Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

META-information.

Tror att jag försökte med detta när jag drev en hemsida, vet dock inte om det fungerade så värst bra. Har bara lusläst, annars kan du alltid söka på "google" i sökfältet som finns där. :)

EDIT: Här kan du läsa om det också. :P

Men det ser bra ut! Tack så mycket.

Min fröken jobbar med att rädda hundar i Brasilien på loven. Hon har en hemsida som verkar omöjlig att hitta! (Karin Eriksson heter hon, en kaka till den som hittar hennes sida) Jag tror inte hon har anmält sig till Googel.se mfl. vilket hade varit en bra ide eftersom hon samlar in pengar. Jag skall tipsa henne om detta. Får nog bättre betyg om jag hjälper henne lite. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur håller man ett knogjärn egentligen?

260px-Brass_knuckles_851211_0.jpg

Fyra av fingerarna ska in i hålen som är placerade högst upp på knogjärnet, och det andra större hålet ska du inte bry dig om. Utan dom fyra runda hålen är till för fyra av fingrarna, dvs alla utom tummen, och knogjärnet ska träs på så att det ser ut som att du har fyra ringar på dig. Sen är det bara att hålla i det !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu röker jag inte ciggar så ofta, men jag har för mig att de flesta inte skall klippas av.

Jag köpte en ciggar en gång, och klipte av den. Sedan började jag röka den, och jag fick hela munnen full med tobak. Och då var det någon som sa till mig att man inte skall klippa dem.

Då snoppade du den fel eller för mycket antar jag.

Ett anatal av budgetmärkena är nog redan färdigsnoppade ja, men riktiga handrullade cigarrer är aldrig färdigsnoppade, det måste man göra själv annars kommer nog inte röken ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag bygger en tidsmaskin och åker och skjuter min mamma, då måste jag ju upphöra att existera och därför också min tidsmaskin och då kan jag ju inte åkt tillbaka i tiden och förhindra min födsel och därför existerar jag och därför kunde jag bygga en tidsmaskin och förhindra min födsel men  .. uhm .. fortsätt här.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag bygger en tidsmaskin och åker och skjuter min mamma, då måste jag ju upphöra att existera och därför också min tidsmaskin och då kan jag ju inte åkt tillbaka i tiden och förhindra min födsel och därför existerar jag och därför kunde jag bygga en tidsmaskin och förhindra min födsel men .. uhm .. fortsätt här.
Du kan inte åka och döda din mamma innan du har föds, då det som redan har hänt även omfattar din person då du åker tillbaka, och det som redan har hänt, har då hänt. Så vad du än gör i din historia så har det redan hänt, så om du nu finns så har du aldrig åkt och dödat din mor, eller misslyckats med det, för det har redan hänt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte åka och döda din mamma innan du har föds, då det som redan har hänt även omfattar din person då du åker tillbaka, och det som redan har hänt, har då hänt. Så vad du än gör i din historia så har det redan hänt, så om du nu finns så har du aldrig åkt och dödat din mor, eller misslyckats med det, för det har redan hänt.

Är det då teori det bygger på eller? Imploderande av universum och liknande. Men om JAG bygger en tidsmaskin och låter min polare skjuta min mamma då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det då teori det bygger på eller? Imploderande av universum och liknande. Men om JAG bygger en tidsmaskin och låter min polare skjuta min mamma då?
Men det förflutna har ju redan hänt. Det är ju exakt samma sak, bara det att en annan person gör det åt dig. Han kommer ifrån framtiden, yes, men man måste ju även tänka på att det faktist är bakåt i tiden som han åker, alltså, dit där allting redan hänt.

Och om han nu åker bakåt i tiden, så har det hänt förut när hans tidigare framtid åkt bakåt i tiden. Det är en ren paradox att försöka ändra på historien.

Jag luktar Tillbaka till framtiden här :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det förflutna har ju redan hänt. Det är ju exakt samma sak, bara det att en annan person gör det åt dig. Han kommer ifrån framtiden, yes, men man måste ju även tänka på att det faktist är bakåt i tiden som han åker, alltså, dit där allting redan hänt.

Och om han nu åker bakåt i tiden, så har det hänt förut när hans tidigare framtid åkt bakåt i tiden. Det är en ren paradox att försöka ändra på historien.

Jag luktar Tillbaka till framtiden här :rolleyes:

Fan vad man blir snurrig i huvudet när det kommer till tidsresor.

Men det måste ju innebära att det finns ett ÖDE som vi inte kan se.. om vi står i en korsning och du går åt höger men blir överkörd och jag åker tillbaka i tiden för att få dig att gå vänster, blir du då överkörd i alla fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad man blir snurrig i huvudet när det kommer till tidsresor.

Men det måste ju innebära att det finns ett ÖDE som vi inte kan se.. om vi står i en korsning och du går åt höger men blir överkörd och jag åker tillbaka i tiden för att få dig att gå vänster, blir du då överkörd i alla fall?

Japp det blir jag. För om du åker tillbaka och försöker få mig att gå till höger iallafall så kommer jag gå till vänster. Bara för att ditt nutida jag inte vet om att din framtid har åkt bakåt i tiden så betyder det inte att du inte har gjort det. Det är ungefär som att sätta en låt på repeat.

post-10602-1172613264_thumb.png

Du får helt enkelt inte glömma bort att du har åkt tillbaka ifrån allra första början, för om tidsresandet existerar så är inte detta det "första förflutna".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag bygger en tidsmaskin och åker och skjuter min mamma, då måste jag ju upphöra att existera och därför också min tidsmaskin och då kan jag ju inte åkt tillbaka i tiden och förhindra min födsel och därför existerar jag och därför kunde jag bygga en tidsmaskin och förhindra min födsel men .. uhm .. fortsätt här.

Enligt Einstein så går det inte att resa tillbaka i tiden. Räcker det svaret?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...