Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Beror helt på vilken sorts skärm du tänker på.

För att dra ett exempel.

En bärbar 15"-skärm har vanligvis 1440x900, det är lika hög upplösning som på en vanlig 19".

Du kan göra ett eget exempel, mät längden på skärmen och dela det på antal pixlar, men som sagt, det är ingen standard.

Hm, har inte en vanlig 19" 1280x1024 precis som en 17", eller är dom dagarna förbi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, två frågor.

I sony vegas 5, hur gör jag mina klipp i slow motion utan att det påverkar musiken som är tillaggd?

När jag har färdigställt en film, hur kan jag komprimera denna utan att det påverkar kvaliten allt för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, två frågor.

I sony vegas 5, hur gör jag mina klipp i slow motion utan att det påverkar musiken som är tillaggd?

När jag har färdigställt en film, hur kan jag komprimera denna utan att det påverkar kvaliten allt för mycket?

Slow motion-frågan: Högerklicka på klippet/-n du vill sakta ner, välj något i stil med "velocity".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något schysst luftgevär där man laddar med samma teknik som i en sån här:

front_rifle_rest_a_854164_0.jpg

Verkar vara svårt att hitta, hittar endast med brytpipa, finns det överhuvudtaget?

Anledningen till att det inte finns, är för att det krävs tryck för att skottet ska komma iväg, därimot med ett sånt gevär så är det krutet som skjuter iväg kulan.

Tävlingsgevär fungerar ungefär sådär. Dom har dock en tryckluftspatron sittandes på undersidan av geväret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att det inte finns, är för att det krävs tryck för att skottet ska komma iväg, därimot med ett sånt gevär så är det krutet som skjuter iväg kulan.

Tävlingsgevär fungerar ungefär sådär. Dom har dock en tryckluftspatron sittandes på undersidan av geväret.

men men :'( jag då, min har en sådan spak som på bilden typ. men jag har inte nå gas. är typ en fjäder som man spänner. är dock inte så insatt. man spänner väl en fjäder med när man bryter pipan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men men :'( jag då, min har en sådan spak som på bilden typ. men jag har inte nå gas. är typ en fjäder som man spänner. är dock inte så insatt. man spänner väl en fjäder med när man bryter pipan?

Japp,när du bryter pipan spänner du fjädern.

--

Helt korrekt stellhell,har du möjligtvis tävlingskjutit? Jag själv har gjort det och det var precis så.

EDIT: När jag tänker tillbaka,fy vad många gånger man har skippat snälltrycket och bara dragit iväg skotten på tavlorna..

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på att det inte var en 6 MM du hade då? (Även kallat salongsgevär.)

För jag har ett sådant, och då är det just repetionsmekanismen, som det var på bilden som mr_tobbe la upp, och inte brytmekanismen.

Edit: Och dom är ganska lika luftgevär, inte alls kraftiga eller stora.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på att det inte var en 6 MM du hade då? (Även kallat salongsgevär.)

För jag har ett sådant, och då är det just repetionsmekanismen, som det var på bilden som mr_tobbe la upp, och inte brytmekanismen.

Edit: Och dom är ganska lika luftgevär, inte alls kraftiga eller stora.

Kan alltid vara luftpumpat :D . (well,ren rissning ;) )

Btw,har ett sånt jag med,perfekt att skjuta skator med :unsure:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...