Ace Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Haha, vad har du rökt P-C? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Japp det blir jag. För om du åker tillbaka och försöker få mig att gå till höger iallafall så kommer jag gå till vänster. Bara för att ditt nutida jag inte vet om att din framtid har åkt bakåt i tiden så betyder det inte att du inte har gjort det. Det är ungefär som att sätta en låt på repeat. Du får helt enkelt inte glömma bort att du har åkt tillbaka ifrån allra första början, för om tidsresandet existerar så är inte detta det "första förflutna". Well, kewkhead, eftersom vi inte kan resa i tiden så kan du sitta och tugga hur mycket du vill, för ingen har rätt eller fel angående någonting. @P-C: Grejen med tidsmaskiner är att det är väldigt dåligt genomtänkt. Om vi nu inte gör den till en "åka till framtiden och tillbaka" maskin. Att resa bakåt i tiden kan ge förödande konsekvenser, och skulle aldrig fungera i praktiken. Minsta lilla skulle kunna leda till jordens undergång, utan att man vet om det och då är det som du säger ganska svårt att man har uppfunnit en tidsmaskin i framtiden, då jorden hade gått under flera år innan maskinen blev uppfunnen. Iofs, om vi ändå är inne på flum o skit. Nu vill jag att alla glömmer alla resa i tiden filmer ni sett. Men såhär ser jag det. Om du reser bakåt i tiden, till en tid då du är född redan, så borde du i praktiken försvinna, då du inte kan hälsa på dig själv, det går inte ha 2 identiska personer på samma plats i samma tid. Så enligt mig går det inte att besöka sig själv i forntiden, därimot i framtiden, då den personen du är når du åker kommer göra allt som den personen i framtiden har gjort. Så för att göra ett kort svar långt, tråkigt och meningslöst. Kommer människan uppfinna en tidsmaskin så tror jag bara man kommer kunna resa framåt i tiden, alltså inte bakåt. Nu vet vi ju dock att det inte kommer uppfinnas någon tidsmaskin, då(hehe) Anders och Måns stog och väntade på ett torg på att en person i framtiden skulle resa tillbaka i tiden och gå fram och prata med dom, och säga att han var från framtiden då dom hade gjort en skylt där det stog var dom stog och hur dom såg ut. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Japp det blir jag. För om du åker tillbaka och försöker få mig att gå till höger iallafall så kommer jag gå till vänster. Bara för att ditt nutida jag inte vet om att din framtid har åkt bakåt i tiden så betyder det inte att du inte har gjort det. Det är ungefär som att sätta en låt på repeat. Du får helt enkelt inte glömma bort att du har åkt tillbaka ifrån allra första början, för om tidsresandet existerar så är inte detta det "första förflutna". That's some deep shit.. Jag fattar fan inte mycket men det låter vettigt. Men för att tidsresande ska funka måste universum existera av biljarders biljoners tidslinjer .. en för varje sekund av universums existens, right? Ace: God skit. Stell: Vad säger att det inte går att ha två identiska personer i samma rum och tid? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 (redigerad) Hmm...då har jag en liten fundering..... För att förstå bättre så kallas jag för ett innan resan och två efter... Om man skulle kunna bygga en tidsmaskin. och ett åker tillbaka till samma plats fem min tidigare... då kommer han tillbaka som två.... men borde inte ett se två innan ett reser? ok.. om två väntar 5 min..... orde inte ett komma som en till tvåa då?... Å hur skulle tvåorna göra för att komma tillbaka som ettor. hur blir man av med en av sig själv..... funkar det att döda en av dom... Utan att man själv dör?.. kommer dom alltid att vara fem min efter. Åker man fram 5 min igen så måste ju en av dem vara kvar.... Ett stort Hmm Redigerad 27 februari, 2007 av Mr_Dufus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 That's some deep shit.. Jag fattar fan inte mycket men det låter vettigt. Men för att tidsresande ska funka måste universum existera av biljarders biljoners tidslinjer .. en för varje sekund av universums existens, right? Ace: God skit. Stell: Vad säger att det inte går att ha två identiska personer i samma rum och tid? Well, fuckface. Eftersom ingen har rätt eller fel så kan jag säga vad fan jag vill. Vem säger att något att Maimstreams bullshit är sannt, och äns logiskt? Jag grundar mina tankar på att det inte idag finns någon varelse på jorden som har samma DNA, och därför skulle inte därför inte gå att besöka sig själv i forntiden, dock i framtiden då det inte gör något med ditt framtida liv. (dödar du dig själv i framtiden så kommer du bara att veta att du kommer döda dig själv just den dagen på den platsen. I forntiden skulle du helt enkelt sluta att existera, och det är absurt och funkar inte) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Well, fuckface. Eftersom ingen har rätt eller fel så kan jag säga vad fan jag vill. Vem säger att något att Maimstreams bullshit är sannt, och äns logiskt? Jag grundar mina tankar på att det inte idag finns någon varelse på jorden som har samma DNA, och därför skulle inte därför inte gå att besöka sig själv i forntiden, dock i framtiden då det inte gör något med ditt framtida liv. (dödar du dig själv i framtiden så kommer du bara att veta att du kommer döda dig själv just den dagen på den platsen. I forntiden skulle du helt enkelt sluta att existera, och det är absurt och funkar inte) Varför fan kallar du mig fuckface för? Det är väl ändå jävligt onödigt? Anyhow, I'm off to bed. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 Varför fan kallar du mig fuckface för? Det är väl ändå jävligt onödigt? Anyhow, I'm off to bed. 1. Jag vill munknulla dig. 2. Tycker fuckface är ett bra ord på någon som inte har alla hästar i stallet, som är lite bakom flötet, om än bara för en stund. När du ifrågasätter en teori på en fiktiv sak, då är du inte särskilt smart grabben. Du får själv välja vilken som väger mest. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2007 1. Jag vill munknulla dig. 2. Tycker fuckface är ett bra ord på någon som inte har alla hästar i stallet, som är lite bakom flötet, om än bara för en stund. När du ifrågasätter en teori på en fiktiv sak, då är du inte särskilt smart grabben. Du får själv välja vilken som väger mest. Ugh, att jag steg upp för att skriva detta .. Jag kanske inte är vid alla sinnens fulla bruk för tillfället men att jag ifrågasätter din teori för att sen svaras med en förolämpling (och nu en till) är något fucked up, sir. Jag frågade vad du baserade din teori på, jag sa inte att det var bogus, m'kay? But we been down this road before and we know where it ends. Bye. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Swift Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Kom tillbaka då du kan svenska, så ska vi prata! Syftar du på min kommentar eller?! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Well, kewkhead Well, fuckface That's some deep shit.. Jag fattar fan inte mycket men det låter vettigt. Men för att tidsresande ska funka måste universum existera av biljarders biljoners tidslinjer .. en för varje sekund av universums existens, right?Man kan ju annars se det som Akira Toriyama har ritat det i Dragon Ball när en av karaktärerna reser i tiden; att det finns en egen linje för var sak som händer. Enligt den historien så kan inte den framtiden som personen kommer ifrån påverkas, dock så kan den tidens framtid som han kommer till påverkas. Men ja, det finns många teorier om detta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Min teori är att det som redan inträffat inte går att ändra på - antingen så skapar man bara en parallell framtid, eller så kan man helt enkelt inte ändra på det... Som i Lost. Med det menar jag alltså, du åker tillbaka i tiden för att döda din mamma men misslyckas helt enkelt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad är motsatsen till ultrarapid (slow-motion) med ett 'riktigt' ord? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 The opposite of slow motion is fast motion det stog det på wikipedia iallafall. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad är motsatsen till ultrarapid (slow-motion) med ett 'riktigt' ord? Ultrarapid är ett ruttet ord. Det betyder just att något är jättesnabbt, men används som slowmotion, för att visaen film i normal hastighet som filmats med höghastighetskamera. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Finns det för privatpersonen att köpa en höghstighetskamra? En sådan som tar ungefär 100 bilder i sekunden? exempel: http://www.break.com/index/drag_racing_fil...at_1000fps.html och http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=162164 det var ju i och för sig 1000fps Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad är för slags musik är DJ Cammy- Celebrate The Summer (sugig låt men som exempel) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad är för slags musik är DJ Cammy- Celebrate The Summer (sugig låt men som exempel) VocalTrance tror jag det kallas .. alternativt 'fjortistechno'. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 (redigerad) Hej! Undrar bara om någon vet vart man kan hitta roliga toalettskyltar och toalettsittsar!? Har letat som fasen men hittar nada. Och andra roliga saker man kan köpa, letar jag efter. Redigerad 28 februari, 2007 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad händer egentligen när man får hudcancer ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2007 Vad händer egentligen när man får hudcancer ? Malignt Melanom(tror jag och stavingen vet jag ej). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts