragspelsbuss för det är vad jag oftast åker med till skolan. Givetvis beror det på hur man krockar men generellt sett... Själv tror jag på vänster sida (eftersom bussen kör på höger sida av vägen och om man skulle köra i diket och välter kanske man penetreras av uppstickade föremål lättare på högersidan), och 4-5 säten bak i främre delen av bussen (utanför deformationszonen om man frontalkrockar och så är det stabilare längre fram känns det som, bakre delen lär ju dra runt som fan om man skulle börja volta ner för en backe) Å andra sidan passerar ju bilarna bussens vänstersida. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Var kan jag få tag i en sån här muscle suit som syns 1.30 min in i den här filmen? http://www.youtube.com/watch?v=VT7IFyXBNEE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 Var kan jag få tag i en sån här muscle suit som syns 1.30 min in i den här filmen? http://www.youtube.com/watch?v=VT7IFyXBNEE Ring Evgeni Plushenko och fråga. Tror inte det där är något du bara köper i en butik serru.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 (redigerad) Å andra sidan passerar ju bilarna bussens vänstersida. Hmm, det är sant! Om nån galning svänger ut i fel körfält precis när vi möts, men bussen är ändå rätt massiv så tror inte den skulle ta så mycket skada så vidare det inte är ett road train eller likande! Men säg sätet närmst mittgången på vänster sida då =p En till teori - kanske inte så förankrad men i alla fall - varför den sidan skulle vara bäst skulle kunna vara att busschaffisen sitter på vänsterisdan och i en paniksituation kanske han prioriterar sig själv rent instingtivt, typ om man måste passera genom två bergspartier där springan är smalare än bussen Redigerad 9 mars, 2007 av The Dude Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 9 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2007 På tal om strålar. Det sägs att lampan på toppen av den här pyramiden (ett hotell i Las vegas) ska synas från månen, om man står på rätt ställe vid rätt tidpunkt. True or false? Ååh, det hotellet är ju med i San Andreas (en hästsko högst uppe på pyramiden för de som är intresserade). På http://en.wikipedia.org/wiki/Luxor_Hotel står det lite om strålen, men inget om att den skulle vara synlig från månen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Finns det en Desert eagle luftpistol? (inte soft airgun) tänkte käpa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Finns det en Desert eagle luftpistol? (inte soft airgun) tänkte käpa Jodå. http://www.hobbex.se/ProductImages/74-63-86stor.jpg Jävla idiothobbex som gör att man inte kan direktlänka. Jaja, gå in på http://www.hobbex.se/ -> Vapen och replikor -> Luftvapen -> Pistoler Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Ååh, det hotellet är ju med i San Andreas (en hästsko högst uppe på pyramiden för de som är intresserade). På http://en.wikipedia.org/wiki/Luxor_Hotel står det lite om strålen, men inget om att den skulle vara synlig från månen. Japp, pappa har varit in i det hotellet, så han kände igen sig då han såg det i spelet. Det enda som står om lampan är: "The tip of the pyramid contains a fixed-position spotlight that points directly upward – it is the brightest beam in the world, and is visible from anywhere in the Las Vegas valley at night, and can be seen at flight level from above Los Angeles, California, over 275 miles (440 km) away. In the spring, the bright light attracts huge numbers of moths into the light beam, creating a phenomenon that has been likened to snow. The beam is currently powered by 39 Xenon lamps operating at 7 kilowatts each at an hourly operating cost of $53 (lamps, repairs, and electricity costs). The beam's output is rated at 41.5 gigacandela. Ironically, because the desert air is so clean and dry there is little to deflect the light, the beam's true brightness is lost to all observers except for unfortunate airline pilots flying overhead." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Jag hörde en gammal gåta utav en som vägrar ge mig svaret, och jag har glömt bort svaret. Gåta var "Du står vid ett vägskäl, där två vägar leder ifrån varandra. Den ena leder till staden dit du vill gå, och den andra till döden. Vid vägskälet står en man som varannan dag ljuger och varannan dag talar sanning. Du får en fråga och vet inte vilken väg du ska ta, vad frågar du?". Ja, vad är frågan? Du frågar: Vilken väg ska jag ta? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2007 Du frågar: Vilken väg ska jag ta?Men om han ljuger kommer han ju peka på vägen till döden, och man vet ju inte om han talar sanning eller inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts