Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Okej, två frågor.

I sony vegas 5, hur gör jag mina klipp i slow motion utan att det påverkar musiken som är tillaggd?

När jag har färdigställt en film, hur kan jag komprimera denna utan att det påverkar kvaliten allt för mycket?

1: Som RavenE sa, men du kan också hålla inne CTRL och "dra klippet" (likadant som du gör när du ska klippa bort någonting), då kan du bestämma ganska fint hur mycket i slowmo det ska gå. :unsure:

2:

Step 1:

First select .wmv as the the file format and then hit Custom and start the customizing.

Reduced: 74% of original size [ 691 x 350 ] - Click to view full imageWMV_1_854394_1.jpg

Step 2:

Yup, choose Best where it asks for Video Rendering Quality.

WMV_2_854394_2.jpg

Step 3:

Next up we have the audio options, 128kbps should be sufficient but i like to go for 192kbps just to be sure and that doesn't take up much space at all.

WMV_3_854394_3.jpg

Step 4:

Here is our video options and the little twist from the tut.

The important settings are marked with a red square, you can ignore the rest if you're editing a movie with a different fps-rate or dimensions.

WMV_4_854394_4.jpg

Step 5:

Here is the final step and were we enter our Bitrate.

I use 3mbps, that gives me around the same file size as the old method gave me with 2mbps.

WMV_5_854394_5.jpg

That should be all, you may now hit ok and render and enjoy your movie once it's finished.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på att det inte var en 6 MM du hade då? (Även kallat salongsgevär.)

För jag har ett sådant, och då är det just repetionsmekanismen, som det var på bilden som mr_tobbe la upp, och inte brytmekanismen.

Edit: Och dom är ganska lika luftgevär, inte alls kraftiga eller stora.

har.., ska gå och kolla men det är rundkulor i alla fall. jag tror det är ett vanligt luftgivär. ska gå och kolla.

har kollat nu, och det är 4.40mm kulor. ska se om jag kan lägga upp en bild sen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har.., ska gå och kolla men det är rundkulor i alla fall. jag tror det är ett vanligt luftgivär. ska gå och kolla.

har kollat nu, och det är 4.40mm kulor. ska se om jag kan lägga upp en bild sen

Men då är det luftgevär..

Men skicka upp en bild på geväret ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Root kan man säkerligen göra det, och om man inte kan det så är det väl endast att lägga denne i en grupp där man plockar rättigheterna till denna forumdelen.

Det va ju ganska så jag menade.. :blink:

Root kan göra ganska mycket vad han vill, om han bara vet hur han ska koda det (om det inte finns redan vill säga)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luftpistol

Är den översta någonting att ha överhuvudtaget?

Ska bara ut och ha det lite allmänt trevligt i skogen och skjuta fåglar och dylikt, och slippa köpa CO2-patroner och sånt låter ju jävligt trevligt.

Tryck på en sådan? 80m/s?

Jag har en Luftpistol och det är kul och skjuta med (min går dock på kolsyrepatroner som star slut var o varannan sekund :P) när man har tråkigt. Tror dom (har för mig att min gör iallfall) går fortare än 80m/s

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket är det lämpligt att betala nån som skjutsar en 1 mil?

Beroende på tid och plats.

Dagstid är billigare än kväll och natt.

Sen om det är vinter eller sommar spelar också roll.

Men för att göra det lite lätt. Får du det gratis är det alltid skönt, men det kan vara en bra gest att betala.

1mil sommartid bara landsväg på dagen, så räcker det helt klart med 20:-

Därimot om du vill ha skjuts typ 03.00 en vinternatt så tycker jag 100-200:- är lagom.

Allt därimellan får du bestämma själv. Det är ju inte så att personen som skjutsar kommer säga till dig att du har betalt för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skulle bygga en superstark laserstråle, som kan skära igenom vad som helst, och gå hur långt som helst. Och så riggar man upp den och startar den. Skulle strålen då gå runt hela jorden och träffa maskinen på baksidan?

Jorden är rund, och laserstrålen är rak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jorden är rund, och laserstrålen är rak.

Mjo. Det vore rätt fräsigt om man kunde bygga en sån. :P

En annan sak jag kom att tänka på nu:

Är verkligen laserstrålen rak? Den följer ju jorden. Och jorden är ju rund. :)

Eller, oj fan. Nu missuppfattade jag nog. >_<

Du menar att laserstrålen sticker ut i rymden?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...