Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varför heter det "Undantaget som bekräftar regeln" ? It makes no sense.. :blink:

De flesta regler (med några undantag) har alltid undantag i sig.* Det är därför man kan skämta och säga att regler inte är regler förrän de har ett undantag med. "Undantaget som bekräftar regeln".

Get it? Men ja, det är aningen ologiskt.

* Höhö, även här fanns det undantag som bekräftade regeln (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta regler (med några undantag) har alltid undantag i sig.* Det är därför man kan skämta och säga att regler inte är regler förrän de har ett undantag med. "Undantaget som bekräftar regeln".

Get it? Men ja, det är aningen ologiskt.

* Höhö, även här fanns det undantag som bekräftade regeln :rolleyes:

Lite skumt men..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför får vissa dålig syn?

För att ögat är lite missformat så att ljuset inte bryts på rätt sätt. Du kan ju titta här http://sv.wikipedia.org/wiki/Synfel finns en liten förklaring på vad ett synfel är.

Alla kommer däremot att få sämre syn med åren, detta på grund av att ögat blir stelare och förlorar till viss del förmågan att fokusera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför smakar klövermjölk så annorlunda än vanlig mjölk? Den är mer gräddig och något tjockare än vanlig mjölk. Jag tycker den smakar bättre, men varenda siffra och innehåll är exakt likadan på de båda mjölkpaketen. I länken verkar förklaringen vara att bara pastöriseringen skiljer, men wtf, hur kan det bli så stor skillnad?

Heter det en eller ett PSP? En, IMO. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför smakar klövermjölk så annorlunda än vanlig mjölk? Den är mer gräddig och något tjockare än vanlig mjölk. Jag tycker den smakar bättre, men varenda siffra och innehåll är exakt likadan på de båda mjölkpaketen. I länken verkar förklaringen vara att bara pastöriseringen skiljer, men wtf, hur kan det bli så stor skillnad?

(w00t)

Det låter gott. Ska be mor min att köpa det nästa gång. :wub:

Angående din fråga.. så vet jag inte. Men jag vet däremot att det är likadant i t.ex. Storbritannien och Italien.

Why, oh sweet lord, WHYY??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett 2D-spel är i 2D, och ett 3D-spel är i 3D.

Sen kan man väl diskutera huruvida ett 3D-spel faktiskt inte visar höjd, djup och bredd på riktigt, då det fortfarande händer på en skärm som "visar" tvådimensionellt.

Det är då vi ska glömma HDTV och gå över till hologram, det är bekräftat att det kommer till Xbox 720, PS4 och Nintendo Poo. :) Eller, det kommer iaf min Yboy 2Pi ha iaf :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...