Vice. Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Man måste faktiskt inte skriva så. En kalvhalva från kalv kan man kalla för en kalvkalvhalva. Låter ju mycket roligare. Du kan ju inte skriva Kalv-kalv-halva! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Ro hit med en länk, så. Tack för hjälpen, men kom på att min bärbara hade Az***es Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2007 Du kan ju inte skriva Kalv-kalv-halva! Klart man kan. Precis som man kan skriva Sverigebåt istället för svensk båt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Någon som kan länka till det Southpark avsnittet när dom spelar WoW? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Klart man kan. Precis som man kan skriva Sverigebåt istället för svensk båt. Men ditt fittstimmandedownsyndromägglossningskiss-o-bajsnödigasepekaka. Du kan inte skriva kalvkalvhalva. Det är inte samma sak som sverigebåt. Därimot sverigesverigebåt. Och kom inte och säg att man kan säga/skriva/ha sex till det för då jävlar blir det tarmskölning för din del efter allt jag kört upp där din sörjans göteborgarjävel! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Någon som kan länka till det Southpark avsnittet när dom spelar WoW? http://www.myvideo.de/watch/235015 StellHell: Redigerad 23 februari, 2007 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 http://www.myvideo.de/watch/235015 Tack tack Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Men ditt fittstimmandedownsyndromägglossningskiss-o-bajsnödigasepekaka. Du kan inte skriva kalvkalvhalva. Det är inte samma sak som sverigebåt. Därimot sverigesverigebåt. Och kom inte och säg att man kan säga/skriva/ha sex till det för då jävlar blir det tarmskölning för din del efter allt jag kört upp där din sörjans göteborgarjävel! Fuck you, jönköpingsbo! Min jämförelse fungerar bara en gång. Sverigesverigebåt går inte att skriva eftersom då är det en Sverigebåt från Sverige, men en Sverigebåt är alltid från Sverige så det blir liksom dubbel innebörd. På samma sätt skulle inte Kalvkalvhalva fungera om man talade om en halva från Kalv - som var från Kalv. Men det gör vi inte, gör vi, sumpfitta? Nej, vi pratar om en KALVhalva (en halva av en kalv, INTE en kalva från Kalv) som KOMMER från Kalv. :) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Fuck you, jönköpingsbo! Min jämförelse fungerar bara en gång. Sverigesverigebåt går inte att skriva eftersom då är det en Sverigebåt från Sverige, men en Sverigebåt är alltid från Sverige så det blir liksom dubbel innebörd. På samma sätt skulle inte Kalvkalvhalva fungera om man talade om en halva från Kalv - som var från Kalv. Men det gör vi inte, gör vi, sumpfitta? Nej, vi pratar om en KALVhalva (en halva av en kalv, INTE en kalva från Kalv) som KOMMER från Kalv. Wow, föddes du så dum eller spelar du bara? Saken sitter inte i kalvhalva, utan kalvkalv. Du säger inte det, oavsätt vad det är. Detta är precis samma sak som att jag skulle säga att du är ett efterblivet miffo som är en göteborggöteborgare. Men visst, då delar jag på dig för jag har dows syndrom "HEEEE". Blir du då en göteborggöteborghalva? Dumma sepebarn, nu har jag vart verbal nog. Lär dig veta hut och ta ett nederlag för helskotta! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Wow, föddes du så dum eller spelar du bara? Saken sitter inte i kalvhalva, utan kalvkalv. Du säger inte det, oavsätt vad det är. Detta är precis samma sak som att jag skulle säga att du är ett efterblivet miffo som är en göteborggöteborgare. Men visst, då delar jag på dig för jag har dows syndrom "HEEEE". Blir du då en göteborggöteborghalva? Dumma sepebarn, nu har jag vart verbal nog. Lär dig veta hut och ta ett nederlag för helskotta! Såvitt jag minns kan man lägga platsen där något kommer ifrån före dess namn, ditt exempel låter mysko eftersom det heter göteborgare. Kalvkorv är exempelvis en korv gjord på kalv, men skulle den däremot vara FRÅN Kalv skulle man fortfarande kunna kalla den Kalv-korv. Om du delar den, får du då inte en kalvkorvshalva? Byt då ut korven mot en kalv och voilá, du har en Kalvkalvhalva eller Kalv-kalvhalva. Möjligtvis att det heter Kalvkalvshalva... Redigerad 23 februari, 2007 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Såvitt jag minns kan man lägga platsen där något kommer ifrån före dess namn, ditt exempel låter mysko eftersom det heter göteborgare. Kalvkorv är exempelvis en korv gjord på kalv, men skulle den däremot vara FRÅN Kalv skulle man fortfarande kunna kalla den Kalv-korv. Om du delar den, får du då inte en kalvkorvshalva? Byt då ut korven mot en kalv och voilá, du har en Kalvkalvhalva eller Kalv-kalvhalva. Möjligtvis att det heter Kalvkalvshalva... Det är försent, hoppet är borta för dig. Du kommer alltid vara en idiot. Ja, det heter göteborgare. Men du säger inte en göteborggöteborgare för det. Inte heller göteborggöteborgarehalva. Och hur skulle du bara kunna byta ut korv med kalv. Det är ju inte äns samma sak för guds skull. När vi ändå är inne på korv kan vi ta falukorv. Inte säger du falufalukorv. Inte heller falufalukorvshalva. Nedu, dum invandrare är vad du är just nu Elias lille. Gör dig inte äns mödan att fortsätta för du har fel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 (redigerad) Jag har inte alls fel! Man kan sätta platsen något kommer ifrån före ordet. Punkt slut, Stellan lille. EDIT. Falukorv är förövrigt ett utmärkt exempel men du har missförstått. Du behöver inte säga falufalukorv, falukorv räcker. Falu <-- Platsen maten kommer ifrån Korv <--- Själva maten Kalv <--- Platsen maten kommer ifrån Kalv <--- Själva maten Falukorv Kalvkalv Vad som gör dig förvirrad är att maten och platsen den kommer ifrån heter samma. Förövrigt är det inte jag som kommit på den här 'ramsan'. Jag har läst den i en tidning. Du hävdar alltså att en skribent, som borde kunna skrivreglerna om något, har fel? Redigerad 23 februari, 2007 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Vart tusan har Tija tagit vägen? Hur citerar man flera sammtidigt i ett inlägg? Sådär. Tryck på båda quote flikarna Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Man kan skriva Göterborgskalvhalva men kalvkalvhalva låter dumt. man kan väl inte ha två likadana ord efter varandra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Man kan skriva Göterborgskalvhalva men kalvkalvhalva låter dumt. man kan väl inte ha två likadana ord efter varandra Det låter dumt, men det är ju det som är meningen! Tänk dig att du har ett hjul som du bara använder på julen (vad det är för något hjul...). Då skulle man kunna kalla det ett jul-hjul. Låter ganska roligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Det låter dumt, men det är ju det som är meningen! Tänk dig att du har ett hjul som du bara använder på julen (vad det är för något hjul...). Då skulle man kunna kalla det ett jul-hjul. Låter ganska roligt. Det låter roligt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Varför har man just ketchup och senap på korv? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Varför har man just ketchup och senap på korv? För det smakar godare kanske?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 23 februari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Men det är ju fortfarande gott utan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 23 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2007 Men det är ju fortfarande gott utan. Osant, det är inte gott utan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts